Ενα μηχανάκι για… καθαρές βόλτες στην πόλη δημιούργησε η εταιρεία Gogoro από την Ταϊβάν. Το «πράσινο» smartscooter, όπως το ονομάζει η κατασκευάστρια, περιηγήθηκε μάλιστα πρόσφατα στη γερμανική πρωτεύουσα.
Η εταιρεία, που δημιουργήθηκε από τον πρώην επικεφαλής καινοτομίας της HTC Χόρας Λιουκ, είναι γνωστή για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της και εκτιμάται ότι μέχρι στιγμής έχει πουλήσει περί τα 10.000 smartscooters. Για τον ανεφοδιασμό τους έχουν τοποθετηθεί περί τους 225 σταθμούς ανταλλαγής μπαταρίας (με μια φορτισμένη) γλιτώνοντας στους οικολόγους ιδιοκτήτες τους σχεδόν 850.000 λίτρα καυσίμων. Με το ντεμπούτο τους στο Βερολίνο τα ταϊβανέζικα σκουτεράκια έρχονται πλέον και στην Ευρώπη, συμμετέχοντας μάλιστα σε μια πρωτότυπη υπηρεσία ενοικίασης οχημάτων.
Σε συνεργασία με τη θυγατρική εταιρεία Coup της Bosch, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να νοικιάσουν ένα από τα 200 smartscooters της Gogoro προς 3 ευρώ το 30λεπτο ή προς 20 ευρώ για μία ολόκληρη ημέρα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουν συμπληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας τους, να έχουν άδεια οδήγησης μηχανής, αλλά και ένα smartphone ούτως ώστε να κατεβάσουν την ειδική εφαρμογή της υπηρεσίας. Μέσα από αυτήν θα μπορούν να εντοπίσουν τα πλησιέστερα σε αυτούς smartscooters, να πληρώσουν για την υπηρεσία, να ξεκλειδώσουν το σκούτερ εισάγοντας τους ηλεκτρονικούς κωδικούς που θα λάβουν, να φορέσουν το κράνος τους και να απολαύσουν μια ημέρα με οικολογική συνείδηση.
GPS προβλέπει τραυματισμούς
Ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Μπέρμιγχαμ και του Σαουθάμπτον χρησιμοποίησαν μια hi-tech προσέγγιση με βάση τη δορυφορική θεσιθεσία για την παρακολούθηση των επιδόσεων και την πρόβλεψη των τραυματισμών των παικτών των ποδοσφαιρικών ομάδων των ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα ζήτησαν από τους παίκτες να φορέσουν πομπούς GPS και επιταχυνσιόμετρα τα οποία μετρούσαν την ταχύτητα και τις αποστάσεις που διήνυαν κατά τη διάρκεια των προπονήσεών τους. Τα δεδομένα αυτά στη συνέχεια συνδέονταν με τυχόν περιπτώσεις τραυματισμών, οι οποίες αξιολογούνταν ως ελαφρές, ήπιες ή σοβαρές.
Οι ειδικοί με τη βοήθεια του GPS είδαν ότι οι παίκτες που ανέπτυσσαν μεγάλες ταχύτητες για σύντομα χρονικά διαστήματα εντός του αγωνιστικού χώρου συγκέντρωναν και τις μεγαλύτερες πιθανότητες τραυματισμού. Είδαν ακόμα ότι οι ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης κατά το ντριμπλάρισμα επιβάρυναν το σώμα των παικτών, γεγονός που αύξανε ταυτόχρονα τον κίνδυνο για τραυματισμούς χωρίς επαφή όπως οι θλάσεις και τα διαστρέμματα.
Τατουάζ-αλκοτέστ
Ενα προσωρινό τατουάζ που θα ενημερώνει τον οδηγό κάτοχό του ότι έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από το επιτρεπόμενο όριο, προκειμένου να μην πιάσει το τιμόνι, ανέπτυξαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το τατουάζ κατά της μέθης, που στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αποτελείται από ένα μαγνητικό κύκλωμα από ηλεκτρόδια.
Τα ηλεκτρόδια αυτά εκτυπώνονται απευθείας επάνω σε συμβατικό χαρτί τατουάζ. Μετά την εφαρμογή του στο δέρμα, το τατουάζ απελευθερώνει μικρούς παλμούς ηλεκτρικών κυμάτων για περίπου πέντε λεπτά, ενεργοποιώντας ένα φαρμακευτικό τζελ για την πρόκληση εφίδρωσης στην περιοχή. Μόλις το τατουάζ βραχεί, αναλαμβάνει δράση ένας ηλεκτροχημικός αισθητήρας ο οποίος μετράει τα επίπεδα της αλκοόλης στον ιδρώτα.
Τέλος, τα αποτελέσματα της μέτρησης μεταφέρονται μέσω Bluetooth στο smartphone του κατόχου και συγκεκριμένα στη συνοδευτική εφαρμογή του τατουάζ-αλκοτέστ.

«Βιονικά» εμφυτεύματα εν όψει

Ενα νέο μέταλλο τέσσερις φορές πιο σκληρό από το τιτάνιο δημιούργησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ράις στις ΗΠΑ. Το υπερανθεκτικό κράμα αποτελεί μείξη χρυσού και τιτανίου και, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια νέα γενιά «βιονικών» εμφυτευμάτων που θα αντέχουν μια ζωή.
Το νέο κράμα ψήνεται σε υψηλές θερμοκρασίες προσφέροντας ένα υλικό με πρωτοφανή αντοχή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή εμφυτευμάτων γονάτου και ισχίου. «Είναι τέσσερις φορές πιο σκληρό από το τιτάνιο» εξηγεί η κύρια ερευνήτρια της μελέτης δρ Εμίλια Μοροζάν. «Πρόκειται, δηλαδή, για ένα υλικό πολύ πιο ανθεκτικό από το καθαρό τιτάνιο που χρησιμοποιείται σήμερα στα περισσότερα οδοντικά εμφυτεύματα και στα εμφυτεύματα ισχίου, γεγονός που σημαίνει ότι οι ασθενείς ενδεχομένως να μην χρειάζεται να τα αντικαταστήσουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους». Τα εντυπωσιακά ευρήματα των ειδικών παρουσιάστηκαν στην επιθεώρηση «Science Advances».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