Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πλήθος επαναστατικών τεχνικών οι οποίες επιτρέπουν στις διωκτικές Αρχές να εντοπίζουν σε σκηνή εγκλήματος στοιχεία που να βοηθούν στον εντοπισμό όσων βρίσκονταν εκεί. Ο εντοπισμός δειγμάτων DNA από κάθε πιθανό και απίθανο σημείο σε μια σκηνή εγκλήματος βοηθά πολλές φορές στην εξιχνίαση μιας εγκληματικής ενέργειας. Αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι υπάρχει δυνατότητα να γίνεται ανασύνθεση του προσώπου ενός ατόμου που ήταν παρών σε μια εγκληματική ενέργεια από τα δείγματα DNA του που θα εντοπιστούν εκεί. Οπως είναι ευνόητο αν αυτό πράγματι συμβεί θα πρόκειται για το μεγαλύτερο επίτευγμα στους τομείς της εγκληματολογικής και ιατροδικαστικής έρευνας.

Τα γονίδια

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ εντόπισαν κάποια γονίδια τα οποία παίζουν κεντρικό ρόλο στον σχηματισμό του προσώπου. Οπως αναφέρουν πολλά χαρακτηριστικά του προσώπου όπως το πλάτος του, το μέγεθος της μύτης, των ματιών κ.α. πηγάζουν από συγκεκριμένες μεταλλάξεις. Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η ανάπτυξη των χαρακτηριστικών του προσώπου ελέγχονται από γονίδια αλλά αυτή είναι η πρώτη που ρίχνει φως στο πώς οι γονιδιακές μεταλλάξεις συμβάλουν έτσι ώστε τα χαρακτηριστικά του προσώπου να έχουν τέτοια ποικιλομορφία.

«Εντοπίσαμε πολλά γονίδια που εμπλέκονται στον σχηματισμό των χαρακτηριστικών του προσώπου ο ρόλος των οποίων δεν είχε αναδειχθεί σε προηγούμενες γονιδιακές αναλύσεις» αναφέρουν οι ερευνητές στο άρθρο τους που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PLoS Genetics». Η ανακάλυψη αναμένεται σε πρώτη φάση να ρίξει φως στο πώς προκαλούνται τα εκ γενετής ελαττώματα στα χαρακτηριστικά του προσώπου. Όμως οι ερευνητές σημειώνουν ότι μπορεί η ανακάλυψη τους να βοηθήσει τους ειδικούς των εγκληματολογικών εργαστηρίων και των ιατροδικαστικών υπηρεσιών να ανασυνθέτουν με μεγάλη ακρίβεια τα πρόσωπα ατόμων που βρίσκονταν σε μια σκηνή εγκλήματος από τα δείγματα DNA που έχουν βρεθεί εκεί.