Εντονο προβληματισμό προκαλεί στην κυβέρνηση η υλοποίηση του προγράμματος κινητικότητας στη δημόσια διοίκηση. Ακόμη και την ύστατη ώρα διαπιστώνεται ότι ορισμένοι υπουργοί όχι μόνο δεν προχωρούν σε αξιολόγηση των δομών και των προσώπων, αλλά εντάσσουν σωρηδόν στις λίστες εργαζομένους με χαμηλά προσόντα, όπως π.χ. οδηγούς και καθαρίστριες, ενώ λίγο καλύτερη είναι η κατάσταση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Παράλληλα, έχει ανοίξει εκ των πραγμάτων ξανά το ζήτημα της συγχώνευσης και της κατάργησης οργανισμών και φορέων του Δημοσίου, καθώς εκτιμάται ότι αν ολοκληρωθούν σύντομα οι διαδικασίες θα απαλλαγεί το Δημόσιο από χιλιάδες υπαλλήλους μέσω της εθελουσίας εξόδου. Το θέμα αυτό άνοιξε το 2010, με τη σύσταση διυπουργικής επιτροπής υπό τον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο, και τρία έτη μετά δεν έχει ακόμη κλείσει. Οι καθυστερήσεις μεγάλες, οι εκκαθαρίσεις σε εκκρεμότητα, με ακαθόριστες τις δαπάνες που πρέπει να καλυφθούν, τα στοιχεία ελλιπή από τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων, οι υπάλληλοι αντί να αξιολογηθούν απλώς μετακινήθηκαν σε άλλους φορείς του Δημοσίου. Με δυο λόγια, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις των δημοσίων οργανισμών και φορέων εξαντλήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις στα χαρτιά και κάποιοι «καταργηθέντες» οργανισμοί εξακολουθούν και προσωπικό να απασχολούν και δαπάνες να πραγματοποιούν.

Το Μαξίμου έχει ζητήσει αναλυτική ενημέρωση από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στην πρόσφατη σύσκεψη με τους υπουργούς του ΠαΣοΚ, ο κ. Ευ. Βενιζέλος δεν έκρυψε την ανησυχία του για την πορεία της μεταρρύθμισης στη δημόσια διοίκηση. Δείχνοντας μάλιστα τη διάθεσή του να πάρει πάνω του ένα θέμα μείζονος σημασίας για την κυβέρνηση, από το οποίο θα κριθούν πολλά τον Σεπτέμβριο, δήλωσε στα κυβερνητικά στελέχη του ΠαΣοΚ ότι προτίθεται να συζητήσει κατ’ ιδίαν με τον πρωθυπουργό κ. Αντ. Σαμαρά την κατάσταση, προκειμένου το δεύτερο κύμα διαθεσιμότητας να λάβει άλλα πολιτικά χαρακτηριστικά, να εντοπιστούν τα κενά και να τεθούν νέα κριτήρια. Το μείζον για τον κ. Βενιζέλο είναι να αποκτήσει η διαδικασία τα χαρακτηριστικά μιας πραγματικής διαρθρωτικής αλλαγής και να μην εμφανίζεται μόνο ως προαπαιτούμενο για το οποίο πιέζει ασφυκτικά η τρόικα.

Ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδεται πλέον στη μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα είναι το γεγονός ότι αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο προγραμματίζεται συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου αναμένεται να τεθούν ανοιχτά όλα τα προβλήματα και να ζητηθεί από τους υπουργούς που είτε καθυστερούν είτε κωλυσιεργούν να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους σε σαφή χρονοδιαγράμματα.
Το μέγεθος της πίεσης γίνεται φανερό από τους ρυθμούς που δουλεύει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και από τις συνεχείς συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου. Ακόμα και την περασμένη εβδομάδα που ο Πρωθυπουργός βρισκόταν στις ΗΠΑ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών κκ. Κυρ. Μητσοτάκη και Ι. Μιχελάκη με τον γενικό γραμματέα συντονισμού της κυβέρνησης κ. Δ. Βαρτζόπουλο για το πρόγραμμα διαθεσιμότητας στους δήμους.
Το μήνυμα που εκπέμπεται από ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης είναι ότι τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει πλέον την πορεία των πραγμάτων, καθώς οι δομές της δημόσιας διοίκησης είναι ανάγκη να εκσυγχρονιστούν και οι ανθρώπινοι πόροι να εξορθολογιστούν. Το ΠαΣοΚ συμφωνεί με την αναγκαιότητα, αλλά προβληματίζεται ότι με τον τρόπο που εφαρμόζεται η μεταρρύθμιση καταλύεται για μία ακόμη φορά στη συνείδηση του κόσμου η αίσθηση της δικαιοσύνης των αποφάσεων.
Οι καθυστερήσεις που καταγράφονται υπερβαίνουν τα όρια της ανοχής. Μολονότι η τρόικα είχε προτείνει να ξεκινήσει το πρόγραμμα του μνημονίου από τον δημόσιο τομέα, η κυβέρνηση Παπανδρέου αποφάσισε να παρέμβει στον ιδιωτικό. Ετσι, παρέμεινε προστατευμένο ένα υπερδιογκωμένο πελατειακό σύστημα, το οποίο αντιστέκεται μέχρι τέλους στις αλλαγές.
Ο δομικός εξορθολογισμός του Δημοσίου επιχειρήθηκε σε δύο κύματα, το πρώτο επί Πάγκαλου και το δεύτερο επί Μανιτάκη. Ο κ. Πάγκαλος σε άρθρο του στο «Βήμα της Κυριακής», υπό τον τίτλο «Γιατί δεν αξιοποιήσαμε το ΕΣΠΑ για τις συγχωνεύσεις φορέων», μιλά ευθέως για τη «λυσσαλέα αντίσταση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης» και για την απροθυμία των υπουργών να προχωρήσουν «σε παρεμβάσεις που έχουν πολιτικό κόστος, χαλάνε τη σούπα του πελατειακού κράτους και ροκανίζουν τις βουλευτικές θέσεις».
Αποκάλυψε επίσης ότι λίγο προτού αποχωρήσει από την κυβέρνηση είχε παραλάβει μία μελέτη σκοπιμότητας για τους υπό κατάργηση 124 φορείς. Αυτοί είχαν ανάγκη επιχορήγησης 760 εκατ. ευρώ για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων, χωρίς να υπολογίζονται οι μεταβιβαστικές πληρωμές, σε σύνολο επιχορήγησης τακτικού προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ. «Αν εφαρμόζαμε το συγκεκριμένο σχέδιο, η συνολική δημοσιονομική ωφέλεια θα ήταν 1,1 δισ. ευρώ. Σήμερα και αυτή η πρωτοβουλία έχει παγώσει» ομολογούσε τον Νοέμβριο του 2012 ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.
Αυτή τη διαδικασία προσπαθούν να αποψύξουν τώρα στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Εκκρεμότητες και καθυστερήσεις
Αρνούνται να μπουν στο… χρονοντούλαπο

