από metereologos.gr
Τρίτη 22 Μαΐου 2018
 
 
* Μια γερμανίδα σκηνοθέτις που έχει πολιτογραφηθεί Ελληνίδα μιλάει στο «Βήμα» για τη δυσάρεστη εμπειρία της

«Δεν είμαι εγώ η "Αννα" της 17Ν»

Οι επισκέψεις της Αντιτρομοκρατικής στην Πάτμο όπου ζει και ο Γιωτόπουλος που δεν γνωρίζει
«Δεν είμαι εγώ η "Αννα" της 17Ν»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η Μπάρμπαρα Χόφμαν ταιριάζει απολύτως στην «εικόνα» της συνηθισμένης ύποπτης που διένειμαν ανεπίσημα ορισμένες αστυνομικές πηγές, αλλά δεν είναι. Είναι πάνω-κάτω 60 ετών, είναι «πολωνικής καταγωγής» (έχει γεννηθεί στο Μπρόντνο της σημερινής Πολωνίας), έχει μία κόρη γύρω στα 30 και ήλθε στην Πάτμο τον καιρό της δικτατορίας. Οσοι θέλησαν να «υφάνουν» γύρω από την εικόνα της το πρόσωπο της «Αννας» που πήρε μέρος στη δολοφονία του σταθμάρχη της CIA Ρίτσαρντ Γουέλς τον Δεκέμβριο του 1975 στην Αθήνα έχουν κάνει λάθος - για τον απλούστατο λόγο ότι η γυναίκα που περιγράφει ο Παύλος Σερίφης στην επίμαχη απολογία του στην ανακρίτρια «μιλούσε καλά ελληνικά», σύμφωνα με τον ίδιο τον φερόμενο ως μέλος της «17 Νοέμβρη», ενώ η κυρία Χόφμαν δεν μιλάει ελληνικά. Η συνομιλία της με «Το Βήμα» γίνεται στο γραφείο του αθηναίου δικηγόρου κ. Σάκη Κεχαγιόγλου, όπου η κυρία Χόφμαν (που δεν θέλησε να φωτογραφηθεί) έχει έλθει για να δει με ποιο τρόπο είναι σε θέση να υπερασπιστεί τον εαυτό της από συνεχή δημοσιεύματα σε τοπικό και αθηναϊκό Τύπο. Στη χαμηλών τόνων παραμονή της στην Πάτμο όλα τα τελευταία χρόνια μάλλον δεν ταιριάζει το δόγμα της κακής δημοσιογραφίας: «Ποτέ μην καταστρέφεις μια ενδιαφέρουσα ιστορία». Η 60χρονη σκηνοθέτις έπεσε θύμα της «πείνας» κάποιων για ένα «γυναικείο» πρόσωπο στην οργάνωση των ανδρών της 17Ν. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας της με «Το Βήμα» είναι ταραγμένη και δεν θέλει να κρύψει τη συντριβή της από αυτή την ιστορία.

Ηγερμανίδα σκηνοθέτις του θεάτρου ζει σε ένα νησί που θεωρητικά της έδινε τη δυνατότητα να έχει συναντηθεί με τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο. Είχε κοινωνική σχέση με τον ζωγράφο Κυπραίο και, το κυριότερο, η ηλικία της θα μπορούσε να ανταποκρίνεται στην ηλικία μιας άγνωστης γυναίκας με την οποία ο Γιωτόπουλος, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται παλαιοί φίλοι του στο Παρίσι, «εξαφανίζεται γύρω στο 1970».

Η σχέση της Χόφμαν με την Πάτμο χρονολογείται από το 1970. Η Γερμανίδα από περιοχή της Πολωνίας όπου ζούσαν Γερμανοί παροτρύνεται από τον αρχιτέκτονα Κανδύλη να ταξιδέψει ξανά στην Πάτμο με τον σύζυγό της Μισέλ Ζορζ Τιερσελέν. Ο πρώτος της άνδρας ανήκει στο Σοσιαλιστικό Κόμμα Γαλλίας, έχει αντιρρήσεις για τον τουρισμό στη χουντοκρατούμενη Ελλάδα, την οποία η Χόφμαν υπεραγαπά λόγω της επαγγελματικής ενασχόλησής της με το θέατρο. Η πρώτη αυτή επίσκεψη οδηγεί στην αγορά ενός σπιτιού και αργότερα στην οριστική εγκατάσταση της Χόφμαν στην Πάτμο και στην πολιτογράφησή της ως ελληνίδας υπηκόου. Την ίδια περίοδο παίρνει μαθήματα από τον Ανδρέα Βουτσινά στο Παρίσι.

