από metereologos.gr
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018
 
 

Η μουσική ενισχύει τον καταναλωτισμό

Σύστημα επιλογής της κατάλληλης μουσικής που ανέπτυξαν σουηδοί ερευνητές φάνηκε να αυξάνει τα κέρδη εστιατορίων κατά 10%
Η μουσική ενισχύει τον καταναλωτισμό
Την επόμενη φορά που θα βουτήξετε σε ένα μπολ απολαυστικό παγωτό σε κάποιο εστιατόριο, σκεφτείτε ότι για την παρασπονδία αυτή μπορεί να φταίει η μουσική
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Την επόμενη φορά που θα πέσετε με τα μούτρα σε μια επιπλέον μερίδα πατάτες τηγανητές ή σε ένα λαχταριστό παγωτό σε κάποιο εστιατόριο, απλώς κατηγορήστε τη... μουσική! Νέα μελέτη από τη Σουηδία έδειξε ότι η μουσική που παίζει στα εστιατόρια είναι ικανή να μας παρασύρει σε παρασπονδίες τόσο στο φαγητό όσο και στο πορτοφόλι.

Συγκεκριμένα, σουηδοί ερευνητές από τη συμβουλευτική εταιρεία HUI Research στη Στοκχόλμη σε συνεργασία με τη startup εταιρεία Soundtrack Your Brand - που έχει αναπτύξει ένα σύστημα μουσικής το οποίο επιλέγει την κατάλληλη μουσική ώστε να αντανακλά το ύφος και τη λογική της κάθε εταιρείας (π.χ. καταστήματα, εστιατόρια) - μελέτησαν την επίδραση της μουσικής στον χώρο της εστίασης. Στο πλαίσιο των δοκιμών που έκαναν οι ειδικοί φάνηκε ότι η τεχνολογία του Soundtrack Your Brand ενισχύει αποτελεσματικά την ικανοποίηση των πελατών και παράλληλα την κατανάλωσή τους κατά 10%.

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μελέτη του είδους που έχει γίνει ως σήμερα αναφορικά με την επίδραση που μπορεί να έχει η μουσική ενός εστιατορίου στους πελάτες και έχουμε καταφέρει να αναλύσουμε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων» αναφέρει ο καθηγητής Σβεν-Ολοφ Ντάουνφελτ, επικεφαλής της μελέτης. «Η σωστή μουσική μπορεί να επιδράσει σημαντικά στα επίπεδα των πωλήσεων, ενισχύοντας για παράδειγμα την κατανάλωση των συνοδευτικών πιάτων και των επιδορπίων. Αντίθετα, η λάθος μουσική μπορεί να αποξενώσει τον πελάτη και να οδηγήσει σε χαμηλές πωλήσεις».
Ενώ στα περισσότερα εστιατόρια υπάρχει μουσική, η επιλογή της συνήθως γίνεται πρόχειρα και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη. Στην περίπτωση των εστιατορίων οι ερευνητές πιστεύουν ότι η σωστή μουσική μπορεί να οδηγήσει στην επιτυχία της επιχείρησης.

Το μουσικό πείραμα

Μέσα σε διάστημα πέντε μηνών, οι ειδικοί ανέλυσαν έναν όγκο δεδομένων που αφορούσε τη μουσική που έπαιζε σε 16 υποκαταστήματα της αλυσίδας McDonalds στη Σουηδία κατά τη διάρκεια δύο εκατομμυρίων μοναδικών συναλλαγών. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές συνέκριναν τις πωλήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί όταν η μουσική ήταν επιλεγμένη ώστε να αρμόζει στο ύφος της εταιρείας και όταν η μουσική ήταν τυχαία.

Είδαν λοιπόν ότι με την κατάλληλη μουσική οι πωλήσεις γλυκών και συνοδευτικών πιάτων σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 11%, τη στιγμή που τα smoothies και τα μιλκσέικ ανέβηκαν κατά 15%.

«Η τεχνολογία του Soundtrack Your Brand λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως π.χ. την ώρα της μέρας και τον τύπο των πελατών που συχνάζουν στο συγκεκριμένο μαγαζί, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τόσο του εστιατορίου όσο και του πελάτη» εξηγεί ο Ολα Σαρς, διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής startup, η οποία έχει τη στήριξη του επίσης σουηδικού Spotify.

«Για παράδειγμα, η μουσική που αρμόζει σε ένα πρωινό γεύμα στο κέντρο της πόλης είναι πολύ διαφορετική από τη μουσική που ταιριάζει σε ένα ρομαντικό δείπνο στην εξοχή. Η περιπλοκότητα των μουσικών προτιμήσεων των πελατών σημαίνει ότι η εν λόγω τεχνολογία πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να προσαρμόζεται στις διαφορετικές συνθήκες, και αυτό είναι που την κάνει τόσο ιδιαίτερη. Συγκεκριμένα, στον χώρο της εστίασης πολλές αλυσίδες στοχεύουν νεαρό κοινό και για τον λόγο αυτόν αναζητούν μουσική που να αντανακλά την ταυτότητα της εταιρείας και ταυτόχρονα να είναι φιλόξενη, μοντέρνα και εκφραστική».


HeliosPlus
Science περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.