ΛΟΝΔΙΝΟ Αν έχετε γνωστούς, φίλους ή συντρόφους που θυμίζουν έντονα την… αχαλίνωτη Σαμάνθα του «Sex and the City», μην είστε πολύ αυστηροί μαζί τους. Και αυτό διότι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η τάση ορισμένων για απιστία και εφήμερες σεξουαλικές σχέσεις κρύβεται (τουλάχιστον ως έναν βαθμό) στο DΝΑ τους.

Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης ανακάλυψαν, όπως αναφέρουν στο επιστημονικό περιοδικό «ΡloS Οne», ότι μια συγκεκριμένη εκδοχή ενός γονιδίου, του DRD4, που είναι ο νευροδιαβιβαστής της ντοπαμίνης, συνδέεται με τη ροπή προς την απιστία και τα «μοδάτα» one-night stands (κοινώς, τις σεξουαλικές σχέσεις της μιας βραδιάς).

Το συγκεκριμένο γονίδιο έχει ήδη συνδεθεί με εξαρτήσεις όπως ο αλκοολισμός και ο τζόγος, όπως και με άλλες, λιγότερο «καταστροφικές» συνήθειες, όπως η αγάπη για τις ταινίες τρόμου.

Στο πλαίσιο της νέας μελέτης, οι ερευνητές συνέλεξαν στοιχεία σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά και τις σχέσεις 181 νεαρών ενηλίκων. Παράλληλα έλαβαν δείγματα DΝΑ από την παρειές των εθελοντών και αναζήτησαν στα δείγματα την… άπιστη εκδοχή του DRD4.

«Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι άτομα με μια συγκεκριμένη εκδοχή του γονιδίου DRD4 είχαν περισσότερες πιθανότητες να διαθέτουν ιστορικό εφήμερου σεξ και απιστίας» ανέφερε ο ερευνητής Τζάστιν Γκαρσία που συμμετείχε στη μελέτη.

Ο ερευνητής εξήγησε ότι το κίνητρο για άστατη ερωτική ζωή φαίνεται να πηγάζει από ένα σύστημα ευχαρίστησης και ανταμοιβής, στο οποίο εμπλέκεται η ντοπαμίνη. «Στις περιπτώσεις του εφήμερου σεξ, το άτομο παίρνει ρίσκο, η ανταμοιβή είναι σημαντική και τα κίνητρα πολλά και διάφοραόλες αυτές οι καταστάσεις οδηγούν σε μεγάλη έκλυση ντοπαμίνης».

Οπως συγκεκριμένα προέκυψε από τη νέα μελέτη, τα άτομα με την «άτακτη» εκδοχή του DRD4 αντιμετώπιζαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν ιστορικό συνευρέσεων της μιας βραδιάς, σε σύγκριση με όσα δεν διέθεταν τη συγκεκριμένη εκδοχή του γονιδίου. Παράλληλα, οι μισοί εθελοντές με τη συγκεκριμένη παραλλαγή του γονιδίου ανέφεραν ότι είχαν απιστήσει στο παρελθόν σε ποσοστό 22% μεταξύ εκείνων που δεν είχαν «γραμμένη» την απιστία στο DΝΑ τους.