από metereologos.gr
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017

Νέα φάρμακα για ασφαλέστερη ακτινοθεραπεία

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΣΙΚΑΓΟ. Νέα πειραματικά φάρμακα υπόσχονται ασφαλέστερη ακτινοθεραπεία διότι κάνουν τα καρκινικά κύτταρα πιο «ευάλωτα» στην ακτινοβολία ενώ την ίδια στιγμή προστατεύουν τα υγιή κύτταρα γύρω τους. Μελέτες που διεξήγαγαν ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ σε ποντίκια αλλά και σε ανθρώπινα κύτταρα στο εργαστήριο έδειξαν ότι οι καινούργιοι παράγοντες «θωρακίζουν» τα υγιή κύτταρα ενάντια στις βλάβες που προκαλεί η ακτινοβολία.

Συγκεκριμένα οι ερευνητές ανακάλυψαν, όπως αναφέρουν στο επιστημονικό έντυπο «Science Τranslational Μedicine», ότι ποντίκια που έλαβαν ένα φάρμακο το οποίο μπλοκάρει τον υποδοχέα CD47 παρουσίασαν ανθεκτικότητα στις βλάβες που προκαλεί η ακτινοθεραπεία στα κύτταρα του δέρματος, των μυών, αλλά και του μυελού των οστών.

Παράλληλα μετά τη χορήγηση του φαρμάκου η ακτινοθεραπεία ήταν αποτελεσματικότερη. Οι όγκοι στα πειραματόζωα που έλαβαν τη θεραπεία επανεμφανίστηκαν με πολύ πιο αργούς ρυθμούς, ενώ ήταν κατά 89% μικρότεροι μετά την έκθεση στην ακτινοβολία σε σύγκριση με εκείνους των ζώων που δεν είχαν λάβει το φάρμακο. Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής των ερευνητών δρα Τζεφ Ιζενμπεργκ, τα νέα φάρμακα αποτρέπουν ακόμη και την απώλεια των τριχών- μια από τις παρενέργειες της ακτινοθεραπείας. Οι παράγοντες που ανέπτυξαν οι ειδικοί μπλοκάρουν μια συγκεκριμένη πρωτεΐνη, τη θρομβοσπονδίνη 1, και την αποτρέπουν από το να προσδεθεί στον υποδοχέα CD47. Αν και δεν είναι σαφής ο μηχανισμός που οδηγεί στην προστασία των κυττάρων όταν εμποδιστεί το συγκεκριμένο μοριακό μονοπάτι, οι ερευνητές πιστεύουν ότι το μπλοκάρισμα του CD47 προστατεύει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, βοηθώντας τα να επιτίθενται καλύτερα στους όγκους.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος