από metereologos.gr
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

To Σύμπαν είναι όντως ίδιο προς όλες τις κατευθύνσεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17:38Σχολιάστε
Οι κοσμολόγοι μπορούν πλέον να αναστενάξουν με ανακούφιση: η ακριβέστερη ως σήμερα μελέτη επιβεβαιώνει τη βασική υπόθεση ότι το Σύμπαν διαστέλλεται ομοιόμορφα προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς να περιστρέφεται ή να τεντώνεται.
Καθώς οι πάγοι λιώνουν, η Γροιλανδία ανυψώνεται
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15:51Σχολιάστε
Οι μεταβολές του κλίματος προκαλούν σκαμπανεβάσματα στη Γροιλανδία: καθώς η θερμοκρασία ανεβαίνει, η απώλεια πάγου μειώνει την πίεση που ασκείται στο έδαφος και ολόκληρο το νησί ανυψώνεται έως και κατά 12 χιλιοστά τον χρόνο, εκτιμά νέα μελέτη.
Ζελατινώδης εισβολέας απειλεί τα ψάρια της Μεσογείου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15:15Σχολιάστε
Ένα ζελατινώδες πλάσμα σαν μέδουσα, το οποίο είχε προκαλέσει παλαιότερα κατάρρευση των ιχθυαποθεμάτων στη Μαύρη Θάλασσα, πολλαπλασιάζεται εκτός ελέγχου στην Αδριατική και απειλεί τόσο την αλιευτική βιομηχανία όσο και τα οικοσυστήματα.
Και όμως οι ναυτίες της εγκύου μπορεί να είναι καλό πράγμα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12:05Σχολιάστε
Οι πρωινές ναυτίες και οι εμετοί μπορεί να αποτελούν καλό πράγμα για τις εγκύους, κυρίως για όσες έχουν ιστορικό αποβολών, επειδή αυτά τα, κατά τα άλλα, δυσάρεστα συμπτώματα μπορεί να αποτελούν θετική ένδειξη πως την επόμενη φορά όλα θα πάνε καλά και δεν θα αποβάλουν ξανά, διαπίστωσε μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Ο Ερμής συρρικνώνεται!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11:42Σχολιάστε
Μια σειρά από γεωλογικά χαρακτηριστικά στην επιφάνεια του Ερμή, τα οποία αποκαλύπτουν οι εικόνες που έστειλε το σκάφος Messenger της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), δείχνουν ότι πιθανότατα ο κοντινότερος στον Ήλιο πλανήτης είναι τεκτονικά ενεργός, εμφανίζοντας ακόμη σεισμική δραστηριότητα. Έως τώρα η Γη ήταν ο μόνος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα που θεωρείτο ότι εμφανίζει σήμερα ενεργή γεωλογική δραστηριότητα.
Η μοναχικότητα έχει και κληρονομικά χαρακτηριστικά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11:32Σχολιάστε
Ανάμεσα σε όσα μπορεί κανείς να κληρονομήσει από τους γονείς του, είναι και η μοναχικότητα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα που διαπίστωσε ότι τα γονίδια ενός ανθρώπου μπορούν να τον προδιαθέσουν, ώστε να γίνει πιο μοναχικός. Η επίδραση του περιβάλλοντος πάντως παίζει σαφώς μεγαλύτερο ρόλο για την πρόκληση μοναχικότητας.
Το πλύσιμο συνθετικών ρούχων ρυπαίνει το περιβάλλον
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11:12Σχολιάστε
Τα συνθετικά ρούχα που πλένονται στο πλυντήριο, ιδίως τα ακρυλικά, ρυπαίνουν το περιβάλλον, καθώς απελευθερώνουν σωρεία μικροσκοπικών πλαστικών σωματιδίων, τα οποία καταλήγουν στις θάλασσες, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Εφτιαξαν το κλιματικό αρχείο της Γης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11:03Σχολιάστε
Για πρώτη φορά οι επιστήμονες έχουν στα χέρια τους ένα -κατ' εκτίμηση- συνεχόμενο αρχείο των μεταβολών της θερμοκρασίας του πλανήτη, το οποίο πηγαίνει σε μεγάλο βάθος χρόνου, φθάνοντας τα δύο εκατομμύρια έτη στο παρελθόν. Από αυτό οι κλιματολόγοι μπορούν να βγάλουν κάποια συμπεράσματα για το πώς θα αλλάξει το κλίμα στη Γη στο μέλλον. Και οι ενδείξεις είναι μάλλον δυσοίωνες.
