Η συμμετοχή αρμάτων μάχης και μαχητικών αεροσκαφών στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη μονοπώλησε τη συζήτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλου με τους στρατιωτικούς συντάκτες. Έπειτα και από την αντίδραση του αντιπροέδρου και υπουργού Εξωτερικών κ. Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος ζήτησε να μη συμμετάσχουν στρατιωτικά μέσα, το θέμα με τη συμμετοχή αρμάτων μάχης και αεροσκαφών πήρε διαστάσεις μεγαλύτερες από αυτές που ενδεχομένως θα έπρεπε. Τελικά φαίνεται ότι η χρυσή τομή θα βρεθεί από τη χορηγία του ομίλου Βαρδινογιάννη, ο οποίος προσφέρθηκε να καλύψει το κόστος των καυσίμων.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, επρόκειτο να λάβουν μέρος στην παρέλαση περίπου 30 τεθωρακισμένα και 12 μαχητικά αεροσκάφη F-16. Μετά την εκδήλωση των αντιδράσεων, οι σκέψεις ήταν για ένα μαχητικό αεροσκάφος και έξι άρματα. Πλέον, μετά την ανάληψη του κόστους όχι από τον προϋπολογισμό αλλά από ιδιωτική δωρεά, οι συγκεκριμένοι αριθμοί θα αλλάξουν πάλι. Ωστόσο, πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας τόνιζαν ότι δεν πρόκειται να μεταφερθούν άρματα π.χ από τη Θράκη ή από την Πελοπόννησο για την παρέλαση. Θα χρησιμοποιηθούν τεθωρακισμένα από την ευρύτερη περιοχή της συμπρωτεύουσα.
Ίσως η πλέον ενδιαφέρουσα, από στρατιωτικής άποψης, είδηση που προέκυψε από τη συνομιλία του κ. Αβραμόπουλου με τους δημοσιογράφους του αμυντικού ρεπορτάζ ήταν ότι η κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει, περί τις αρχές Δεκεμβρίου, εκπαιδευτική βολή με τους πυραύλους S-300 στην Κρήτη. Η βολή αυτή μοιάζει όλα αυτά τα χρόνια που οι πύραυλοι βρίσκονται στην Ελλάδα με… «γεφύρι της Άρτας» και έχει κατά καιρούς απασχολήσει όλους τους πολιτικούς προϊσταμένους του Πενταγώνου από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 ως σήμερα.
Στα τέλη του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί και η προμήθεια του στόχου που θα χρησιμοποιηθεί για να πραγματοποιηθεί η βολή εντός του Πεδίου Βολής Κρήτης. Η πραγματοποίησή της κατέστη εφικτή έπειτα από τη διπλή επίσκεψη ρώσων τεχνικών την περίοδο Μαϊου –Ιουλίου με σκοπό την πιστοποίηση τόσο του συστήματος όσο και των βλημάτων που θα χρησιμοποιηθούν –κάτι που αποτελούσε «αγκάθι» τα προηγούμενα χρόνια.
Επιπλέον, τον δρόμο προς το ΚΥΣΕΑ παίρνει πλέον η υπόθεση με τις μπαταρίες των υποβρυχίων τύπου 209, έπειτα από την πολύμηνη διαδικασία και τις εμπλοκές μεταξύ υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Πρόσφατα, η σχετική υπόθεση πέρασε από την αρμόδια επιτροπή του Κοινοβουλίου. Η συμφωνία αφορά στην προμήθεια έξι μπαταριών με ένα κόστος που είναι μειωμένο κατά περίπου 40% από την αρχική προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας (που ανερχόταν σε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι οι μπαταρίες έχουν λήξει από το 2005.