Μια νέα μελέτη ανατρέπει όσα πιστεύαμε για το βάρος των δεινοσαύρων. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ υποστηρίζουν ότι τελικά είχαν πολύ μικρότερο βάρος από αυτό που υπολόγιζαν οι ειδικοί μέχρι τώρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι μετρήσεις δείχνουν αποκλίσεις της τάξης του 50%-70%: παραδείγματος χάριν σύμφωνα με τη νέα μελέτη ο βραχιόσαυρος, ο οποίος πιστεύεται ότι ζύγιζε 80 τόνους, στην πραγματικότητα είχε βάρος περίπου 23 τόνους.

H μελέτη

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεχνολογία λέιζερ για να υπολογίσουν τη μάζα του σώματος των δεινοσαύρων. Μελέτησαν διάφορα είδη θηλαστικών που ζουν σήμερα προκειμένου να προσδιορίσουν τη μικρότερη ποσότητα δέρματος που απαιτείται για να «τυλίξει» έναν μεσαίου μεγέθους σκελετό.

Εξετάζοντας ελάφια, πολικές αρκούδες, καμηλοπαρδάλεις, ελέφαντες και άλλα είδη οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όλα είχαν ακριβώς 21% περισσότερη μάζα σώματος από εκείνη του μίνιμουμ μοντέλου δέρματος-σκελετού. Οταν οι ερευνητές εφήρμοσαν τη μέθοδο στους βραχιόσαυρους διαπίστωσαν ότι οι δεινόσαυροι αυτοί είχαν περίπου 70% μικρότερο βάρος από αυτό που πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

«Η μέθοδος που αναπτύξαμε προσφέρει πολύ πιο ακριβείς μετρήσεις και δείχνει ότι αν και οι δεινόσαυροι είχαν πολύ μεγάλο μέγεθος, το βάρος τους ήταν πολύ μικρότερο από εκείνο που υπολόγιζαν οι ειδικοί» αναφέρει ο καθηγητής Μπιλ Σέλερς, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Biology Letters».