από metereologos.gr
Τετάρτη 16 Αυγούστου 2017
 
 

Προς το αύριο

Ταξίδι προς... το μέλλον!
Προς το αύριο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οταν η τεχνολογία συνδυάζεται με την ευρηματικότητα και τη φαντασία με στόχο νέες λύσεις στις μετακινήσεις και στα ταξίδια, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι φουτουριστικό. Ετσι τα αεροσκάφη «χάνουν» την οροφή τους, τα κρουαζιερόπλοια θυμίζουν πλωτούς οικισμούς, τα τρένα κινούνται χωρίς ράγες και οι μηχανές αναλαμβάνουν ρόλο σοφέρ!



Αεροσκάφος... κάμπριο


Το πρώτο αεροσκάφος στον κόσμο με εικονικό ουρανό αποκάλυψε πρόσφατα η Airbus, στο πλαίσιο της έκθεσης European Business Aviation Convention and Exhibition που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη (22-24 Μαΐου). Ο ευρωπαϊκός κολοσσός αεροβιομηχανίας σε συνεργασία με την ιταλική Pagani δημιούργησε το φουτουριστικό ACJ319neo Infinito: ένα ιδιωτικό «κάμπριο» αεροσκάφος με θέα τον καταγάλανο ουρανό.

Ο σχεδιασμός του νέου αεροσκάφους, που σπάει τα στεγανά μιας τυπικής καμπίνας, χαρίζει στους επιβάτες μιαν αίσθηση ελευθερίας. Η διαδραστική οροφή μάλιστα αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακολουθώντας τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον. Αν πάλι οι επιβάτες θελήσουν να ξεκουραστούν, ο ουρανός σκοτεινιάζει και γεμίζει αστέρια.

Στο πίσω μέρος του τζετ αξίας 89 εκατ. ευρώ υπάρχει ένα πολυτελές υπνοδωμάτιο με υπέρδιπλο κρεβάτι και ένα μπάνιο με διπλούς νιπτήρες και ντους. Στο κέντρο πάλι, υπάρχει η τραπεζαρία και ακριβώς δίπλα το σαλόνι όπου δεσπόζει ένας άνετος καναπές, μια γιγαντοοθόνη και το μπαρ. Τα διαχωριστικά των χώρων είναι διάφανα, ενώ στο πάτημα ενός κουμπιού γίνονται αδιάφανα προσφέροντας στους επιβάτες την απαραίτητη ιδιωτικότητα.



Οι «τιτάνες» των θαλασσών

Τα μεγαλεπήβολα σχέδιά της για την κατασκευή των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο ανακοίνωσε η MSC Cruises. H εταιρεία με έδρα στη Γενεύη, στην Ελβετία, σκοπεύει να δημιουργήσει τη σειρά πλοίων World Class με δυνατότητα φιλοξενίας 6.850 επιβατών!

Συγκεκριμένα, οι τέσσερις πρώτοι «τιτάνες» των θαλασσών βάρους 200.000 τόνων - οι οποίοι θα ξεπερνούν σε χωρητικότητα το γιγάντιο Harmony of the Seas της αμερικανικής Royal Caribbean κατά 70 επιβάτες - αναμένεται να είναι έτοιμοι μεταξύ 2022 και 2026.

Χάρη στον σχεδιασμό τους με βάση το γράμμα ύψιλον, τα τεχνολογικά προηγμένα πλοία World Class θα έχουν μεγαλύτερα μπαλκόνια με αποτέλεσμα οι επιβάτες να είναι σε θέση να απολαμβάνουν πανοραμική θέα από την άνεση της καμπίνας τους.

Το καμπυλωτό σχήμα της πλώρης, κατά την εταιρεία, αναμένεται να ενισχύσει τη σταθερότητα και την αεροδυναμική τους.

Οι θεόρατοι πλωτοί οικισμοί θα είναι προικισμένοι με αμέτρητους χώρους ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια, ενώ θα προσφέρουν δραστηριότητες για όλα τα γούστα. Για την ώρα πάντως η εταιρεία κρατάει τα χαρτιά της κλειστά γύρω από το τι ακριβώς θα κρύβουν στο εσωτερικό τους τα κολοσσιαία κρουαζιερόπλοια.



Σκούτερ-«σοφέρ»

Οι μετακινήσεις του μέλλοντος θα γίνονται μάλλον κάπως έτσι: ο αγουροξυπνημένος αναβάτης θα καβαλάει το σκουτεράκι του, το οποίο θα γνωρίζει ήδη τον προορισμό του ιδιοκτήτη του. Και αν για κάποιους μπορεί να φαντάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας, για την BMW είναι μάλλον μια πολύ καλή ιδέα για επενδύσεις. Το BMW Motorrad Concept Link, όπως ονομάζεται το καινοτόμο concept, βασίζεται σε ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ με δυνατότητα κίνησης προς τα πίσω για εύκολο παρκάρισμα. Το δικτυωμένο δίκυκλο με νοημοσύνη θα διαθέτει καντράν αφής και δυνατότητα επικοινωνίας με smartphone του χρήστη, με αποτέλεσμα να γνωρίζει τα ραντεβού του και άρα το πού πρέπει να πάει.



Στα σχέδια της BMW για το εν λόγω σκούτερ είναι, μεταξύ άλλων, και ένα έξυπνο κάθισμα ικανό να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της κάθε διαδρομής για τη μεγαλύτερη άνεση του αναβάτη. Αν και o γερμανικός κολοσσός δεν αποκαλύπτει περισσότερα για την ώρα γύρω από τις επιδόσεις του φουτουριστικού του δικύκλου, υποστηρίζει ότι ένα τέτοιο όχημα αναμένεται να κάνει τις γρήγορες μετακινήσεις στην πόλη απόλαυση!



Τρένο χωρίς ράγες

Ενα τρένο χωρίς ράγες και οδηγό παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες στην πόλη Ζουζόου, στην Κίνα. Συγκεκριμένα, η αρμόδια σιδηροδρομική αρχή ξεκίνησε τον σχεδιασμό του νέου συστήματος με... ρόδες μέσα στο 2013, ενώ εκτιμά ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία του μέσα στο 2018.

Πρόκειται για ένα «πράσινο» μέσο το οποίο κατά τους υπευθύνους αναμένεται να ελαφρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης χωρίς την επένδυση που απαιτεί η κατασκευή ενός δικτύου μετρό. Το κάθε ηλεκτροκίνητο βαγόνι μήκους 30 μ. θα χωράει περί τους 300 επιβαίνοντες, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του θα αγγίζει τα 70 χλμ./ώρα. Με μια 10λεπτη φόρτιση το τρένο, που θα κινείται με τη βοήθεια αισθητήρων ακολουθώντας την ειδική σήμανση στην άσφαλτο, θα έχει εμβέλεια 25 χλμ.




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Science περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.