Γιατί ο T.rex είχε πολύ μικρά και πρακτικά «άχρηστα» άνω άκρα; Μια νέα μελέτη ρίχνει φως σε αυτό το ανατομικό μυστήριο για τον βασιλιά των δεινοσαύρων.

Ο λαιμός «εργαλείο»

Ο Τυραννόσαυρος ρεξ, το μεγαλύτερο σαρκοβόρο ζώο που πάτησε το πόδι του στην επιφάνεια της Γης, αποτελεί μόνιμο αντικείμενο μελέτης των επιστημόνων. Γίνονται συνεχώς μελέτες και αναλύσεις για κάθε τι που τον αφορά από την καταγωγή του, την εμφάνιση του στον πλανήτη, τη βιολογία του, την ανατομία του μέχρι τη συμπεριφορά και τις συνήθειες του.

Μια νέα μελέτη έρχεται να ρίξει φως σε ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τους ειδικούς και πιο συγκεκριμένα στο γιατί τα άνω άκρα του T.rex ήταν πολύ μικρά σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα και όπως φαίνεται δεν είχαν κάποια προφανή τουλάχιστον χρησιμότητα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Wissconsin-La Crosse στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι ο λαιμός του Τυραννόσαυρου λειτουργούσε ως… πολυεργαλείο βοηθώντας τον πελώριο δεινόσαυρο και στη συλλογή της τροφής αλλά και στην κατανάλωση της. Ο λειτουργικός λαιμός σε συνδυασμό με το πελώριο στόμα και το πανίσχυρο δάγκωμα ήταν αρκετά για τον Τυραννόσαυρο για να εξοντώνει τα θηράματα του αλλά και να τα τρώει χωρίς δυσκολία στη συνέχεια. Ετσι σύμφωνα με τους ερευνητές τα άνω άκρα δεν είχαν λόγο ύπαρξης, δεν εξελίχτηκαν και έγιναν κατά ένα τρόπο… διακοσμητικά. Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Journal of Zoology».