ΛΟΝΔΙΝΟ Αλλη μία έρευνα έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες οι οποίες δείχνουν ότι η κακή στοματική υγιεινή και το να μη βουρτσίζει κάποιος τα δόντια του εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία του ατόμου, ακόμη και για τη ζωή του. Υπήρχαν υπόνοιες ότι η κακή υγιεινή του στόματος αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων, ακόμη και καρδιακών προσβολών. Βρετανοί ερευνητές όχι μόνο επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση, αλλά υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν και τον ένοχο.

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ διαπίστωσαν ότι ένα κοινό βακτήριο που ευθύνεται για την καταστροφή των δοντιών και για ασθένειες των ούλων μπορεί επίσης να εισέρχεται στο κυκλοφορικό και να ευνοεί την ανάπτυξη θρόμβων. Πρόκειται για σημαντική ανακάλυψη, αφού οι θρόμβοι ευθύνονται για την πρόκληση καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο στρεπτόκοκκος, που κατά βάση είναι περιορισμένος στη στοματική κοιλότητα, όταν προκληθεί αιμορραγία (π.χ. στα ούλα) μπορεί να «δραπετεύσει» και να εισχωρήσει στο κυκλοφορικό. Εκεί το βακτήριο χρησιμοποιεί την πρωτεΐνη ΡadΑ, η οποία υποχρεώνει τα αιμοπετάλια να ενωθούν μεταξύ τους για να προστατευτούν από την πρωτεΐνη δημιουργώντας έτσι θρόμβους.

«Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται μηχανισμός ενεργοποίησης των αιμοπεταλίων υπεύθυνος για τον οποίο να είναι ένα και μόνο βακτήριο» δήλωσε στην εφημερίδα «Daily Τelegraph» o Χάουαρντ Τζένκινσον, καθηγητής Μικροβιολογίας και μέλος της ερευνητικής ομάδας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ανακάλυψη τονίζει την ανάγκη όχι μόνο για συχνό βούρτσισμα των δοντιών, αλλά και για τη χρήση οδοντικών νημάτων και κάθε άλλου μέσου καθαρισμού τους.