Ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία αναπτύσσει ένα χάπι το οποίο περιορίζει σημαντικά τις επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ επιτρέποντας έτσι σε κάποιον να πίνει χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα μέθης.

Τα κύτταρα και το χάπι

Η ομάδα των ερευνητών μελέτησε τις επιπτώσεις του αλκοόλ στα νευρογλοιακά κύτταρα τα οποία και αποτελούν το 90% του εγκεφάλου. Παίζουν καθοριστικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα βοηθώντας την καταπολέμηση λοιμώξεων όπως η μηνιγγίτιδα. Στη συνέχεια έφτιαξαν ένα χάπι το οποίο περιορίζει τις επιπτώσεις του αλκοόλ σε αυτά τα κύτταρα. Το χάπι απευθύνεται κυρίως στα άτομα που δεν έχουν ιδιαίτερες «αντοχές» στο αλκοόλ και μεθάνε εύκολα και γρήγορα.

Στα πειράματα που διεξήγαγαν σε ποντίκια διαπίστωσαν ότι όσα έπαιρναν το χάπι και είχαν προηγουμένως καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ παρέμεναν νηφάλια και δεν αντιμετώπιζαν κινητικά προβλήματα, όπως π.χ. το να μην έχουν ισορροπία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η απενεργοποίηση της ανοσοποιητικής δράσης των νευρογλοιακών κυττάρων είχε ως αποτέλεσμα τα ποντίκια να μην μεθούν. Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «British Journal of Pharmacology».

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η χρήση του συγκεκριμένου χαπιού, αν τελικά εγκριθεί η πώληση του συγκεκριμένου σκευάσματος ή κάποιας άλλης ανάλογης μεθόδου περιορισμού των επιπτώσεων της κατανάλωσης αλκοόλ, έχει και την αρνητική της πλευρά. Είναι λογικό ότι από τη στιγμή που κάποιος δεν επηρεάζεται αρνητικά από την κατανάλωση αλκοόλ θα πίνει περισσότερο, γεγονός το οποίο μπορεί μεν να μην οδηγεί σε μέθη αλλά μπορεί να προκαλέσει άλλα σοβαρότερα προβλήματα και βλάβες σε διάφορα όργανα όπως π.χ το ήπαρ.