Ως αποτέλεσμα των «τεράστιων προσπαθειών που κατέβαλλαν προηγούμενες κυβερνήσεις και κυρίως η κυβέρνηση Σαμαρά» χαρακτηρίζει η Νέα Δημοκρατία την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων, που εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

«Η σημερινή ημέρα είναι σημαντική για την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα, αν και η κυβέρνηση εγκαινίασε μόνον την πρώτη από τις τέσσερις φάσεις του έργου, με 1,5 χρόνο καθυστέρηση και επιπλέον κόστος για τους καταναλωτές πάνω από 100 εκ. ευρώ», υποστηρίζει η αξιωματική αντιπολίτευση σε ενημερωτικό της σημείωμα.

«Δεν έχουμε φυσικά την ψευδαίσθηση ότι θα ζητήσει συγγνώμη για αυτό. Θα περιμέναμε, ωστόσο από τον πρωθυπουργό, αν μη τι άλλο, να αναγνωρίσει ότι το έργο που εγκαινίασε σήμερα είναι αποτέλεσμα των τεράστιων προσπαθειών που κατέβαλλαν προηγούμενες κυβερνήσεις και κυρίως η κυβέρνηση Σαμαρά» σημειώνει η ΝΔ, και συμπληρώνει πως «ο κ. Τσίπρας έχει κατ’ επανάληψη προσπαθήσει να οικειοποιηθεί έργα προηγούμενων κυβερνήσεων. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις περιπτώσεις των εγκαινίων του TAP, τις κυρώσεις των συμβάσεων έρευνας και αξιοποίησης υδρογονανθράκων και τα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα».

«Ο κ. Τσίπρας και η κυβέρνησή του δεν έχουν να επιδείξουν κανένα έργο και ό,τι ολοκληρώνεται, χάρη στη δουλειά της προηγούμενης κυβέρνησης, το παρουσιάζουν ως δικό τους», συμπληρώνει η Πειραιώς, τονίζοντας πως ο ελληνικός λαός «καταλαβαίνει ποιοι αρέσκονται να κόβουν μόνο τις κορδέλες».

Για το έργο της ενεργειακής διασύνδεσης των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, η Νέα Δημοκρατία σημειώνει ότι ολοκληρώνεται σε τέσσερις φάσεις, και εξασφαλίζει στην πρώτη φάση την επαρκή τροφοδότηση των νησιών Σύρου, Πάρου, Τήνου, Μυκόνου και Νάξου με ηλεκτρική ενέργεια για τα προσεχή 30 με 40 χρόνια.

«Πρόκειται για ένα έργο πνοής, το οποίο θα συνεισφέρει σε ορίζοντα πολλών δεκαετιών στην ανάπτυξη του ενεργειακού συστήματος της χώρας καθώς και την οικιστική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών μας, με πολλαπλά οφέλη για τον Έλληνα καταναλωτή και την εθνική οικονομία. Υπενθυμίζεται ότι η ιστορία της διασύνδεσης των Κυκλάδων ξεκίνησε το 1993 και επί της ουσίας μπήκε σε τροχιά υλοποίησης από την κυβέρνηση Σαμαρά, η οποία, αφού υπέγραψε τις συμβάσεις, προχώρησε γρήγορα την κατασκευή του, η οποία θα είχε ολοκληρωθεί ήδη από το 2016, αν δεν μεσολαβούσαν οι γνωστές παλινωδίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», καταλήγει η αξιωματική αντιπολίτευση.