από metereologos.gr
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Eγκαιρη διάγνωση του αυτισμού με τεστ αίματος;

Βασίζεται στη χρήση συνδυασμού βιοδεικτών - εκφράζονται όμως επιφυλάξεις από την επιστημονική κοινότητα
Eγκαιρη διάγνωση του αυτισμού με τεστ αίματος;
Το νέο τεστ αίματος ανίχνευσε τις διαταραχές του φάσματος του αυτισμού σε ποσοστό άνω του 96% των περιπτώσεων, σύμφωνα με τους δημιουργούς του

Ουάσινγκτον

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα πειραματικό τεστ αίματος, το οποίο, όπως υποστηρίζουν, μπορεί να ανιχνεύσει τον αυτισμό σε πάνω από 96% των περιπτώσεων, γεγονός που δημιουργεί ελπίδες για πιο έγκαιρη διάγνωση της διαταραχής στο μέλλον.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Γιούργκεν Χαν του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου Ρενσελάερ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό υπολογιστικής βιολογίας «PLoS Computational Biology", σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και το New Scientist.

Από τις διαταραχές του φάσματος του αυτισμού πάσχει σχεδόν το 1% των παιδιών. Τα συμπτώματα μπορεί να κυμαίνονται από ήπια έως σοβαρά.

Σήμερα η διάγνωση συνήθως μετά τα τέσσερα έτη

Τα περισσότερα παιδιά διαγιγνώσκονται μετά την ηλικία των τεσσάρων ετών, κυρίως μέσω της παρατήρησης των συμπεριφορών τους, όπως η δυσκολία επικοινωνίας με τους γύρω τους. Οι ειδικοί θεωρούν ότι όσο νωρίτερα γίνει η διάγνωση, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες υπάρχουν η διαταραχή να αντιμετωπισθεί με τις κατάλληλες παρεμβάσεις.

Οι ερευνητές μελέτησαν 83 παιδιά ηλικίας τριών έως δέκα ετών που είχαν διαγνωσθεί με αυτισμό μέσω παραδοσιακών μεθόδων, καθώς και 76 παιδιά χωρίς αυτισμό. Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα 24 πρωτεϊνών και βιοχημικών δεικτών που έχουν συνδεθεί με τον αυτισμό και βρήκαν ότι, με τον σωστό συνδυασμό βιοδεικτών, μπορούν να προβλέψουν τη διαταραχή. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υπήρχε στο 97,6% των παιδιών με αυτισμό, ενώ απουσίαζε στο 96,1% των παιδιών χωρίς αυτισμό.

Οι επιφυλάξεις

Όμως άλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν επιφυλακτικοί, επισημαίνοντας αφενός ότι το δείγμα των παιδιών είναι μικρό και αφετέρου ότι δεν είναι καθόλου σίγουρο πως ο ίδιος συνδυασμός πρωτεϊνών θα εμφανίζεται και στα νήπια. Επιπλέον, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο ένα τέτοιο τεστ θα κάνει διάγνωση μόνο του αυτισμού ή και άλλων προβλημάτων που αφορούν τον εγκέφαλο όπως η επιληψία.

Μετά από διάφορα τεστ ή άλλες νευροαπεικονιστικές τεχνικές που κατά καιρούς έχουν υποσχεθεί έγκαιρη διάγνωση, αλλά προς το παρόν χωρίς απτά κλινικά αποτελέσματα, ορισμένοι επιστήμονες αμφιβάλλουν πλέον κατά πόσο θα είναι ποτέ εφικτό να αναπτυχθεί ένα απλό διαγνωστικό τεστ, με δεδομένη την πολύπλοκη και μυστηριώδη φύση του αυτισμού.