Oι παραδοσιακές τουριστικές αγορές της Ευρώπης έστειλαν 10% λιγότερους τουρίστες στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο κ. Γεράσιμος Φωκάς, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, χτυπώντας το καμπανάκι στην κυβέρνηση, αφού «οι απώλειες αυτές δεν φαίνεται να αναπληρώνονται με τους ίδιους ρυθμούς από τις νέες αγορές, με αποτέλεσμα ο ελληνικός τουρισμός να εισέρχεται σε μια εποχή ανακατατάξεων η οποία επιβάλλει τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής τοποθέτησής του στις διεθνείς τουριστικές αγορές». Σε ό,τι αφορά πάντως την εξέλιξη της φετινής τουριστικής κίνησης, τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου δείχνουν ότι καταγράφεται αύξηση 6%-7%. Από τις μεγάλες τουριστικές περιοχές της χώρας, η Ρόδος και η Κως εμφανίζουν αύξηση της κίνησης, ενώ η στασιμότητα ή η μείωση των πληροτήτων οφείλεται σε αύξηση του μεγέθους «κλίνες που λειτούργησαν» ή και σε μεγαλύτερη στροφή σε μη κύρια καταλύματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο της Κρήτης μόνο για τα Χανιά εξάγεται θετική εκτίμηση για τις διανυκτερεύσεις. Στάσιμη εμφανίζεται η τουριστική κίνηση στους προορισμούς: Κέρκυρα, Λασίθι, Λακωνία, Πάρο, Μύκονο, Πιερία, Ρέθυμνο, Σαντορίνη και Σητεία. «Η αύξηση του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας με την προσθήκη νέων ξενοδοχείων και κλινών» υπογράμμισε «απαιτεί να αυξηθεί ο αριθμός των ξένων τουριστών συνολικά σε 20 εκατομμύρια άτομα. Αν δεν το πετύχουμε, θα έχουμε όξυνση του ανταγωνισμού». Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος πρότεινε τέλος τη σύσταση διυπουργικής ομάδας εργασίας, η οποία θα λειτουργεί σε τακτική βάση και θα έχει ως αντικείμενο τον συντονισμό της κυβερνητικής πολιτικής για κρίσιμα θέματα τα οποία επηρεάζουν τον ελληνικό τουρισμό. Η ίδια ομάδα εργασίας θα διαχειρίζεται τη θερινή τουριστική περίοδο.

Ο κ. Βασίλης Μηναΐδης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου, ανέφερε ότι το τουριστικό ρεύμα προς τη Ρόδο είναι αυξημένο κατά 4%-5%, προσθέτοντας ότι οι επιδόσεις θα ήταν μεγαλύτερες αν λύνονταν σοβαρά προβλήματα υποδομών, όπως ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου. «Αργήσαμε χαρακτηριστικά στην υπόθεση των ξενοδοχείων all inclusive και όταν πια μπήκαμε είχαμε καταγράψει σημαντικές απώλειες» είπε ο κ. Μηναΐδης, προσθέτοντας ότι «η τάση που τρέχει αυτήν τη στιγμή διεθνώς είναι η ενδυνάμωση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Αν δεν θέλουμε να κάνουμε ένα δεύτερο λάθος, πρέπει άμεσα να προσελκύσουμε περισσότερες εταιρείες χαμηλού κόστους για να κερδίσουμε το στοίχημα».

Στο ίδιο θέμα στάθηκε και ο κ. Σπ. Γαλιατσάτος, μέλος της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, επισημαίνοντας ότι «το 46% των βρετανών τουριστών κλείνει διακοπές μέσω Ιnternet. Αυτό οφείλουν να το λάβουν υπόψη τους οι ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, αν θέλουν να ξανακερδίσουν την αγγλική αγορά. Η αξιοποίηση του Ιnternet» συνέχισε ο κ. Γαλιατσάτος «πρέπει να συνδυαστεί με την εξασφάλιση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους».

Αίσθηση έκανε η παρέμβαση του προέδρου των ξενοδόχων του Πηλίου κ. Κώστα Λεβέντη, ο οποίος αναφέρθηκε στην εικόνα η οποία προβλήθηκε από την ΤV στη διάρκεια των πρόσφατων πυρκαϊών στο Πήλιο. «Το Πήλιο προβαλλόταv ως “κρανίου τόπος”. Κι όμως, κανείς από τους 45 τουριστικούς του προορισμούς δεν έπαθε ζημιά από τις πυρκαϊές. Ετσι, αν και δεν υπήρξε ουσιαστικό πρόβλημα, η πτώση της κίνησης είναι 5%».