Τα πορίσματα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων, η έκδοση των οποίων αναμένεται το επόμενο τριήμερο, πιθανόν να προσφέρουν τη λύση στο μυστήριο του θανάτου των δύο άτυχων νέων, του 32χρονου διαφημιστή Γ. Λοΐζου και του 28χρονου εξαδέλφου του Γ. Καραλή που βρέθηκαν νεκροί το ξημέρωμα της Τετάρτης 3 Ιουνίου, στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά του Σχοινιά, μέσα στο φουσκωτό σκάφος τους. Στις γνωματεύσεις των εγκληματολογικών υπηρεσιών πιθανόν θα διευκρινίζεται, από την αναζήτηση αποτυπωμάτων και την ανάλυση των τύπων του αίματος που βρέθηκε μέσα στο σκάφος, αν προσδιορίζεται η παρουσία κάποιων άλλων ατόμων, που ήταν υπεύθυνα για τον τραγικό θάνατο των δύο νέων. Ταυτόχρονα τις επόμενες ημέρες στον φάκελο της υπόθεσης θα ενταχθούν και τα πορίσματα των δύο αυστραλών ιατροδικαστών που εξέτασαν, στη Μελβούρνη, το πτώμα του Γ. Καραλή. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πόρισμα των ελλήνων ιατροδικαστών ο θάνατος του Λοΐζου προήλθε από κακώσεις στη θωρακική χώρα που οφείλονται στην πλήξη από την προπέλα, ενώ ο θάνατος του Καραλή οφείλεται σε απαγχονισμό.


Οι μέχρι στιγμής έρευνες των αξιωματικών του Λιμεναρχείου Ραφήνας και οι καταθέσεις που ελήφθησαν, το τελευταίο τετραήμερο, συγκλίνουν στην εκδοχή του τραγικού δυστυχήματος που έγινε στη διάρκεια της επιστροφής του μοιραίου φουσκωτού από τον οικισμό του Πόρτο Μπούφαλο στην Εύβοια. Σύμφωνα με τις καταθέσεις κατοίκων του χωριού, η προπέλα του σκάφους των Καραλή και Λοΐζου κτύπησε στα αβαθή, τη στιγμή της εισόδου του στις 5.30 μ.μ. την Τρίτη 2 Ιουνίου. Ταυτόχρονα στη «μανούβρα», για να δεθεί το σκάφος στο λιμάνι, «έξυσε» και ένα καΐκι χρώματος μπεζ. Ετσι εξηγείται και το ίδιο χρώμα που βρέθηκε στη μια πλευρά του φουσκωτού. Δεν επρόκειτο για «δείγμα» απόπειρας προσέγγισης από κάποιο τρίτο σκάφος, στα ανοικτά, όπως εκτιμάτο αρχικά. Κατά την αναχώρησή τους ­ γύρω στις 7.30 μ.μ. ­ κάποιοι κάτοικοι του παραθαλάσσιου οικισμού αντελήφθησαν ότι το σκάφος των δύο νέων παρουσίαζε βλάβη και η προπέλα έκανε θόρυβο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αξιωματικών που ερευνούν την υπόθεση, ο Λοΐζος, όταν πλέον είχαν απομακρυνθεί από την ακτή, προσπάθησε να «σηκώσει» τη μηχανή του σκάφους και από ένα λαθεμένο χειρισμό, ίσως και από κάποια αδέξια κίνηση του Γ. Καραλή, τον κτύπησε η προπέλα και έπεσε στη θάλασσα. Ισως και τα γεγονότα να συνέβησαν με αντίστροφη χρονική σειρά. Το δέσιμό του, όπως εκτιμούν οι υπεύθυνοι της έρευνας, δεν έγινε στην προσπάθεια επιδιόρθωσης της μηχανής αλλά στην απεγνωσμένη προσπάθεια από τον εξάδελφό του να τον ανελκύσει ­ βαριά τραυματισμένο ­ από τη θάλασσα. Ετσι εξηγείται, πιθανόν, από τους ερευνητές της υπόθεσης ότι φορούσε τα παπούτσια. Αυτός, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα μέχρι στιγμής δεδομένα της προανάκρισης, έδεσε το μήκους δύο μέτρων σχοινί από τον σκαρμό του φουσκωτού, προκειμένου να τραβήξει τον Γ. Λοΐζο από τη θάλασσα. Και όταν αντελήφθη, μετά τη μερική ανέλκυση του κορμιού του εξαδέλφου του, ότι ήταν νεκρός με τόσο βαριά τραύματα, υπέστη φοβερό σοκ, δεν άντεξε το θέαμα και σε κατάσταση παροξυσμού έβαλε τέλος στη ζωή του.


Ταυτόχρονα οι έρευνες των λιμενικών αρχών φαίνεται να αποκλείουν την πιθανότητα κάποιου επεισοδίου μεταξύ των δύο νεαρών και των φρουρών των παρακείμενων ιχθυοτροφείων. Στην «κρίσιμη» περιοχή, μεταξύ Πόρτο Μπούφαλο και Αλμυροποτάμου, από όπου διήλθε ­ στα ανοικτά ­ το σκάφος των δύο εξαδέλφων, υπάρχουν τέσσερα ιχθυοτροφεία. Δύο μονάδες της εταιρείας Εύριπος ΑΕ, της εταιρείας Τρίαινα ΑΕ και της Μαντάς ΑΕ, η οποία έχει πωληθεί σε γάλλους επιχειρηματίες. Αυτές φρουρούνται από έλληνες και αλλοδαπούς φρουρούς, οι οποίοι όμως δεν διαθέτουν φουσκωτό σκάφος, προκειμένου ­ καθ’ υπόθεσιν ­ να κατεδίωκαν τους Λοΐζο και Καραλή. Ακόμη, σύμφωνα με αναφορές κατοίκων της περιοχής, δεν έχουν προκαλέσει τέτοιου είδους επεισόδια και αρκούνται σε παρατηρήσεις σε αυτούς που πλησιάζουν τις μονάδες. Εξάλλου θεωρείται απίθανο οι δύο άτυχοι νέοι να προκαλούσαν τις υποψίες των φρουρών των ιχθυοκαλλιεργειών, αφού ούτε είχαν μαζί τους είδη αλιείας ούτε σταμάτησαν κοντά σε αυτές. Πάντως «Το Βήμα» επικοινώνησε με υπευθύνους και φρουρούς των ιχθυοτροφείων, οι οποίοι όπως υποστήριξαν δεν είδαν το σκάφος των δύο νεαρών. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στην υπόθεση της εξαφάνισης ­ στις 13 Ιανουαρίου 1996, στη θαλάσσια περιοχή του Ωρωπού ­ των Ασημ. Αλεξόπουλου, Παν. Μαρνάρα και Γεωργ. Παναγιωτόπουλου, στη θαλάσσια περιοχή του Αλιβερίου, από την έρευνα που διεξήγαγε το τοπικό Λιμεναρχείο, οι υπεύθυνοι των ιχθυοτροφείων ­ και ανάμεσα σε αυτούς και οι ιδιοκτήτες της ιχθυοκαλλιέργειας Τρίαινα ΑΕ ­ υπεστήριξαν στις καταθέσεις τους ότι έπεφταν συχνά θύματα κλοπών. Ουδέποτε όμως είχαν καταγγείλει προηγουμένως ­ οτιδήποτε ­ στα λιμεναρχεία, προτιμώντας την αυτοπροστασία.


Και μια ακόμη άτυχη σύμπτωση για τα δύο ξαδέλφια που γνώρισαν φρικτό τέλος: στο μικρό νησί Καβαλλιανή, από όπου πέρασε το μοιραίο φουσκωτό, ευρίσκονται καθημερινά δεκάδες άτομα, που εργάζονται για την ανέγερση οικοδομών και την κατασκευή έργων υποδομής του οικισμού συλλόγου τραπεζοϋπαλλήλων. Συμπτωματικά, εκείνη την ημέρα δεν εργαζόταν κανείς. Ακόμη, κανείς από τις γύρω περιοχές του Πόρτο Μπούφαλο, όπως τον Αγ. Δημήτριο, τον Αλμυροπόταμο και άλλους οικισμούς δεν πρόσεξε τη δίοδο του σκάφους των Λοΐζου και Καραλή.


Σημειώνεται, τέλος, ότι είναι εξαιρετικά σπάνιες στα εγκληματολογικά χρονικά οι καταγεγραμμένες περιπτώσεις ενός ατυχήματος που συνοδεύεται από την αυτοκτονία του «υπευθύνου» του τραγικού συμβάντος. Πριν από περίπου 20 χρόνια, στο χωριό Δηλισός στα Στύρα της Εύβοιας, ένας κυνηγός πυροβόλησε και σκότωσε, κατά λάθος, τον φίλο του και μην αντέχοντας τις τύψεις αυτοπυροβολήθηκε αμέσως.


Και η απάντηση στις εκτιμήσεις των αξιωματικών του Λιμενικού αλλά και στα ερωτήματα των συγγενών πιθανόν να δοθεί με το πόρισμα της Σήμανσης και τις νέες ιατροδικαστικές εξετάσεις.