από metereologos.gr
Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Η χαρούμενη μουσική αυξάνει τη δημιουργικότητα

Πείραμα έδειξε ότι η κλασική μουσική που προκαλεί θετικά συναισθήματα κάνει τους ανθρώπους να έχουν καλύτερη δημιουργική σκέψη
Η χαρούμενη μουσική αυξάνει τη δημιουργικότητα
Χαρούμενη μουσική σε χώρους εργασίας και ακαδημαϊκά περιβάλλοντα για πιο δημιουργικά μυαλά προτείνουν οι ερευνητές

Η χαρούμενη μουσική αποτελεί το καλύτερο «διαβατήριο» για τη… γέννηση καινοτόμων ιδεών και λύσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση ανοιχτής πρόσβασης PLOS ONE από ερευνητές του Πανεπιστημίου Ράντμπουντ στην Ολλανδία και του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Σίνδνεϊ στην Αυστραλία.

Η δημιουργικότητα αποτελεί ένα σημαντικό «συστατικό» στον πολύπλοκο, γρήγορα εξελισσόμενο κόσμο μας επιτρέποντάς μας να παράγουμε καινοτόμες λύσεις για ένα μεγάλο εύρος προβλημάτων και να έχουμε φρέσκιες ιδέες. Το ερώτημα σχετικά με το τι διευκολύνει τη δημιουργική γνώση και σκέψη μελετάται επί μακρόν και παρότι προηγούμενα επιστημονικά στοιχεία έχουν δείξει ότι η μουσική βοηθά τη δημιουργικότητα, ελάχιστα είναι γνωστά σχετικά με το ποιο είδος μουσικής επιδρά συγκεκριμένα στη δημιουργική σκέψη.

Το μουσικό πείραμα και η… σιωπή

Προκειμένου να διερευνήσουν την επίδραση της μουσικής στη δημιουργική σκέψη, οι ερευνητές ζήτησαν από 155 εθελοντές να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια ενώ στη συνέχεια τους χώρισαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα άκουγε έναν από τέσσερις διαφορετικούς τύπους μουσικής που κατηγοριοποιήθηκαν ως ήρεμη, χαρούμενη, λυπητερή και αγχωτική μουσική. Υπήρχε και μια ομάδα ελέγχου η οποία άκουγε μόνο… σιωπή. Κατά τη διάρκεια του μουσικού πειράματος οι εθελοντές καλούνταν να φέρουν εις πέρας κάποιες ασκήσεις γνώσεων προκειμένου να ελεγχθεί η δημιουργική σκέψη τους. Όπως προέκυψε, οι συμμετέχοντες με τις πιο πρωτότυπες λύσεις στις ασκήσεις είχαν και υψηλότερα σκορ στην αποκαλούμενη αποκλίνουσα δημιουργική σκέψη ενώ όσοι είχαν την καλύτερη δυνατή λύση (αλλά μία μόνο) σε ένα πρόβλημα παρουσίαζαν τα υψηλότερα σκορ στην αποκαλούμενη συγκλίνουσα δημιουργική σκέψη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ακρόαση χαρούμενης μουσικής – προσδιορίστηκε ως κλασική μουσική που προκαλεί θετικά συναισθήματα και ανεβάζει τη διάθεση -διευκολύνει την αποκλίνουσα δημιουργική σκέψη σε σύγκριση με τη σιωπή. Με βάση αυτά τα ευρήματα οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η χαρούμενη μουσική κάνει πιο ευέλικτη τη σκέψη. Ετσι το άτομο αναζητεί περισσότερες λύσεις σε ένα πρόβλημα, κάτι που δεν θα αναζητούσε αν καλούνταν να λύσει ένα πρόβλημα στη σιωπή.

Βάλτε μουσική στους χώρους εργασίας και τα σχολεία

Τι σημαίνουν πρακτικά όλα αυτά; Ότι η δημιουργική σκέψη μπορεί να βελτιωθεί μέσω της μουσικής και χρειάζεται να εξερευνηθούν νέοι ambient ήχοι και η επίδρασή τους στη δημιουργικότητα. Οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν επίσης ότι τα αποτελέσματά τους δείχνουν πως η ακρόαση μουσικής αποτελεί τον πιο ανέξοδο τρόπο για να προαχθεί η δημιουργική σκέψη. Ετσι θα ήταν καλό εργασιακά, επιστημονικά αλλά και ακαδημαϊκά περιβάλλοντα να «ντύνονται» καθημερινά με μουσική.

Μουσική για πρεζόνια | 15/09/2017 16:54
    Στο Ελσίνκι όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις παίζουν κλασική σε δημόσιους χώρους ώστε να μην μαζεύονται τα πρεζόνια. Το εκπληκτικό είναι οτι το κόλπο λειτουργεί!
    Ανώνυμος / η