από metereologos.gr
Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Βρέθηκε το γονίδιο του χρόνιου πόνου

Η ανακάλυψή του μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων αναλγητικών φαρμάκων
Βρέθηκε το γονίδιο του χρόνιου πόνου
Η ανακάλυψη του γονιδίου HCN2 μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων για τον χρόνιο πόνο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Λονδίνο

Βρετανοί επιστήμονες εντόπισαν ένα γονίδιο (HCN2) το οποίο όπως φαίνεται παίζει κεντρικό ρόλο στην ρύθμιση του χρόνιου πόνου. Η ανακάλυψή του ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών θεραπειών.

Μπλόκο στην «πονο-πρωτεΐνη»

Ήταν γνωστό ότι το γονίδιο HCN2 υπάρχει στις ευαίσθητες στον πόνο απολήξεις των νεύρων αλλά δεν είχε διαπιστωθεί η άμεση σχέση του με τον χρόνιο πόνο. Το συγκεκριμένο είδος πόνου που είναι επίσης γνωστό με τον όρο «νευροπαθητικός πόνος» προέρχεται από κάποια βλάβη στα νεύρα και είναι διαφορετικός από τον χρόνιο πόνο μιας φλεγμονής.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ ανακάλυψαν την σχέση του HCN2 με τον χρόνιο πόνο και υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει καταπολέμησή του αν δημιουργηθούν φάρμακα που θα μπλοκάρουν την δράση της πρωτεΐνης που παράγεται από το γονίδιο.

Η ανακάλυψη
Οι ερευνητές τροποποίησαν γενετικά ποντίκια ώστε να μην διαθέτουν το HCN2 και διαπίστωσαν ότι η αφαίρεση του γονιδίου είχε ως αποτέλεσμα να εξαφανιστεί ο νευροπαθητικός πόνος. Η απουσία του γονιδίου δεν είχε καμία επίπτωση στους οξείς πόνους όπως οι πόνοι από κόψιμο ή κάψιμο οι οποίοι θεωρούνται άκρως σημαντικοί και πρακτικά απαραίτητοι αφού λειτουργούν σα σήμα προειδοποίησης για τον οργανισμό ότι συμβαίνει κάτι επικίνδυνο.

«Όσοι υποφέρουν από χρόνιους πόνους έχουν ελάχιστη ή και μηδαμινή βοήθεια στο πρόβλημά τους αφού δεν υπάρχουν αποτελεσματικές φαρμακευτικές αγωγές. Η έρευνα μας ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων. Πιστεύουμε ότι η θεραπεία περνάει μέσα από φάρμακα που θα μπλοκάρουν το γονίδιο HCN2» δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο Πίτερ Μακ Νάουτον, επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Science.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος