Οι κοινότητες των βακτηρίων που διαβιούν στο ανθρώπινο γαστρεντερικό σύστημα μπορούν να καταταγούν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μελέτη επιστημόνων του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory, EMBL) η οποία δημοσιεύεται στο σημερινό τεύχος της επιθεώρησης «Nature».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων ο τύπος της εντερικής χλωρίδας του καθενός μας (τον οποίο ονόμασαν «εντερότυπο» _ «enterotype») θα αποτελεί σύντομα ένα ακόμη βοήθημα για τους γιατρούς προκειμένου να αποφασίζουν για το είδος της αγωγής που θα μας χορηγούν.

Τα βακτήρια που φιλοξενούμε στο έντερό μας συμμετέχουν ενεργά στη φυσιολογία μας: βοηθούν στην πέψη των τροφών, διασπούν τοξίνες, παράγουν βιταμίνες και βασικά αμινοξέα τα οποία αδυνατούμε να παραγάγουμε μόνοι μας και δημιουργούν ένα αμυντικό τείχος έναντι εισβολέων.

Η βακτηριακή χλωρίδα του καθενός είναι μοναδική και χτίζεται βαθμηδόν από τη γέννηση μέχρι τη συμπλήρωση των δύο πρώτων χρόνων της ζωής μας. Επηρεάζεται δε από μια σειρά παράγοντες μεταξύ των οποίων η διατροφή μας αλλά και η λήψη αντιβιοτικών.

Παρά τις ατομικές διαφορές, η ανθρώπινη εντερική χλωρίδα μπορεί να ανήκει σε τρεις μόνο κατηγορίες, λένε τώρα οι ερευνητές του ΕΜΒL. Οι κατηγορίες δημιουργήθηκαν με βάση τους συνδυασμούς διαφόρων ειδών βακτηρίων που υπάρχουν σε κάθε εντερικό οικοσύστημα. Η ερευνητές κατέληξαν σε αυτή την ομαδοποίηση αφού μελέτησαν την εντερική χλωρίδα εθελοντών κάθε ηλικίας από την Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική. Θεωρούν δε ότι σύντομα οι γιατροί θα ρωτούν για τον τύπο της εντερικής μας χλωρίδας, όπως ρωτούν για την ομάδα αίματός μας.