Διεθνής επιστημονική ομάδα δημιούργησε ένα εύκαμπτο επίθεμα από πολυμερές υλικό, το οποίο διευκολύνει τους ηλεκτρικούς παλμούς της καρδιάς μετά από έμφραγμα, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Science Advances.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας και του Imperial College του Λονδίνου, με επικεφαλής τις καθηγήτριες Ντάμια Μαγουάντ και Μόλι Στίβενς αντίστοιχα, δοκίμασαν το επίθεμα σε πειραματόζωα και διαπίστωσαν ότι προσκολλάται εύκολα πάνω στην καρδιά χωρίς ράμματα και διαρκεί για αρκετό καιρό, πάνω από δύο εβδομάδες.

Αποκατάσταση των ηλεκτρικών παλμών της καρδιάς

Στόχος του επιθέματος είναι η αποκατάσταση της μετάδοσης των ηλεκτρικών παλμών της καρδιάς, που διαταράσσονται και επιβραδύνονται λόγω των ούλων που αφήνει το έμφραγμα πάνω στον καρδιακό μυ. Το πολυμερές υλικό από το οποίο αποτελείται το επίθεμα είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού και ουσιαστικά έρχεται να αποκαταστήσει το πρόβλημα, αποτρέποντας το ενδεχόμενο μιας δυνητικά επικίνδυνης καρδιακής αρρυθμίας.

Αν και τα προκαταρκτικά στοιχεία είναι ενθαρρυντικά καθώς δείχνουν ότι το επίθεμα προσαρμόζεται στον φυσικό καρδιακό ρυθμό, οι ερευνητές δηλώνουν ότι η μελέτη είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο και απέχει πολύ από μια κλινική δοκιμή σε άτομα που έχουν υποστεί έμφραγμα.