Από τα τέλη Ιουλίου «ακούω συνέχεια στο νησί ότι το ελικόπτερο έρχεται να με πάρει επειδή ανήκω στη 17Ν. Πρόκειται για το χειρότερο είδος δυσφήμησης που έχω υποστεί τόσο εγώ όσο και η κόρη μου και θέλω οι άνθρωποι που παίρνουν μέρος σε αυτό το είδος της καμπάνιας να δικαστούν και να καταδικαστούν από τα δικαστήρια. Δύο τοπικά μέσα και μία εφημερίδα της Αθήνας έγραψαν ότι ζούσα με έναν άνθρωπο που δεν έχω δει στη ζωή μου (σ.σ.: εννοεί τον Γιωτόπουλο). Με χαρακτήρισαν τρομοκράτη. Είναι κρίμα να περνούν άνθρωποι μια τέτοια ψυχολογική δοκιμασία όταν δεν έχουν την παραμικρή ανάμειξη στην ιστορία αυτή. Δεν είμαι κοσμική, δεν συμμετέχω σε πάρτι, δεν κυκλοφορώ στους χώρους συγκέντρωσης κοσμικών ανθρώπων του νησιού».

Η κυρία Χόφμαν εξετάστηκε στις 12 Αυγούστου 2002 από αξιωματικό της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας χωρίς να προκύψει κάτι σημαντικό για την υπόθεση που η Αντιτρομοκρατική αποκαλεί «περιβάλλον του Αλέκου Γιωτόπουλου». Ηταν η ίδια εκείνη περίοδος που η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία έκανε έρευνες στο νησί για το προσωπικό αρχείο του φερόμενου ως αρχηγού της 17Ν και καλούσε ανθρώπους του περιβάλλοντος του 58χρονου να καταθέσουν ό,τι γνωρίζουν για αυτόν.

«Τον Κυπραίο τον ξέρω και τον εκτιμώ ως ζωγράφο απεριόριστα. Είμαι περήφανη για έναν πίνακά του που έχω στο σπίτι μου και αναρωτιόμουν πώς ήταν δυνατόν να αντέξει την αρνητική δημοσιότητα, ώσπου ήμουν εγώ η επόμενη». Η γερμανίδα σκηνοθέτις ξαναπαντρεύτηκε το 1992 τον αρχιτέκτονα Νίκο Χαλκιόπουλο - είχε εν τω μεταξύ χωρίσει το 1988 με τον Τιερσελέν - στην Πάτμο, ο οποίος πέθανε το 1999. Η κόρη της κυρίας Χόφμαν - κάποια τοπικά μέσα ενημέρωσης υπαινίχθηκαν ότι είναι και κόρη του Α. Γιωτόπουλου - δεν έζησε την «παράσταση των τελευταίων ημερών σε όλη τους την έκταση». Τα πιστοποιητικά γέννησης της Ναταλί-Βανέσα Τιερσελέν αποδεικνύουν ότι έχει γεννηθεί τα Χριστούγεννα του 1972 στο Σουρέν της Γαλλίας και είναι κόρη της κυρίας Χόφμαν και του Μισέλ Τιερσελέν. Η Ναταλί-Βανέσα Τιερσελέν περνάει αρκετά καλοκαίρια στην Πάτμο όπου εργάζεται. Ούτε και εκείνη γνωρίζει τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο. Η ίδια επιχειρεί μετά το τελευταίο εφιαλτικό δίμηνο να συγκεντρωθεί σε εκείνο που κάνει καλά. «Το κτήνος στο φεγγάρι» λέγεται η παράσταση που θα ανεβάσει στις 14 Οκτωβρίου στην Πάτμο. Ως τότε ο δικηγόρος της θα έχει καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και αγωγή για ηθική βλάβη εναντίον δύο τοπικών μέσων ενημέρωσης.



ΡΕΠΟΡΤΑΖ περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.