Εάν είστε λάτρεις του τσαγιού σάς έχουμε καλά νέα. Το τσάι αποτελεί σημαντικό «σύμμαχο» στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Εάν πάλι είστε λάτρεις του τσαγιού με γάλα, τότε σας έχουμε κακά νέα. Διότι, όπως έδειξε η ίδια μελέτη το γάλα εξουδετερώνει τη θετική δράση του τσαγιού ενάντια στο πάχος.

Τα νέα ευρήματα ανήκουν σε ειδικούς της Ένωσης για την Έρευνα στο Τσάι στην Τζορχάτ της Ινδίας. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το τσάι περιέχει δύο είδη ουσιών – θεαφλαβίνες και θεαρουμπιγίνες – οι οποίες μειώνουν την ποσότητα του λίπους που απορροφάται από το έντερο ενώ μειώνουν και τη χοληστερόλη.

Γάλα -«εξολοθρευτής»

Ωστόσο οι πρωτεΐνες που περιέχονται στο αγελαδινό γάλα εξουδετερώνουν αυτήν την ικανότητα «εξολόθρευσης» του λίπους, είδαν οι ερευνητές. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης δρ Ντεβαχίτ Μπορθακούρ «όταν το τσάι καταναλώνεται με γάλα οι θεαφλαβίνες και οι θεαρουμπιγίνες δημιουργούν σύμπλοκα με την πρωτεΐνη του γάλακτος, γεγονός που ακυρώνει τόσο τα οφέλη του τσαγιού όσο και εκείνα του γάλακτος για την υγεία. Έτσι η συμβουλή μας είναι το τσάι να καταναλώνεται σκέτο».

Οι ινδοί επιστήμονες εργάζονται τώρα επάνω στην ανάπτυξη νέων ποικιλιών τσαγιού οι οποίες θα περιέχουν υψηλότερα επίπεδα των «αδυνατιστικών» ουσιών που ανήκουν στην οικογένεια των πολυφαινολών. Οι ερευνητές μελετούν επίσης τρόπους ώστε να κάνουν τα συστατικά του τσαγιού λιγότερο ευάλωτα στην «επέλαση» του γάλακτος.

Τσάι εναντίον λίπους

Και δεύτερη μελέτη ειδικών από την Ιαπωνία η οποία δημοσιεύεται αυτόν τον μήνα στο επιστημονικό περιοδικό «Nutrition» έδειξε ότι εκχυλίσματα τσαγιού σταμάτησαν την απορρόφηση λίπους από το έντερο τρωκτικών που ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε λιπαρά. Τα τρωκτικά αυτά εμφάνιζαν λιγότερο λιπώδη ιστό και χαμηλότερα επίπεδα λίπους στο ήπαρ τους.

Ο δρ Χιροάκι Γιαχίμα από το την Εταιρεία Kirin Beverage στην Ιαπωνία η οποία βρίσκεται πίσω από τη μελέτη ανέφερε ότι «συστατικά του μαύρου τσαγιού μπορούν να δράσουν προληπτικά ενάντια στην παχυσαρκία αναστέλλοντας την απορρόφηση λιπιδίων από το έντερο».