Με την μορφή του κατεπείγοντος συζητείται, τελικώς, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τα επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια, την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, η κυβέρνηση έκανε αποδεκτό το αίτημα να υπάρξει ακρόαση των εμπλεκομένων φορέων, ενώ πρόθεσή της είναι να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την προσεχή Παρασκευή (8 Μαίου).

Πάντως οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης ήταν καθολικές ως προς την κατεπείγουσα μορφή που επελέγη και μάλιστα για μια σειρά θεμάτων που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τ. Κουράκη να αντιτείνει ότι ο μόνος λόγος που προκρίθηκε αυτή η μορφή συζήτησης είναι ότι «υπάρχουν ανελαστικές ημερομηνίες οι οποίες αν δεν τηρηθούν δεν θα μπορούν τα παιδιά να δώσουν εξετάσεις», ενώ επικαλέστηκε και το πλαίσιο που πρέπει να υπάρξει όσον αφορά την επαναφορά των διαθεσίμων.

Όσον αφορά δε τα πρότυπα-πειραματικά, είπε ότι επειδή το μεγαλύτερο μέρος θα γίνεται με κλήρωση και το υπόλοιπο με εξετάσεις επιβάλλεται να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες «αλλιώς προκαλείται κομφούζιο». Παραδέχθηκε πάντως ότι η κριτική της αντιπολίτευσης δεν είναι ανεδαφική και προς τούτο μάλιστα διεκόπη η συνεδρίαση προκειμένου να υπάρξει σχετική συνεννόηση με την Πρόεδρο της Βουλής για τα περιθώρια να συζητηθεί το νομοσχέδιο με την μορφή του επείγοντος, κάτι ωστόσο που αποκλείστηκε.

Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Θ. Φορτσάκης άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας ότι «προσκομίζει αποσπασματικές ρυθμίσεις και μέτρα που εντάσσονται στην ευρύτερη αντίληψή της για έλλειψη κάθε αξιολόγησης και προτίμηση στις λύσεις που στηρίζουν οι συνδικαλιστικές προτιμήσεις». Ο κ. Φορτσάκης είπε ότι πρόκειται για «οριζόντια αντιμετώπιση με την οποία διαφωνούμε» και μίλησε για «αλλαγές χωρίς μελέτη». Ειδικά για το θέμα της αξιολόγησης τόνισε ότι «δεν μπορεί να προχωρήσει η Παιδεία χωρίς αξιολόγηση» και είπε ότι η κατάργηση της αξιολόγησης «συνδυάζεται με την έλλειψη μελέτης για το πρόγραμμα σπουδών», αλλά και «με την αντίληψη να παραγκωνιστεί η αριστεία», όσον αφορά τα πρότυπα-πειραματικά.

Στο θέμα αυτό εστίασε την κριτική της και η εισηγήτρια του ΠαΣοΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου τονίζοντας ότι «δεν πρόκειται για σχολεία ελιτίστικα, όπως ακούστηκε» και χαρακτήρισε «ακραίες» τις αντιλήψεις που έχει διατυπώσει περί αριστείας ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς. «Πρέπει να ενδυναμώσουμε την αριστεία αντί να την δαιμονοποιούμε», είπε η πρώην υφυπουργός Παιδείας του ΠαΣοΚ.