από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018
 

Η τέχνη της Ζουζούς Νικολούδη

χορικά
Η τέχνη της Ζουζούς Νικολούδη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αποσπάσματα από χορικά αρχαίου δράματος, όπως «Ορέστεια» του Αισχύλου, τρία χορικά από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, ένα μεγάλο μέρος από το σατυρικό δράμα του Σοφοκλή «Ιχνευτές» καθώς και αποσπάσματα από τη χορογραφία της θρυλικής παράστασης των «Ορνίθων» που έκαμε ο Κάρολος Κουν το 1962, παρουσιάζονται σήμερα τρίτη και τελευταία ημέρα από τα «Χορικά» της Ζουζούς Νικολούδη στο Ανοιχτό Θέατρο (Κάλβου 70 και Γκύζη) στα πλαίσια του Μήνα Χορού.

«Στο αρχαίο δράμα ο χορός υποκρίνεται, τραγουδά, χορεύει. Τα τρία αυτά στοιχεία ­ λόγος, μουσική, κίνηση ­ στενά δεμένα μεταξύ τους δημιουργούν την ανεπανάληπτη δύναμη έκφρασης του χορού της τραγωδίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποδοθεί ικανοποιητικά αυτό το τόσο σημαντικό στοιχείο του αρχαίου χορού είναι να έχουν περάσει τα στελέχη που τον αποτελούν παράλληλη εκπαίδευση όχι μόνο στον λόγο αλλά και στη μουσική και στην κίνηση» επισημαίνει η χορογράφος Ζουζού Νικολούδη και συνεχίζει: «Ετσι γεννήθηκαν τα "Χορικά" το 1966. Με τον Νικηφόρο Ρώτα βάλαμε τις βάσεις αυτού του προγράμματος εκπαίδευσης».

Η Ζουζού Νικολούδη παρά τα 80 της χρόνια δεν το βάζει κάτω. Καθημερινά παρακολουθεί τις πρόβες των μαθητών της από κοντά. Σε ένα μικρό σημειωματάριο γράφει τις παρατηρήσεις της για τον καθένα ξεχωριστά. Ολοι την κοιτάζουν στα μάτια προσπαθώντας να αποσπάσουν κάποιο σχόλιό της θετικό ή αρνητικό, πάντα καλοπροαίρετο.

«Τα Χορικά» έχουν παρουσιαστεί επί σειρά ετών και σε αλλεπάλληλες εμφανίσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Ιαπωνία, Κύπρο αποσπώντας παντού ενθουσιώδη σχόλια του διεθνούς Τύπου, μια και το θέαμα ήταν ικανοποιητικό για τον ξενόγλωσσο θεατή. Χωρίς να ταλαιπωρείται με τον λόγο, σε ακατάληπτη γι΄ αυτόν γλώσσα, ακούγοντας τον λόγο ως ηχητικό στοιχείο, μεταφρασμένο όμως σε ζωντανή κίνηση και ήχο.

Επιδίωξη τόσο της χορογράφου όσο και των συνεργατών της δεν είναι η αναπαράσταση του αρχαίου ελληνικού δράματος. «Πρόκειται για μια πειραματική έρευνα γύρω από τα προβλήματα που γεννούν τα χορικά μέρη. Η εργασία αυτή, με κεντρική ιδέα πάντα την ενότητα δραματικής τέχνης, μουσικής και χορού, προεκτείνεται σε μεσαιωνικά και σύγχρονα θέματα» τονίζει η Ζουζού Νικολούδη.

Τα «Χορικά» της Ζουζούς Νικολούδη εμφανίζονται σήμερα για τρίτη και τελευταία ημέρα στο Ανοιχτό Θέατρο (Κάλβου 70 και Γκύζη) στα πλαίσια του Μήνα Χορού. Θα παρουσιάσουν χορικά αποσπάσματα από την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, τους «Ιχνευτές» του Σοφοκλή και τις «Ορνιθες» του Αριστοφάνη.



ΤΕΧΝΕΣ-ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.