ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Μια εντυπωσιακή ανακάλυψη έγινε από ομάδα ερευνητών της ΝΑSΑ, καθώς εντόπισε θαλάσσια πλάσματα να ζουν και να κινούνται στο εσωτερικό ενός συμπαγούς παγετώνα της Ανταρκτικής. Η κάμερα των ερευνητών εντόπισε και κινηματογράφησε σε βάθος 200 μέτρων στο εσωτερικό του παγετώνα ένα πλάσμα που μοιάζει με γαρίδα το οποίο στη θέα της κάμερας όχι μόνο δεν φοβήθηκε, αλλά την πλησίασε και στάθηκε πάνω στα καλώδιά της. Αμέσως μετά η κάμερα εντόπισε μια μέδουσα που «χόρευε» μέσα στο απόλυτο λευκό περιβάλλον όπου ζει. Η ανακάλυψη άφησε έκπληκτους τους επιστήμονες, αφού ως σήμερα πιστευόταν ότι σε αυτές τις ακραίες συνθήκες, όπου κυριαρχεί το μόνιμο ψύχος και το απόλυτο σκοτάδι, τα μόνα που ίσως καταφέρνουν να επιβιώνουν είναι κάποια μικρόβια.

Το γεγονός ότι τόσο αναπτυγμένες μορφές ζωής μπορούν να επιβιώνουν σε τέτοιες συνθήκες αναπτερώνει τις ελπίδες των επιστημόνων ότι σύνθετες ή και ανεπτυγμένες μορφές ζωής πιθανόν είναι να βρίσκονται σε διάφορες περιοχές του ηλιακού μας συστήματος, όπως στην Ευρώπη και στον Εγκέλαδο. Ως γνωστόν, οι δύο δορυφόροι του Δία και του Κρόνου αντίστοιχα καλύπτονται από μόνιμα στρώματα πάγου, αλλά κάτω από αυτά κρύβονται πιθανότατα μεγάλες θάλασσες ή και ωκεανοί μέσα στους οποίους δεν αποκλείεται να έχουν αναπτυχθεί και εξελιχθεί διάφορες σύνθετες μορφές ζωής. Μάλιστα, όπως δείχνει η τελευταία ανακάλυψη, δεν αποκλείεται κάποιοι οργανισμοί να ζουν και μέσα στους πάγους. Η ΝΑSΑ έδωσε στη δημοσιότητα ένα καρέ από το βίντεο που τράβηξαν οι ερευνητές της στο οποίο εικονίζεται το μικρό αμφίποδο που εντόπισαν να κινείται στο εσωτερικό του παγετώνα.