Διεθνής ομάδα ερευνητών διαπίστωσε ότι ο Τυραννόσαυρος rex, ο διάσημος T. rex, είχε ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης και τελικά μεγαλύτερο μέγεθος από όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τυραννόσαυροι χρειάζονταν τεράστιες ποσότητες τροφής καθημερινά, γεγονός που τους καθιστούσε ακόμη πιο μοχθηρούς και επικίνδυνους θηρευτές.

30% πιο μεγάλοι

Ομάδα Βρετανών και Αμερικανών επιστημόνων μελέτησαν απολιθώματα τυραννόσαυρων ανάμεσα στα οποία και τον μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο σκελετό T. rex που έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα και βρίσκεται στο μουσείο Field στο Σικάγο. Η «Σου» όπως έχουν βαφτίσει οι επιστήμονες το συγκεκριμένο εύρημα είχε 30% μεγαλύτερο βάρος από όσο ανέμεναν οι ερευνητές και υπολόγισαν πως όταν ζούσε ζύγιζε 9 τόνους.

Η ανακάλυψη ρίχνει νέο φως στην βιολογία των τυραννόσαυρων και υποδεικνύει ότι αναπτύσσονταν με διπλάσιο ρυθμό από εκείνον που έδειχναν προηγούμενες σχετικές έρευνες. Όπως εκτιμούν οι ερευνητές από την ηλικία των δέκα ετών μέχρι εκείνη των δεκαπέντε το βάρος των τυραννόσαυρων αυξανόταν κατά πέντε κιλά ημερησίως γεγονός που σημαίνει ότι το αρπακτικό έπρεπε να βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση τροφής για να χορτάσει.

To μενού και ο μεταβολισμός

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ένα από τα σταθερά «συστατικά» του καθημερινού μενού των τυραννόσαυρων ήταν οι αδρόσαυροι, ένα μετρίου μεγέθους είδος φυτοφάγων δεινοσαύρων με χαρακτηριστικό κρανίο που έμοιαζε με αυτό της πάπιας.

Ο εκπληκτικός ρυθμός ανάπτυξης υποδεικνύει ότι οι τυραννόσαυροι είχαν και πολύ υψηλό ρυθμό μεταβολισμού, γεγονός που ενισχύει την άποψη ότι ήταν θερμόαιμα ζώα και όχι ψυχρόαιμα, όπως για πολλά χρόνια υποστήριζε η κρατούσα επιστημονική θεώρηση.

Οι ερευνητές με βάση τα νέα δεδομένα εκτιμούν ότι ο αυξημένος όγκος λειτουργούσε σε βάρος της ταχύτητας και της ευκινησίας των τυραννόσαυρων. Θεωρούν ότι οι τυραννόσαυροι δεν ήταν «τεμπέλικα» και αργοκίνητα ζώα αλλά ούτε και… σπρίντερ. Υπολογίζουν ότι η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσαν ήταν 20-40 χλμ/ώρα. Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PLoS ONE».