Οργανικό «λίφτινγκ» είναι ικανή να προσφέρει η ορμόνη της αγάπης ωκυτοκίνη, υποστηρίζει νέα αμερικανική μελέτη. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, διαπίστωσαν ότι ενέσιμη θεραπεία ωκυτοκίνης θα μπορούσε να οδηγήσει στην ταχύτατη ανάρρωση μυϊκών τραυματισμών και στη θωράκιση της οστικής υγείας, ιδιαίτερα σε προχωρημένη ηλικία.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα νέα ευρήματα θα μπορούσαν ενδεχομένως να βρουν εφαρμογή σε ηλικιωμένα άτομα, «φρενάροντας» τη μυϊκή ατροφία λόγω προχωρημένης ηλικίας.

Ως γνωστόν η ωκυτοκίνη εκκρίνεται στον οργανισμό κατά την σωματική επαφή, ενώ σχετίζεται με τον θηλασμό, τη διαδικασία του τοκετού, την ανάπτυξη κοινωνικών δεσμών και το σεξ.

Ηλικιωμένα ποντίκια… ξανάνιωσαν

Δοκιμές σε ηλικιωμένα ποντίκια έδειξαν ότι σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη θεραπεία κατά της μυϊκής ατροφίας, η ωκυτοκίνη δεν συνοδευόταν από παρενέργειες (π.χ. καρκινογενέσεις κ.ά.) ενώ παράλληλα επιτάχυνε τον χρόνο ανάρρωσης των μυϊκών τραυματισμών σε ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους που παρατηρούνταν σε νεαρά τρωκτικά.

Η θεραπεία που εφαρμόστηκε στα πειραματόζωα είχε συνολική διάρκεια εννέα ημερών. Στο τέλος της, οι ειδικοί είδαν ότι οι τραυματισμένοι μύες των ηλικιωμένων ποντικιών, στα οποία είχε χορηγηθεί η ενέσιμη ωκυτοκίνη είχαν αναρρώσει πολύ ταχύτερα, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου.

«Η επίδραση της ωκυτοκίνης ήταν αστραπιαία. Η ανάρρωση του μυϊκού ιστού των ηλικιωμένων ποντικών άγγιζε περίπου το 80%, εκείνης που είχαμε παρατηρήσει σε νεαρά ποντίκια» εξηγεί ο ερευνητής δρ Κρίστιαν Ελάμπντ.

Από την άλλη πλευρά, ο μυϊκός ιστός νεαρών ποντικιών, τα οποία είχαν λάβει την εν λόγω θεραπεία δεν φάνηκε να αναγεννάται με τους ίδιους, γρήγορους ρυθμούς. Οι ερευνητές πιστεύουν πως η ωκυτοκίνη «ενισχύει τα βλαστικά κύτταρα “γερασμένου” μυϊκού ιστού, χωρίς να τα κάνει να διαιρούνται ανεξέλεγκτα».

Τα ενδιαφέροντα ευρήματα των επιστημόνων δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Nature Communications».