από metereologos.gr
Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018
 
 

Προς το αύριο

Ξενοδοχείο-«μέδουσα»
Προς το αύριο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Θυμίζει γιγάντιο ρομπότ. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για το οικολογικό ξενοδοχείο-«μέδουσα» που δημιούργησε η απόφοιτος αρχιτεκτονικής Ζανίν Χανγκ από τις Φιλιππίνες. Οι πλωτές hi-tech σχεδίες έχουν κουζίνα και μπάνιο στον επάνω όροφο ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχει ένας εσωτερικός κήπος στον οποίο μπορούν να καλλιεργηθούν λαχανικά ή ακόμη και... ψάρια.

Το πράσινο πλωτό ξενοδοχείο συνοδεύεται από πλοκάμια τα οποία φιλοξενούν ηλιακές κυψέλες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τη βοήθεια του ήλιου αλλά και ένα ειδικό σύστημα καθαρισμού του νερού στο οποίο επιπλέουν.   

«Η μονάδα Jellyfish Lodge προορίζεται για μολυσμένους ποταμούς καθώς επιτρέπει τον καθαρισμό του νερού και του αέρα με τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας»
αναφέρει χαρακτηριστικά η Χανγκ. «Η ιδέα γεννήθηκε στην προσπάθεια δημιουργίας μιας κατάστασης που να ωφελεί τόσο τον άνθρωπο όσο και τη φύση. Οι πλωτές μέδουσες θα μπορούσε να αποτελέσουν έναν εναλλακτικό τρόπο στέγασης στο νερό ή μέρος μιας ξενοδοχειακής μονάδας με περιβαλλοντική συνείδηση».

Παρά το γεγονός ότι το ξενοδοχείο-«μέδουσα» δεν πρόκειται να υλοποιηθεί άμεσα, δεν παύει να αποτελεί μια ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική προσέγγιση με οικολογικό προσανατολισμό, η οποία μάλιστα έλαβε εύφημο μνεία από τον Διαγωνισμό Βιοσχεδιασμού της ιστοσελίδας αρχιτεκτονικής Inhabitat, όπου και είχε κατατεθεί.

Μια μπάλα για... ύπνο
Η μπαλίτσα Sense της εταιρείας Hello υπόσχεται όνειρα γλυκά, καθώς καταγράφει τις συνθήκες που επικρατούν στον χώρο, με στόχο τη δημιουργία του ιδανικού περιβάλλοντος για καλό ύπνο. Η νέα εκδοχή της ονομάζεται Sense with Voice και συνοδεύεται από φωνητική αναγνώριση. Μέσω μιας απλής φωνητικής εντολής του χρήστη, η νέα μπαλίτσα ύπνου μπορεί να μετρήσει την ποιότητα του αέρα στο δωμάτιο ή να τον ενημερώσει γύρω από την επίδραση που μπορεί να έχει η χρήση του κινητού στον ύπνο του. Η ανανεωμένη Sense with Voice παρακολουθεί ακόμα τον ύπνο του κατόχου της και αναλαμβάνει να τον ξυπνήσει την ιδανική ώρα, ώστε να νιώθει πραγματικά ξεκούραστος.

«Με το Sense ο χρήστης δεν χρειάζεται να κάνει κάτι - λειτουργεί από μόνο του. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πει "ΟΚ Sense" για να λάβει τον πλήρη έλεγχο του περιβάλλοντος του ύπνου του, χωρίς καν να χρειαστεί να αγγίξει το κινητό του» εξηγεί ο Τζέιμς Πράουντ από το Λονδίνο, ο οποίος δημιούργησε το «έξυπνο» σύστημα για καλύτερο ύπνο.

Το νέο Sense with Voice πρόκειται να διατεθεί στις ΗΠΑ προς 149 δολάρια - δηλαδή περίπου 135 ευρώ.

Ενεργειακός κύβος
Ολοι μας το έχουμε ζήσει: να προσπαθούμε να φορτώσουμε το πολύπριζο με πρίζες που δεν χωρούν και στη συνέχεια να προσπαθούμε να το καμουφλάρουμε ώστε να μη μας χαλάει την αισθητική στον χώρο. Το παραπάνω πρόβλημα έρχεται να λύσει το PowerCube της Allocacoc, ένας ενεργειακός κύβος ο οποίος σε ρόλο ενός κομψού πολύπριζου επιτρέπει την άνετη προσθήκη πολλαπλών πριζών χωρίς παρατράγουδα. Χάρη στη συνοδευτική αυτοκόλλητη βάση, το PowerCube μπορεί εύκολα και γρήγορα να κολλήσει κάτω από το γραφείο ή το τραπέζι ενώ πολλοί κύβοι μαζί μπορούν να δημιουργήσουν ένα μεγαλύτερο πολύπριζο.

Ο μοντέρνος και χρωματιστός ενεργειακός κύβος διαθέτει και την επιλογή διπλής θύρας USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Η ενδεικτική τιμή του PowerCube ξεκινάει από 9,95 ευρώ (χωρίς USB) και φτάνει τα 19,95 ευρώ, ενώ η travel εκδοχή του που επιτρέπει την προσαρμογή της πρίζας στον τύπο της κάθε χώρας αγγίζει τα 14,95 ευρώ.

Ψώνια από το Instagram
Με στόχο να επιτρέπει στους χρήστες του να προχωρούν εύκολα και γρήγορα σε αγορές, το Instagram αναμένεται να δοκιμάσει τη δυνατότητα των «shoppable photos». Πρόκειται για την προσθήκη στη ροή των φωτογραφιών υλικού που θα επιτρέπει στους απανταχού χρήστες τη δυνατότητα να ψωνίσουν επί τόπου με ένα πάτημα στην οθόνη. Συγκεκριμένα, πατώντας επάνω στα επιλεγμένα προϊόντα θα μπορούν να δουν την εταιρεία και την τιμή τους, χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από το περιβάλλον του Instagram. Στο πάτημα του Shop Now οι χρήστες θα μεταφέρονται απευθείας στο e-shop της κατασκευάστριας του πολυπόθητου προϊόντος από όπου και θα ολοκληρώνεται η αγορά του.

Σε πρώτη φάση η δημοφιλής εφαρμογή, που από τον Απρίλιο του 2012 ανήκει στο Facebook, αναμένεται να συνεργαστεί με 20 εταιρείες προκειμένου να δοκιμάσει τη νέα της υπηρεσία αγορών.








ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Science περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.