από metereologos.gr
Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Ακέφαλο το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου

Παρά τον αστρονομικό μισθό, κανείς δεν φαίνεται πρόθυμος να αναλάβει επικεφαλής του τηλεσκοπίου FAST
Ακέφαλο το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου

Πεκίνο

Η θέση εργασίας μένει κενή εδώ και μήνες, παρόλο που ο μισθός φτάνει τα 1,2 εκατομμύρια δολάρια τον μήνα. Παρά τις αγγελίες που δημοσιεύονται σε επιστημονικές επιθεωρήσεις από τον Μάιο, η Κίνα ακόμα δεν έχει βρει επικεφαλής για το μεγαλύτερο ραδιοτηλεσκόπιο του κόσμου, ένα «πιάτο» διαμέτρου 500 μέτρων.

Το τηλεσκόπιο FAST (Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope), 30 φορές μεγαλύτερο από ποδοσφαιρικό γήπεδο, κατασκευάστηκε μέσα σε μια φυσική κοιλότητα στη φτωχή νοτιοδυτική επαρχία του Γκουϊτζόου.

Για τη λειτουργία του απαιτείται σιγή ραδιοκυμάτων σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων, κάτι που οδήγησε στην απομάκρυνση 8.000 ανθρώπων από οκτώ χωριά.

Μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του πέρυσι τον Σεπτέμβριο, το ρεκόρ μεγέθους ανήκε στο αμερικανικό ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα South China Morning Post, κανείς κινέζος αστρονόμος δεν έχει την εμπειρία του απαιτείται για τη θέση του επικεφαλής, οπότε η μόνη λύση είναι η πρόσληψη κάποιου αλλοδαπού. Η Κινεζική Ακαδημία Επιστημών δημοσιεύει αγγελίες σε Δυτικά μέσα από τον Μάιο, μέχρι στιγμής όμως ο κατάλληλος δεν έχει βρεθεί.

Ένας λόγος είναι ότι οι απαιτήσεις είναι μάλλον υψηλές: οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν εμπειρία τουλάχιστον 20 ετών στον κλάδο της Ραδιοαστρονομίας και να έχουν αναλάβει υψηλόβαθμες θέσεις με διοικητικά καθήκοντα σε άλλα ραδιοτηλεσκόπια. Πρέπει επίσης να έχουν τουλάχιστον θέση καθηγητή σε πανεπιστήμιο ή άλλο ερευνητικό ινστιτούτο παγκοσμίου φήμης.

Ο Νικ Σάντζεφ, διακεκριμένος αστρονόμος στο πανεπιστήμιο Texas A&M, εκτίμησε μιλώντας στο Ars Technica ότι σε όλο τον κόσμο πρέπει να υπάρχουν καμιά σαρανταριά αστρονόμοι που πληρούν τις απαιτήσεις.

«Είμαι σίγουρος ότι τελικά θα βρουν κάποιον. Όμως οι περισσότεροι αστρονόμοι στις ΗΠΑ δεν θέλουν να εργάζονται στο εξωτερικό» λέει.

Στο μεταξύ, το μέλλον του ιστορικό τηλεσκόπιο του Αρεσίμπο απειλείται με λουκέτο, καθώς το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης των ΗΠΑ το άφησε στις τελευταίες θέσεις της λίστας προτεραιοτήτων του για διάθεση κονδυλίων.

Σε αντίθεση με το FAST, το οποίο είναι παθητικό όργανο, το τηλεσκόπιο του Αρεσίμπο μπορεί και να λειτουργεί ως πομπός ραδιοκυμάτων, σαν ένα είδος διαπλανητικού ραντάρ.

Εφόσον βρει διευθυντή, τo FAST θα μπορούσε να παρατηρήσει τα αρχαιότερα άστρα του Σύμπαντος και να αναζητήσει ραδιοσήματα εξωγήινων πολιτισμών.

περισσότερη προσοχή!!!!!! | 20/08/2017 17:18
    Για τους προηγούμενους . Μάθετε να διαβάζετε καλύτερα πριν κάνετε σχόλια για ένα άρθρο και να είστε προσεκτικοί!!!!!!!!!!!!!!
    spinor

Μικρος μισθος | 07/08/2017 19:41
    Την θεωρεις δηλαδη ηψιλη την αμοιβη των 100 000 δολαριων τον μηνα ?
    Ανώνυμος / η