NASA: Στους πάγους της Ευρώπης, μια ζωοδόχος πηγή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10:22Σχολιάστε
Η Ευρώπη, ένα από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία, είναι πράγματι το πιο πολλά υποσχόμενο μέρος στο Ηλιακό Σύστημα για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής: η NASA ανακοίνωσε ότι κάτω από το κέλυφος πάγου που καλύπτει τον δορυφόρο κρύβεται πιθανότατα ένας απέραντος, πιθανώς φιλόξενος ωκεανός.
Ο χρόνος τελειώνει για τον αφρικανικό ελέφαντα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 17:19Σχολιάστε
Ο πληθυσμός ελεφάντων στην Αφρική μειώθηκε την τελευταία δεκαετία κατά 111.000 άτομα, και βρίσκεται πλέον σε επίπεδα που ίσως δεν επιτρέπουν την επιβίωση του είδους μακροπρόθεσμα, προειδοποιεί ο οργανισμός που εκδίδει την Κόκκινη Λίστα των απειλούμενων ειδών.
Η Κίνα «δοκιμάζει το πρώτο κβαντικό ραντάρ»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 16:37Σχολιάστε
Κινεζική εταιρεία οπλικών συστημάτων ανέπτυξε το πρώτο «κβαντικό ραντάρ», μια τεχνολογία που μπορεί θεωρητικά να εντοπίζει ακόμα και «αόρατα» αεροσκάφη stealth, αναφέρουν κρατικά μέσα ενημέρωσης. Ο ισχυρισμός, όμως, φαίνεται τραβηγμένος.
Τι θα ανακοινώσει η NASA το βράδυ της Δευτέρας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/09/2016 18:46 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 26/09/2016 14:41Σχολιάστε
Αντίθετα με ό,τι μπορεί να έχετε διαβάσει αυτές τις ημέρες, η συνέντευξη Τύπου που έχει προγραμματίσει για τη Δευτέρα η NASA δεν αφορά εξωγήινους Ευρωπαίους. To in.gr θα μεταδώσει ζωντανά την παρουσίαση στις στις 21.00 ώρα Ελλάδας. Πιθανότατα η υπηρεσία θα παρουσιάσει νέες ενδείξεις για την ύπαρξη ενός υπόγειου ωκεανού στην Ευρώπη, ένα μεγάλο φεγγάρι του Δία που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες ελπίδες για ανακάλυψη ζωής εκτός της Γης.
Συστατικό σε τρόφιμα, καλλυντικά και καθαριστικά ύποπτο για αλλεργίες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 13:17Σχολιάστε
Τα τεχνητά (γενετικά τροποποιημένα) ένζυμα που χρησιμοποιούνται συχνά σε απορρυπαντικά, προϊόντα καθαρισμού, τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμακα και άλλα χημικά προϊόντα της καθημερινότητας, είναι δυνητικά αλλεργιογόνα, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα. Γι' αυτό θα πρέπει να υφίστανται ελέγχους, όπως άλλα εν δυνάμει επικίνδυνα χημικά. Τα εν λόγω ένζυμα χρησιμοποιούνται ευρέως πλέον για μια ποικιλία λόγων, π.χ. για να βοηθούν στη διάσπαση των δύσκολων λεκέδων, για να προσδίδουν αρώματα και γεύσεις, για να δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως «φυσικού» κ.ά.
Ο αλμυρός ωκεανός του Πλούτωνα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 11:21Σχόλια (1)
Την στιγμή που τα φώτα της δημοσιότητας είναι στραμμένα στις ανακοινώσεις της NASA για τον υπόγειο ωκεανό της Ευρώπης η μελέτη των δεδομένων μιας ακόμη αποστολής της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας υποδεικνύει την παρουσία ενός ωκεανού στα βάθη του παγωμένου Πλούτωνα.
Νευρώνες από κύτταρα δέρματος!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 11:07Σχολιάστε
Νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου (νευρώνες) από κύτταρα ανθρώπινου δέρματος δημιούργησαν στο εργαστήριο επιστήμονες του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ, στο πλαίσιο ερευνών που στοχεύουν στην αποκωδικοποίηση της νόσου Πάρκινσον και στη εύρεση θεραπείας.
1|2|3|4|5|...27