Αποτελεσματικό εντομοαπωθητικό αποτελεί το πανίσχυρο μετάξι αράχνης σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι διαπίστωσαν ότι τα έντομα συσχετίζουν την ύπαρξη μεταξιού αράχνης με τον κίνδυνο του θανάτου τους.

Παρά το μικρό της μέγεθος, η αράχνη αποτελεί έναν από τους πιο «αιμοβόρους» θηρευτές του πλανήτη. Υπάρχουν ωστόσο και είδη αράχνης που δεν πλέκουν ιστούς αλλά χρησιμοποιούν το μετάξι τους για άλλους σκοπούς, όπως π.χ. για τη μετακίνησή τους, πλέκοντας μπαλόνια και ταξιδεύοντας με τη βοήθεια του αέρα.

Μετάξι… στοπ!

Στο πλαίσιο των πειραμάτων τους σε ιαπωνικά (Popilia japonica) και μεξικανικά (Epilachna varivestis) σκαθάρια, οι αμερικανοί επιστήμονες εξέτασαν τη συμπεριφορά των εντόμων απέναντι σε φυτά πράσινων φασολιών του είδους Phaseolus vulgaris. Επάνω σε κάποια από τα φυτά τοποθέτησαν μετάξι από μεταξοσκώληκα (Bombyx mori) ενώ σε κάποια άλλα προσέθεσαν μετάξι αράχνης και συγκεκριμένα του είδους Tetragnatha elongata.

Και τα δύο είδη μεταξιού φάνηκε να περιορίζουν την «όρεξη» των σκαθαριών για τα λαχταριστά φυτά, ωστόσο οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η απωθητική δράση του μεταξιού αράχνης ήταν πιο ισχυρή.

Συγκεκριμένα, τα φυτά που έφεραν «στολισμό» από μετάξι αράχνης είχαν υποστεί κατά 50% λιγότερες καταστροφές συγκριτικά με τα φυτά με μετάξι μεταξοσκώληκα που σημείωναν καταστροφές που άγγιζαν το 80%-90%.

«Βάσει των ευρημάτων της μελέτης, φαίνεται ότι ο εντοπισμός του μεταξιού από μόνος του στέλνει σήμα κινδύνου στα έντομα, ότι ο εχθρός βρίσκεται κοντά» αναφέρει η ερευνήτρια και ειδικός στην εξελικτική οικολογία, Αν Ρίπστρα.