από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Τί ώρα πρέπει να φάμε για να αδυνατίσουμε;

Η συχνότητα των γευμάτων επηρεάζει το βάρος και ιδιαίτερα το βραδυνό, υποστηρίζουν αμερικανοί επιστήμονες
Τί ώρα πρέπει να φάμε για να αδυνατίσουμε;
Δυνατό πρωινό, καλό μεσημεριανό και ολονύκτια νηστεία έως και 18 ωρών προτείνουν οι ειδικοί για μείωση του Δείκτη Μάζας Σώματος

Λόμα Λίντα, Καλιφόρνια

Διεθνής επιστημονική ομάδα υποστηρίζει ότι ο συγχρονισμός και η συχνότητα των γευμάτων παίζουν ρόλο στην πρόβλεψη της απώλειας ή αύξησης του σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Journal of Nutrition ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Λομα Λίντα των ΗΠΑ και Τσέχοι συνεργάτες τους, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερα από 50.000 συμμετέχοντες στη μελέτη Adventist Health Study-2 (AHS-2).

«Φάε πρωινό σαν βασιλιάς»

Οι ειδικοί εντόπισαν τέσσερις παράγοντες που σχετίζονται με μείωση του Δείκτη Μάζας Σώματος: κατανάλωση ενός ή δύο γευμάτων ανά ημέρα, διατήρηση της ολονύκτιας νηστείας για έως και 18 ώρες, κατανάλωση πρωινού γεύματος και το πρωινό ή το μεσημεριανό γεύμα να είναι το κυρίαρχο γεύμα της ημέρας. Όταν το πρωινό ήταν το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρα τότε παρατηρούνταν μεγαλύτερη μείωση του ΔΜΣ.

Οι δύο παράγοντες που σχετίστηκαν με υψηλότερο ΔΜΣ ήταν η κατανάλωση περισσοτέρων από τριών γευμάτων την ημέρα και όταν το βραδινό ήταν το μεγαλύτερο γεύμα από τα άλλα.

«Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι το πρωί πρέπει να τρώμε σαν βασιλιάδες, το μεσημέρι σαν πρίγκιπες και το βράδυ σαν πένητες», σχολιάζει η δρ Χάνα Καχλέοβα διευθύντρια Κλινικής Έρευνας στην Επιτροπή Παθολογίας για Υπεύθυνη Ιατρική της Ουάσινγκτον, που συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές παρατήρησαν ακόμα ότι ανεξαρτήτως του προτύπου κατανάλωσης των γευμάτων, κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες αύξαναν το βάρος τους χρόνο με τον χρόνο έως την ηλικία των 60 ετών. Μετά τα 60 οι περισσότεροι παρουσίαζαν επίσης απώλεια βάρους κατ’ έτος.