Ερευνητές μελέτησαν εκ νέου τα απολιθώματα ενός πανάρχαιου ζώου τα οποία είχαν ανακαλυφθεί στη Νότιο Αφρική τον 19ο αιώνα για την ταυτότητα των οποίων ερίζουν όλα αυτά τα χρόνια οι επιστήμονες. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη τα απολιθώματα ανήκουν στο αρχαιότερο είδος θαλάσσιας χελώνας που γνωρίζουμε.

Τα ευρήματα

Τη νέα μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες με επικεφαλής τον Γκέιμπριελ Μπίβερ καθηγητή ανατομίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Νέας Υόρκης. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτό το όν που έμοιαζε με σαύρα είναι στην πραγματικότητα ένα είδος θαλάσσιας χελώνας, πιθανότατα το πρώτο που εμφανίστηκε στον πλανήτη. Το ζώο αυτό που ονομάστηκε Eunotosaurus ζούσε πριν από περίπου 260 εκ. έτη και δεν έμοιαζε με θαλάσσια χελώνα αφού είχε μεγάλη ουρά, δεν διέθετε καβούκι ενώ επίσης είχε πολλά δόντια ενώ οι θαλάσσιες χελώνες δεν έχουν.

Το προηγούμενο αρχαιότερο είδος θαλάσσιας χελώνας που ονομάζεται Pappochelys είχε εντοπιστεί στη Γερμανία και υπολογίζεται ότι εμφανίστηκε πριν από 240 εκ. έτη. Ούτε το Pappochelys διέθετε καβούκι. Σύμφωνα με τους ειδικούς το πρώτο είδος θαλάσσιας χελώνας με καβούκι έκανε την εμφάνιση του πριν από 210 εκ. έτη. Η νέα μελέτη θεωρείται σημαντική γιατί δεν υπάρχουν πολλά ευρήματα για την εξέλιξη των θαλασσίων χελωνών και ειδικά τα προγονικά τους είδη. Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature».