από metereologos.gr
Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

Οι Βουσμάνοι είναι η αρχαιότερη φυλή

Ανδρες της φυλής Σαν. Η μεγαλύτερη και πιο αναλυτική γενετική ανάλυση που έχει διεξαχθεί ως σήμερα στην αφρικανική ήπειρο δείχνει ότι κατάγονται απευθείας από τον αρχικό πληθυσμό των προγόνων του ανθρώπου

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Η φυλή των Σαν στη Νότια Αφρική φαίνεται να είναι η αρχαιότερη στη Γη, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη και πιο αναλυτική γενετική ανάλυση που έχει διεξαχθεί ως σήμερα στην αφρικανική ήπειρο. Οι Σαν, γνωστοί και ως Βουσμάνοι, κατάγονται απευθείας από τον αρχικό πληθυσμό των προγόνων του ανθρώπου από τους οποίους προέκυψαν όλοι οι άλλοι αφρικανικοί πληθυσμοί και τελικώς εκείνοι που εγκατέλειψαν την αφρικανική ήπειρο για να εξαπλωθούν σε άλλα μέρη του κόσμου.

Μελέτη 121 διαφορετικών πληθυσμών σύγχρονων Αφρικανών, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Science», έδειξε ότι όλοι τους προήλθαν από 14 προγονικούς πληθυσμούς καθώς και ότι οι διαφορές και οι ομοιότητες που παρουσιάζουν στα γονίδιά τους ακολουθούν εκείνες που παρουσιάζουν οι γλώσσες που μιλούν.

Διεθνής ομάδα ερευνητών με επικεφαλής ειδικούς από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια ανέλυσε τις γενετικές παραλλαγές στο DΝΑ περισσότερων από 3.000 Αφρικανών και ανακάλυψε ότι οι Σαν αποτελούσαν την ομάδα που εμφάνιζε τη μεγαλύτερη γενετική ποικιλότητα, γεγονός που μαρτυρεί ότι αποτελούν τον αρχαιότερο πληθυσμό στην Αφρική αλλά και σε ολόκληρη τη Γη.

Από τη μελέτη προέκυψε ότι οι σύγχρονοι Αφρικανοί διαθέτουν τη μεγαλύτερη γενετική ποικιλομορφία όλων των φυλετικών ομάδων του πλανήτη, επιβεβαιώνοντας έτσι τη θεωρία ότι η Αφρική αποτελεί τη «γενέτειρα» της ανθρωπότητας, σύμφωνα με τηΣάρα Τίσκοφτου Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.

Oι επιστήμονες ανακάλυψαν επίσης γενετικά «σημάδια» στο DΝΑ των σημερινών κατοίκων της Ανατολικής Αφρικής που ζουν κοντά στην Ερυθρά Θάλασσα, τα οποία μαρτυρούν ότι ανήκαν στην ίδια προγονική ομάδα η οποία μετανάστευσε από την Αφρική προς την Ασία και τον υπόλοιπο κόσμο. Παράλληλα πληθυσμός της Δυτικής Αφρικής προέκυψε ότι φέρει πολλά κοινά γενετικά χαρακτηριστικά με τους Αφροαμερικανούς, γεγονός που δείχνει ότι αποτελεί τον πρόγονο των περισσότερων σκλάβων του Νέου Κόσμου.

Ενα από τα κύρια ευρήματα της μελέτης ήταν επίσης η γενετική ομοιότητα μεταξύ ομάδων που μιλούσαν παρόμοιες γλώσσες ενώ ζούσαν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά η μία από την άλλη.

δεν λειει τιποτα | 04/12/2012 14:55