ΛΟΝΔΙΝΟ Μια ενδιαφέρουσα έρευνα πραγματοποίησαν επιστήμονες του αμερικανικού Πανεπιστημίου Εmory. Οι ερευνητές απευθύνθηκαν σε νεαρά άτομα ηλικίας 12-17 ετών, ζητώντας τους να ακούσουν διάφορα τραγούδια της ποπ μουσικής σκηνής και έπειτα να εκφράσουν τη γνώμη τους για αυτά. Διαπίστωσαν ότι η άποψή τους άλλαζε όταν πληροφορούνταν τον βαθμό δημοφιλίας που είχε το κάθε κομμάτι στους συνομηλίκους τους. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αν κάποιος έφηβος διαπιστώσει ότι ένα τραγούδι που του αρέσει δεν είναι δημοφιλές στους υπολοίπους της ηλικίας του αλλάζει γνώμη, αφού ο εγκέφαλός του μεταφράζει αυτή τη διαφοροποίηση σε ένα είδος «κοινωνικού τρόμου», με αποτέλεσμα να ακολουθεί και εκείνος τις μουσικές προτιμήσεις της πλειοψηφίας. Γνωρίζοντας ότι περισσότερο από το 30% των πωλήσεων δίσκων παγκοσμίως αγοράζεται από άτομα ηλικίας 12-19 ετών (και με δεδομένο ότι το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στην ποπ μουσική), οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι στην ουσία αυτός ο «κοινωνικός τρόμος» είναι τελικά και εκείνος που καθορίζει τις λίστες με τις μεγαλύτερες ποπ επιτυχίες.