

Νέα Υόρκη
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, δεν προκαλούσαν όλα τα ενεργειακά ποτά τις ίδιες βλάβες στα δόντια. Σε κάθε περίπτωση, όπως φάνηκε, περισσότερο ευάλωτα στην οξύτητα των ενεργειακών ποτών ήταν τα δόντια των εφήβων και των νεαρών ενηλίκων. Μάλιστα οι ερευνητές αναφέρουν ότι η καταστροφή του σμάλτου ήταν μη αναστρέψιμη αφήνοντας τα δόντια εκτεθειμένα σε πολλούς κινδύνους.
«Τα νεαρά άτομα καταναλώνουν ενεργειακά ποτά πιστεύοντας ότι χαρίζουν καλύτερες επιδόσεις σε κάποια αθλητική δραστηριότητα. Θεωρούν επίσης ότι τα ενεργειακά ποτά ταιριάζουν περισσότερο σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής σε σύγκριση με τα αναψυκτικά. Οταν όμως μαθαίνουν ότι πίνοντας αυτά τα ποτά ουσιαστικά βομβαρδίζουν με οξύ τα δόντια τους σοκάρονται» αναφέρει η Πουνάμ Τζέιν, καθηγήτρια της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Southern Illinois και επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «General Dentistry».
Τρόποι προφύλαξης
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι εκείνοι που καταναλώνουν ενεργειακά ποτά καλό θα ήταν αμέσως μετά ή να ξεπλένουν τα δόντια τους με νερό ή να μασούν μια τσίκλα χωρίς ζάχαρη ώστε να περιορίζονται οι βλάβες στο σμάλτο. Συμβουλεύουν επίσης όσους καταναλώνουν τέτοια ποτά να μην βουρτσίζουν αμέσως μετά τα δόντια τους.
Οπως συγκεκριμένα λένε, θα πρέπει να περάσει τουλάχιστον μια ώρα μετά την κατανάλωση του ποτού προτού το άτομο βουρτσίσει τα δόντια του. Και αυτό διότι, αν το κάνει νωρίτερα θα έχει αντίθετα αποτελέσματα. Το βούρτσισμα λίγο μετά την κατανάλωση του ενεργειακού ποτού θα «απλώσει» τα όξινα συστατικά του σε όλα τα μέρη των δοντιών και όχι μόνο στο σμάλτο.
Οι αντιδράσεις
Οπως αναμενόταν η βιομηχανία των ποτών αντέδρασε άμεσα και η Αμερικανική Ενωση Ποτών (ABA) εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει ότι η έρευνα αυτή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η ABA αναφέρει ότι από τη στιγμή που η έρευνα δεν έγινε σε ανθρώπους αλλά σε δόντια στο εργαστήριο τα ευρήματα δεν έχουν βάση. Συμπληρώνει ότι και η μεθοδολογία πάσχει αφού κανένας δεν κρατά στο στόμα του ένα ποτό για 15 λεπτά της ώρας και φυσικά κανείς δεν πίνει όλη μέρα ενεργειακά ποτά.






