«Η χώρα γυρίζει σελίδα» διεμήνυσε ο Πρωθυπουργός από την Ήπειρο, όπου εγκαινιάζει επίσημα την Ιόνια Οδό, ένα μήνα μετά την πλήρη παράδοση της στους οδηγούς. «Είμαστε πιο κοντά από ποτέ, αυτά τα δύσκολα χρόνια, στην ολοκλήρωση αυτού του δύσκολου δρόμου» επισήμανε, ενώ προανήγγειλε ανάπτυξη που αναμένεται να φτάσει περίπου το 2%.

Λίγες ημέρες πριν την άνοδό του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός, παίζοντας σε γνώριμο «γήπεδο» καθώς κατάγεται από την Ήπειρο, αναφέρθηκε σε ένα στρατηγικό έργο για την Ήπειρο και όλη την Ελλάδα, το οποίο αναβαθμίζει το ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική ανάπτυξη.

«Μέσα σε 2,5 χρόνια επανεκκινήσαμε τα έργα, τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα και ολοκληρώσαμε την Ιόνια Οδό» ανέφερε, εντάσσοντας τα μεγάλα έργα, όπως η Ιόνια Οδός στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδίου που θα αλλάξει στο σύνολό της την εικόνα της χώρας. Ο Πρωθυπουργός, αυτή τη φορά, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τις τεχνικές εταιρείες καθώς και όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων. Παράλειψη που είχε ξεσηκώσει σε προηγούμενες αντίστοιχες τελετές θύελλα αντιδράσεων και σχολίων. Παράλληλα, όμως, επισήμανε ότι η σημερινή κυβέρνηση κατάφερε να ανατρέψει την εντύπωση που υπάρχει στη συλλογική συνείδηση ότι τα μεγάλα έργα και η προστασία του δημοσίου συμφέροντος είναι έννοιες ασύμβατες.

Η Ιόνια Οδός, συνολικού μήκους 196 χλμ., αποτελεί τον τέταρτο από τους συνολικά πέντε αυτοκινητόδρομους σε παραχώρηση, που παραδόθηκε στους οδηγούς. Το πρώτο crash test που έγινε στη διάρκεια του πιο «καλοκαιρινού» μήνα για τους Έλληνες –κυρίως- εκδρομείς, στέφθηκε από επιτυχία. Σε αυτό φυσικά συνέβαλε και το γεγονός ότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμη όλες οι ζώνες διοδίων τελών, που θα εκτοξεύσουν το κόστος του ταξιδιού από το Αντίρριο ως τα Ιωάννινα σε 12,50 ευρώ

Μέσα στον πρώτο μήνα λειτουργίας, από τα διόδια της Κλόκοβας στο Αντίρριο η μέση ημερήσια διέλευση ήταν 11.000 οχήματα. Όσον αφορά στα διόδια Αγγελοκάστρου, στην περιοχή του Αγρινίου, τα οποία ήταν και τα μόνα που λειτουργούσαν από την 1η Ιουνίου 2017, οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις ξεπέρασαν για τον Αύγουστο τις 6.000, παρουσιάζοντας σταθερότητα στην ημερήσια ροή οχημάτων σε σχέση και με τους δυο προηγούμενους μήνες

Οι δύο ζώνες χρέωσης διοδίων τελών που μένουν ανενεργές, θα μπουν σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, όπως και ο πλευρικός σταθμός Γαυρολίμνης, που ανήκει στην πρώτη ζώνη χρέωσης. Οι μετωπικοί σταθμοί που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα είναι οι εξής: α) Κλόκοβας, β) Αγγελοκάστρου, γ) Μενιδίου και δ) Τερόβου.

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:
– 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ. (Μακύνειας, Κλόκονας, Καλυδώνας και Αμπελιάς)
– 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
– 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
– 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Αντιδράσεις για την παρουσία του πρωθυπουργού στην Ιόνια

Χαρακτηρίζοντας τον Πρωθυπουργό «ακραίο προπαγανδιστή», ο κ. Γιάννης Μανιάτης, αρμόδιος τομεάρχης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, τόνισε σε ανακοίνωσή του τα εξής: «Μηδένισε (ο κ. Τσίπρας) το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων. Είπε ψέματα ότι το έργο της Ιόνιας Οδού ήταν έτοιμο κατά 50% το 2015, ενώ την περίοδο 2010-2014 ωρίμασε πάνω από 75%, ενώ τέλος «ξέχασε» ότι χάρισε με τη διαπραγμάτευσή του 500 εκατ. ευρώ στους εργολάβους».

Η ανακοίνωση συνεχίζει: «Σήμερα, παρά τις ιδεοληψίες, τις καταγγελίες, τις θεατρικές παραστάσεις «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» του Πρωθυπουργού και του κυβερνητικού θιάσου, οι Έλληνες πολίτες παίρνουν στα χέρια τους έναν εθνικό δρόμο υψηλών προδιαγραφών. Ένα εργαλείο ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών, της οικονομίας και της Ηπείρου ευρύτερα. Είναι σημαντικό που ο Πρωθυπουργός είναι σήμερα εδώ για να συνειδητοποιήσει αυτό που εμείς λέμε «Ανάπτυξη για όλους, ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο», μακριά από υστερικούς και καρεκλοκεντρικούς εθνολαϊκισμούς.

Ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω τον παλαιοκομματισμό και να προχωρήσουμε μπροστά!»»

Επίσης, νωρίτερα, με ανακοίνωση του, ο πρώην υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σημείωσε τα εξής:
«Η Ιόνια οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τη μοίρα της Δυτικής Ελλάδας και κυρίως της υποβαθμισμένης Ηπείρου. Αθήνα – Γιάννενα σε 3,5 ώρες με ασφάλεια και άνεση.

Εργάστηκα και εγώ, ως Υπουργός Υποδομών, με τους συνεργάτες μου και έφερα στη Βουλή για ψήφιση, μετά από 5 χρόνια διακοπής του έργου, τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις. Τα έργα ξανάρχισαν και ολοκληρώθηκαν χάρις στις προσπάθειες των υπηρεσιών του υπουργείου, των κατασκευαστών και αυτών που χρηματοδότησαν το έργο.
Χρειάστηκε ισχυρή πολιτική απόφαση και πολύ σκληρή δουλειά. Τίποτε δεν γίνεται με αφορισμούς και δημαγωγία.
Θέλει συνεννόηση, αμοιβαίους συμβιβασμούς, σχέδιο, ικανούς ανθρώπους, πηγές χρηματοδότησης για να δημιουργήσουμε υψηλής ποιότητας σύγχρονες υποδομές που προσελκύουν επενδύσεις και γεννούν θέσεις εργασίας».

Συναντήσεις με φορείς στα Ιωάννινα

Στη συνέχεια θα μεταβεί στα Ιωάννινα, όπου θα έχει συνάντηση με φορείς της πόλης και θα παραστεί σε δεξίωση στο Μουσείο Αργυροτεχνίας.’

Ο Πρωθυπουργός, το ίδιο βράδυ, θα μεταβεί στην Καβάλα, όπου την Τετάρτη θα έχει διμερή συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ.

Στη συνέχεια θα παραστεί σε εκδήλωση για την υπογραφή της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα.