Χ ωρίς εγκαίνια και χωρίς επίσημη ανακοίνωση, μεσούσης της αντιπαράθεσης των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά και Μεταφορών- Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη, άρχισε τελικά η λειτουργία της γραμμής ΜοναστηράκιΑιγάλεω του μετρό της Αθήνας, με δωρεάν μετακινήσεις για το επιβατικό κοινό το τριήμερο Σάββατο- Κυριακή- Δευτέρα. Από χθες η γραμμή λειτουργεί με εισιτήριο 0,80 ευρώ.

Η λειτουργία της νέας γραμμής με κανονικό εισιτήριο έγινε με ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, ο οποίος εποπτεύεται από το υπουργείο Μεταφορών, στην οποία τονιζόταν ότι «από την Παρασκευή, 1η Ιουνίου, θα ενεργοποιηθεί και η σύνδεση των νέων σταθμών με τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ». Δηλαδή η γραμμή λειτουργεί προς το παρόν χωρίς να τροφοδοτείται με επιβάτες.

Για «νέο ακριβό γύρο διαφήμισης του ΥΠΕΧΩΔΕ, με χρήματα της ΕΕ και των φορολογουμένων, ενός δήθεν οργασμού κατασκευής υποδομών» έκανε λόγο ο υπεύθυνος για θέματα ΥΠΕΧΩΔΕ του ΚΣ του ΠαΣοΚ κ. Ανδρέας Λοβέρδος με αφορμή την επέκταση του μετρό στο Αιγάλεω, ενώ τόνισε ότι το έργο ολοκληρώθηκε λόγω της προεργασίας που είχε γίνει επί ΠαΣοΚ.

Την απόφαση για τη λειτουργία της νέας γραμμής έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, παίρνοντας και την ευθύνη του έργου, ενώ με τον τρόπο αυτό αναζωπυρώθηκε η αντιπαράθεση που δημιουργήθηκε με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη. Ως επίσημη αιτία της αντιπαράθεσης αναφερόταν ο χρόνος λειτουργίας του έργου, όπως και τα καθιερωμένα εγκαίνια που δεν έγιναν, αλλά κατά τις ίδιες πληροφορίες οι αιτίες είναι βαθύτερες, καθώς η Αττικό Μετρό, που κατασκευάζει το έργο και εποπτεύεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ, θέλει να αναλάβει και τη λειτουργία του, δεδομένου ότι η εταιρεία διαχείρισης ΑΜΕΛ είναι θυγατρική της αλλά εποπτεύεται από το υπουργείο Μεταφορών. Για τον σκοπό αυτό το τελευταίο διάστημα αντηλλάγησαν επιστολές μεταξύ των προέδρων της μητρικής κ. Γ.Γιαννή και της θυγατρικής εταιρείας κ. Α. Σταυρόπουλου , χωρίς ωστόσο να υπάρξει αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Λιάπης βλέπει αρνητικά την επιδιωκόμενη ενοποίηση του έργου των δύο εταιρειών, γιατί λέγεται ότι εκτιμά πως θα αποσυντονίσει το σύστημα μεταφορών της Αθήνας. Και το σημείο αυτό φαίνεται ότι ήταν η αιχμή της όλης αντιπαράθεσης που ξέσπασε την περασμένη Πέμπτη, μετά τις δηλώσεις του κ. Σουφλιά στον σταθμό του Αιγάλεω για άμεση λειτουργία του έργου.

Οι τρεις σταθμοί προς Αιγάλεω
Η επέκταση του μετρό προς Αιγάλεω περιλαμβάνει καινούργια τεχνικά στοιχεία, όπως είναι η διάνοιξη της σήραγγας κάτω από την Ιερά οδό και κάτω από τον Κηφισό ποταμό, ενώ αντιμετωπίστηκαν τα υπερκείμενα αρχαία πηγάδια στην περιοχή του Κεραμεικού.

Οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής έχουν υψηλή αισθητική και ιδιαίτερη αρχιτεκτονική διαρρύθμιση. Οι εντυπωσιακοί γυάλινοι θόλοι στις οροφές επιτρέπουν να διαχέεται το φυσικό φως. Ειδικότερα:

Ο σταθμός του Κεραμεικού χωροθετείται πίσω από το Γκάζι, στο πάρκο που περιβάλλεται από τις οδούς Τριπτολέμου, Περσεφόνης, Δεκελέων και Βουτάδων. Κατασκευάστηκε σε βάθος 21 μέτρων. Διαθέτει δύο εισόδους- εξόδους: τη δυτική στην οδό Δεκελέων και την ανατολική στην οδό Τριπτολέμου.

Ο σταθμός του Ελαιώνα χωροθετείται σε βάθος 26 μέτρων υπογείως της Ιεράς οδού, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Εμμ. Παππά. Το εσωτερικό του σταθμού χαρακτηρίζεται από δύο εντυπωσιακούς υπόγειους θόλους, οι οποίοι οριοθετούν κομβικό σημείο κυκλοφορίας, από και προς τις κλίμακες που οδηγούν στις αποβάθρες.

Ο σταθμός του Αιγάλεω κατασκευάστηκε σε βάθος περίπου 20 μ. κάτω από την Ιερά οδό, στο ύψος της πλατείας Εσταυρωμένου. Διαθέτει δύο εισόδους: η βόρεια βρίσκεται στην πλατεία Εσταυρωμένου, ενώ η νότια βρίσκεται στην οδό Αλ. Παπαναστασίου. Ο σταθμός διαθέτει φυσικό φωτισμό στο πρώτο επίπεδο.