Μετά από προσπάθειες 7 ετών ερευνητές στις ΗΠΑ κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν το ολόκληρο το γονιδίωμα της κατοικίδιας γάτας. Ειχαν γίνει και άλλες απόπειρες στο παρελθόν για να αποκωδικοποιηθεί το γονιδίωμα της κατοικίδιας γάτας αλλά δεν είχαν ευτυχή κατάληξη. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι είχαν ξεκινήσει την αποκωδικοποίηση της Κανέλας, μιας γάτας Αβησσυνίας, το 2007 αλλά με τα τότε τεχνικά μέσα είχαν καταφέρει να αποκωδικοποιήσουν το 60% του γονιδιώματος της. Οπως ανακοίνωσαν με την εξέλιξη της τεχνολογίας σε αυτόν τον τομέα κατάφεραν τελικά να ολοκληρώσουν την αποκωδικοποίηση.

Η αποκωδικοποίηση του γονιδιώματος της γάτας ήταν ζητούμενο για την επιστημονική κοινότητα για δύο λόγους. Πρώτον γιατί έχει διαπιστωθεί ότι οι γάτες από την στιγμή που εμφανίσθηκαν στον πλανήτη παρουσιάζουν πολύ μικρές γονιδιακές μεταβολές και έχει ενδιαφέρον η μελέτη τους. Ο δεύτερος και πιο σημαντικός λόγος όμως είναι επειδή οι γάτες νοσούν από ασθένειες που νοσούν και οι άνθρωποι όπως η λευχαιμία και το AIDS. Η χαρτογράφηση και μελέτη του γονιδιώματος τους ίσως προσφέρει νέα στοιχεία στους επιστήμονες για την καλύτερη αντιμετώπιση αυτών των ασθενειών.