Ερευνητές στην Ελβετία υποστηρίζουν ότι περισσότεροι από τους μισούς άνδρες στην Δυτική Ευρώπη είναι μακρινοί συγγενείς του Τουταγχαμών. Μάλιστα σύμφωνα με τους ερευνητές το ποσοστό αυτό σε ορισμένες χώρες όπως την Ισπανία και την Μ.Βρετανία αγγίζει το 70%!

Γενετιστές στο ερευνητικό κέντρο γενεαλογίας iGENEA της Ζυρίχης μελέτησαν το Υ χρωμόσωμα και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μεγάλο ποσοστό ανδρών στην Ευρώπη συνδέεται τόσο με τον νεαρό Αιγύπτιο Φαραώ όσο και με τον πατέρα αλλά και τον παππού του. Ταυτόχρονα οι σημερινοί Αιγύπτιοι φαίνεται ότι δεν έχουν καμία σχέση μαζί τους γιατί πολύ απλά η συγκεκριμένη δυναστεία είχε ευρωπαϊκή καταγωγή…

Φαραώ από τον… Καύκασο

Οι ερευνητές μελέτησαν το DNA του Τουταγχαμών, του πατέρα του Ακενατόν, και του παππού του Αμενχοτέπ Γ και διαπίστωσαν ότι ανήκαν σε μια γενετική ομάδα που ονομάζεται απλότυπος R1b1a2, στην οποία ανήκουν και οι περισσότεροι από τους μισούς άνδρες της Δυτικής Ευρώπης.
Αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι μοιράζονται με την βασιλική οικογένεια του Τουταγχαμών ένα κοινό πρόγονο ο οποίος δεν προερχόταν από την Αίγυπτο ή κάποια άλλη περιοχή της αφρικανικής ηπείρου αλλά από την Ευρασία.

«Πιστεύουμε ότι ο κοινός πρόγονος έζησε στον Καύκασο πριν από 9.500 χρόνια» ανέφερε σε ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο Discovery Channel ο Ρόμαν Σολτζ, διευθυντής του κέντρου iGENEA. Την θεωρία των γενετιστών ενισχύει το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος απλότυπος αντιστοιχεί σε λιγότερο από 1% του σημερινού ανδρικού πληθυσμού της Αιγύπτου.

Οι κληρονόμοι του θρόνου

Οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη στοιχεία για τον «οδικό χάρτη» της αρχικής ομάδας που ξεκίνησε από τις περιοχές του Καυκάσου και κατέληξε στην Αίγυπτο. Εκτιμούν ότι ο απλότυπος R1b1a2 εξαπλώθηκε στην Ευρώπη όταν άρχισε να εξαπλώνεται και η γεωργία πριν από περίπου 7.000 χρόνια.
Μάλιστα το κέντρο iGENEA συνεχίζει την έρευνα θέλοντας να εντοπίσει τους κοντινότερους εν ζωή συγγενείς του Τουταγχαμών. Ζητά λοιπόν από όποιον ενδιαφέρεται να δώσει δείγμα DNA για να γίνει πλήρης γενετική ανάλυση σε αυτόν και σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιος που έχει συγγένεια με τους Φαραώ θα πάρει πίσω το ποσό της εξέτασης.

Ο Τουταγχαμών

Ο Τουταγχαμών εκτιμάται ότι γεννήθηκε κάπου ανάμεσα στο 1330-1350 π.Χ. και έγινε Φαραώ σε ηλικία 8-9 εών. Ο Τουταγχαμών πέθανε ξαφνικά, σε ηλικία 18 ετών χωρίς να υπάρχουν στοιχεία για τα αίτια του θανάτου του. Μία κρανιοεγκεφαλική κάκωση, που εντοπίστηκε κατά την εξέταση της μούμιας με Ακτίνες Χ, μαρτυρά ότι ο θάνατός του ήταν βίαιος, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν επρόκειτο για δολοφονική επίθεση ή ατύχημα.

Ο τάφος του ανακαλύφθηκε τον Νοέμβριο 1922 από τον βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ και η σαρκοφάγος ανοίχτηκε τρεις μήνες αργότερα. Ήταν ο πρώτος βασιλικός τάφος που βρέθηκε ασύλητος, γεγονός που αποδίδεται από πολλούς στο θρύλο της κατάρας που τον συνόδευε.