Οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου από τα Χανιά ως τον Αγιο Νικόλαο, συνολικού μήκους 199 χλμ., έχουν σπάσει σε τρία κομμάτια. Σε αυτό με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, Χανιά – Χερσόνησος, συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ. Η συμμετοχή του Δημοσίου μέσω της ΕΤΕπ έχει εκτιμηθεί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη σε 500-600 εκατ. ευρώ.
Για το υπολειπόμενο τμήμα ως τον Αγιο Νικόλαο, η κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου «κολλάει» στα τεχνοοικονομικά μοντέλα των ευρωπαϊκών αρχών που καθορίζουν τη χρηματοδότηση. Οι όροι βιωσιμότητας στο τμήμα όπου η κυκλοφοριακή επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη θα επέβαλαν «εκπτώσεις» στα χαρακτηριστικά του έργου.
Ετσι, το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., προκηρύχθηκε ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ στην Ελλάδα. Προβλέπονται σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Οσον αφορά τα υπολειπόμενα 14 χλμ. ως τον Αγιο Νικόλαο, το πλέον ώριμο μελετητικά κομμάτι του άξονα, όπως είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γεώργιος Δέδες κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κρήτη, αναμένεται η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και προσδιόρισε τη δημοπράτηση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.