από metereologos.gr
Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Aξιόπιστο τεστ για τον καρκίνο του προστάτη

Πιο ακριβές και λιγότερο παρεμβατικό σε σχέση με το τεστ μέτρησης του PSA
Aξιόπιστο τεστ για τον καρκίνο του προστάτη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Λονδίνο

Ένα νέο, βελτιωμένο τεστ για τον καρκίνο του προστάτη ανέπτυξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ. Όπως σημειώνουν οι επιστήμονες η εξέτασή τους είναι πιο ακριβής και λιγότερο παρεμβατική σε σύγκριση με το συμβατικό τεστ μέτρησης του ειδικού προστατικού αντιγόνου (Prostate Specific Antigen, PSA).

Η νέα εξέταση θα μπορούσε να εφαρμοστεί ευρέως μέσα στους επόμενους 18 μήνες, υποστηρίζουν οι δημιουργοί της και προσθέτουν ότι θα σώσει πολλούς άνδρες οι οποίοι σήμερα υποβάλλονται στο αναξιόπιστο τεστ PSA.

Το καινούργιο τεστ βασίζεται στη μέτρηση στα ούρα ενός χημικού, του ΕΝ2, το οποίο ανακαλύφθηκε ότι εκκρίνεται συγκεκριμένα από τα καρκινικά κύτταρα του προστάτη.

Σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης σε 288 ασθενείς η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Clinical Cancer Research» η εξέταση του ΕΝ2 είναι ανώτερη από την εξέταση του PSA στην ανίχνευση καρκίνων ενώ παράλληλα δίνει πολύ λιγότερα ψευδώς θετικά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο καθηγητής Χάρντεβ Πάντα που συμμετείχε στη μελέτη «το νέο τεστ ήταν δύο φορές καλύτερο στον εντοπισμό του καρκίνου του προστάτη σε σύγκριση με το συμβατικό τεστ PSA». Ο καθηγητής προσέθεσε ότι πλην ελαχίστων περιπτώσεων το χημικό ΕΝ2 εντοπίζεται μόνο στα ούρα ανδρών με καρκίνο του προστάτη και όχι στα ούρα υγιών ανδρών. «Έτσι μπορούμε να είμαστε σχεδόν σίγουροι όταν αν εντοπιστεί το ΕΝ2 στα ούρα, ο άνδρας πάσχει από καρκίνο του προστάτη».

Αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται μεγαλύτερου εύρους κλινικές δοκιμές της εξέτασης στη Βρετανία και στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον καθηγητή Πάντα είναι εύκολη η ανάπτυξη ενός απλού τεστ ούρων που θα ανιχνεύει το ΕΝ2 και το οποίο θα μοιάζει με τα τεστ εγκυμοσύνης. Το τεστ αναμένεται να δίνει αποτελέσματα μέσα σε πέντε λεπτά.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι μελλοντικά η εξέταση για το ΕΝ2 θα διεξάγεται σε συνδυασμό με το συμβατικό τεστ μέτρησης του PSA. Διερευνούν μάλιστα το ενδεχόμενο να μπορούν μέσω της μέτρησης της ποσότητας του ΕΝ2 στα ούρα να αξιολογούν τη βαρύτητα της κάθε περίπτωσης προκειμένου να γίνεται άμεση χορήγηση θεραπείας, όταν αυτό κριθεί αναγκαίο.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος