Α
ΧΙΛΛΕΙΟΣ πτέρνα του πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη έχει καταστεί πλέον η υπόθεση της Παιδείας. Πρόκειται για τον τομέα του κυβερνητικού έργου, στον οποίον όχι μόνο δεν έχει γίνει καμία πρόοδος αλλά παρατηρείται καθυστέρηση και επικρατεί πλήρης σύγχυση.


Η σύγχυση δημιουργήθηκε την περασμένη εβδομάδα με την υπόθεση των αποφοίτων των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και την ενδεχόμενη δυνατότητά τους να εισάγονται στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ).


Μήνυμα του κ. Αρσένη προς ημερίδα με θέμα την κατάρτιση, που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ενωση Ιδιωτικών ΙΕΚ, ανέφερε ότι «η μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση ­ δηλαδή τα ΙΕΚ ­ δεν μπορεί παρά να συνδεθεί οργανικά με την Τεχνολογική Εκπαίδευση, δηλαδή με τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ)». Παράλληλα ο πρόεδρος του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) κ. Γερ. Σαπουντζόγλου στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «ο ΟΕΕΚ εξετάζει τη δυνατότητα προκειμένου πάντα μέσα από κάποιες διαδικασίες οι απόφοιτοι των ΙΕΚ να πηγαίνουν κατευθείαν στα ΤΕΙ».


Την επομένη της ημερίδας και αφού προηγουμένως εξερράγησαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ, δηλώνοντας ότι θα βάλουν λουκέτο στα ιδρύματα των οποίων προΐστανται, αντιστεκόμενοι με αυτόν τρόπο στην υποβάθμιση των σπουδών που θα είχε ως συνέπεια, κατά την άποψή τους, το ενδεχόμενο να ισχύσουν τα προαναφερθέντα, ο κ. Αρσένης δήλωσε ότι «δεν σχεδιάζει καμιά αλλαγή στο υφιστάμενο σύστημα», προσθέτοντας εμφατικά: «Τελεία και παύλα».


Ο κ. Σαπουντζόγλου, χωρίς να αρνηθεί τα όσα ανέφερε στην ομιλία του, δήλωσε ότι τα περί εισόδου των αποφοίτων ΙΕΚ στα ΤΕΙ «αποτελούν πρόωρες ερμηνείες των σκέψεων και προβληματισμών που διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους των εμπλεκόμενων φορέων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης». Διευκρίνισε ωστόσο ότι «στην παρούσα φάση οποιαδήποτε διατύπωση απόφασης στο συγκεκριμένο θέμα, χωρίς την ολοκλήρωση της ενδελεχούς εξέτασης όλων των σχετικών παραμέτρων, είναι ανεπίκαιρη και πρόωρη».


Υπενθυμίζεται ότι με το μέλλον των ΙΕΚ είχε ασχοληθεί επισταμένως ο πρώην υπουργός Παιδείας κ. Γ. Α. Παπανδρέου στο πλαίσιο της συνολικής πρότασής του για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Είχε μάλιστα προτείνει την ένταξη των ΙΕΚ στο δημιουργούμενο σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων στο πλαίσιο του οποίου θα περιλαμβάνονταν τόσο τα ΑΕΙ ­ κρατικά και μη ­ όσο και τα ΤΕΙ.


Επομένως προκύπτει μέγα θέμα, που αφορά όχι μόνο τη συνέχεια ή μη της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της Παιδείας αλλά και το κατά πόσον έχουν μελετήσει επί της ουσίας και γνωρίζουν, ως οφείλουν, το αντικείμενο της εργασίας τους οι αρμόδιοι κάθε υπουργείου ή οργανισμού.


Σε κάθε περίπτωση όμως εκείνο που μετράει είναι ότι ο τομέας της Παιδείας πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Κανείς δεν ζητεί θαύματα στην Παιδεία, που όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις χαρακτηρίζουν κεφάλαιο εθνικής σημασίας, χωρίς όμως να δείχνουν με τις πράξεις τους ότι πράγματι το εννοούν. Ζητεί όμως τουλάχιστον μια συνετή διαχείριση της υπάρχουσας κατάστασης και κυρίως μιαν αξιοπρεπή συμπεριφορά προς κάθε ενδιαφερόμενο, που είναι στο σύνολό του ο ελληνικός λαός, και δυστυχώς δεν την βλέπει.