από metereologos.gr
Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Εξυπνο νυστέρι «οσφραίνεται» τον καρκινικό ιστό

Ανιχνεύει σε δευτερόλεπτα αν ο ιστός που κόβει είναι καρκινικός και υπόσχεται χειρουργική ακρίβεια
Εξυπνο νυστέρι «οσφραίνεται» τον καρκινικό ιστό
Το iKnife αναλύει τον καπνό που προκύπτει από το κόψιμο του ιστού και στη συνέχεια εκτιμά αν ο ιστός είναι υγιής ή καρκινικός

Λονδίνο

Ένα νυστέρι υψηλής νοημοσύνης, ικανό να ανιχνεύει σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα τον καρκινικό ιστό, ανέπτυξαν ερευνητές από το Imperial College του Λονδίνου.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το έξυπνο χειρουργικό εργαλείο iKnife, θα μπορούσε να σημαίνει τον περιορισμό επαναλαμβανόμενων επεμβάσεων, με σκοπό την απομάκρυνση επιπλέον καρκινικού ιστού.

Η τεχνολογία του έξυπνου νυστεριού βασίζεται στο «πάντρεμα» της ηλεκτροχειρουργικής λεπίδας η οποία απομακρύνει ιστό με τη βοήθεια της θερμότητας και ενός φασματογράφου μάζας. Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν έδειξε να διαχωρίζει με επιτυχία το μοσχαρίσιο από το αλογίσιο κρέας.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, οι γιατροί δεν μπορούν με το μάτι να ξέρουν στα σίγουρα το ακριβές σημείο όπου τελειώνει ένας καρκινικός όγκος και το σημείο όπου ξεκινά ο υγιής ιστός, με αποτέλεσμα πολλές φορές κάποια καρκινικά κύτταρα να μην αφαιρούνται όπως θα έπρεπε.

Υπολογίζεται ότι περίπου το 1/5 των γυναικών με καρκίνο του μαστού που έχουν υποβληθεί σε επέμβαση αφαίρεσης καρκινικού όγκου, αναγκάζονται να υποβληθούν εκ νέου στην επώδυνη διαδικασία.

Η τεχνολογία πίσω από το iKnife

Το νέο iKnife είναι σχεδιασμένο ώστε να περιορίζει το πρόβλημα αυτό, προχωρώντας σε στιγμιαία δειγματοληψία του καπνού που προκύπτει κατά το κόψιμο του ιστού. Σε δοκιμές που πραγματοποίησαν οι ειδικοί χρησιμοποιώντας το iKnife σε 91 ασθενείς, φάνηκε ότι η ακρίβεια ως προς τη διάγνωση του έξυπνου νυστεριού άγγιζε το 100%.

Συνήθως, κατά τη διεξαγωγή μιας χειρουργικής επέμβασης, οι γιατροί αποστέλλουν δείγμα του ιστού του ασθενούς στο εργαστήριο για αναλύσεις ενόσω ο ίδιος παραμένει υπό γενική αναισθησία. Κάθε ανάλυση διαρκεί περίπου μισή ώρα.

Το iKnife, σύμφωνα με τους βρετανούς επιστήμονες, προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, χαρίζοντας μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρουργούς, αλλά και περιορίζοντας τον απαιτούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση μιας χειρουργικής επέμβασης.

Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μέσω της ανάλυσης των βιολογικών στοιχείων που προκύπτουν από το κάψιμο του ιστού και μέσω της σύγκρισής τους με το βιολογικό «αποτύπωμα» των καρκινικών όγκων και του υγιούς ιστού.

‎Τα ελπιδοφόρα ευρήματα των επιστημόνων δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο «Science Translational Medicine».

«Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα καινοτομία η οποία εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη για κάθε τύπο χειρουργικής επέμβασης» σχολιάζει από την πλευρά της η χειρουργός δρ Εμμα Κινγκ από το Νοσοκομείο του Σαουθάμπτον, η οποία δεν έλαβε μέρος στη μελέτη.

ανίχνευση-καρκίνου-αλλιώς | 18/07/2013 18:15
    Πολύ σοβαρή εξέλιξη για ανοιχτές βιοψίες και χειρουργεία αφαίρεσης καρκίνου. Ορισμένοι σκύλοι (10.000 φορές πιο ευαίσθητη όσφρηση) μπορούν να ανιχνεύουν τον καρκίνο λόγω οσμής που παράγουν αυτά τα κύτταρα. Στο Τechnion university(Haifa) κατασκεύασαν ήδη την ηλεκτρονική μύτη καρκίνου, φυσάς σε ειδικό σωλήνα και βγαίνει άμεσα αποτέλεσμα αν έχεις καρκίνο και πού. Σε 1 χρόνο το βγάζουν στην αγορά για ανίχνευση καρκίνου μαστού και παχέος εντέρου και σε 2-3 χρόνια για άλλα είδη καρκίνου. Επίσης η εκπαίδευση ενός λαμπραντόρ να ανιχνεύει καρκίνο κοστίζει στο εξωτερικό 5000 ευρώ, εδώ τι κάνουμε;;Θα γλιτώναμε την περιττή και επιβλαβή-συσσωρευτική ακτινοβολία των ψηφ.μαστογραφιών και των αξονικών.
    ανίχνευση-καρκίνου-αλλιώς