Η σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας, το οποίο θα προερχόταν από τη συγχώνευση τριών φορέων, του Ελληνικού Ινστιτούτου Μετρολογίας, του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης και του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2013, αλλά η διαδικασία βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Η Ελληνική Θαλάσσια Ενωση (υπουργείο Εθνικής Αμυνας) έπρεπε να είχε καταργηθεί από τον Μάιο, αλλά ακόμη δεν έχει τελειώσει η οικονομική εκκαθάριση, η παράδοση του αρχείου, ενώ επίσης και η έκθεση καταγραφής των περιουσιακών στοιχείων που ολοκληρώθηκε δεν έχει εγκριθεί προς το παρόν.
  • Οι εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων (υπουργείο Δικαιοσύνης) καταργήθηκαν, εκτός από εκείνες που βρίσκονται σε πόλεις οι οποίες είναι και έδρες Εφετείων. Παρ’ όλα αυτά, το προσωπικό υπηρετεί κανονικά καθώς δεν έχει ρυθμιστεί η μεταφορά του, και φυσικά εξακολουθούν και όλες οι δαπάνες για λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κτλ. Η διαδικασία όχι μόνο εκκρεμεί, αλλά δεν μπορεί να προσδιοριστεί και πότε θα ολοκληρωθεί, καθώς πέραν των άλλων δεν έχουν λυθεί και ζητήματα συναρμοδιότητας.
Σε εκκρεμότητα βρίσκονται και οι ακόλουθες συγχωνεύσεις (με το δεύτερο κύμα καταργήσεων και συγχωνεύσεων, Νόμος 4109/2013) φορέων του υπουργείου Περιβάλλοντος:
  • Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Εβρου και Φορέας Διαχείρισης Δάσους Δαδιάς, που αναμένεται να συγχωνευθούν σε νέο ΝΠΙΔ με την επωνυμία Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Εβρου & Δάσους Δαδιάς
  • Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας και Φορέας Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης. Συγχωνεύονται στον νέο Φορέα Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Ροδόπης – Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας.
  • Φορέας Διαχείρισης λίμνης Κερκίνης, Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Αξιού – Λουδία – Βόλβης, Φορέας Διαχείρισης λιμνών Κορώνειας – Βόλβης, που μετατρέπονται στον νέο Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου με τον Φορέα Διαχείρισης Τζουμέρκων, Περιστερίου και Χαράδρας Αράχθου, που γίνονται ο Φορέας Διαχείρισης Πίνδου.
  • Φορείς Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού, Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου, στενών και εκβολών Καλαμά και Αχέροντα, συγχωνεύονται στον Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Δυτικής Ηπείρου και Μεσολογγίου.
  • Φορείς Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και Οίτης, συγχωνεύονται στον Φορέα Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας.
  • Φορείς Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου – Στροφυλιάς, Εθνικού Δρυμού Αίνου και Φορέας Διαχείρισης Χελμού – Βουραϊκού, συγχωνεύονται στον Φορέα Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Δυτικής Πελοποννήσου και Κεφαλλονιάς.
  • Φορείς Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς, Καρπάθου – Σαρίας, συγχωνεύονται στον Φορέα Διαχείρισης Οικοσυστημάτων Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.
Επιπλέον, τελούν υπό κατάργηση οι ακόλουθοι φορείς διαχείρισης: του Υγροτόπου της λίμνης Καστοριάς, της λίμνης Ιωαννίνων Παμβώτιδας, και Κάρλας -Μαυροβουνίου – Κεφαλοβρύσου.

Το απόλυτο χάος με φορείς που έχουν καταργηθεί στα χαρτιά
Τα στοιχεία που υπάρχουν από τα υπουργεία αποτυπώνουν το απόλυτο χάος. Κάποια έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες, άλλα έχουν καθυστερήσει και ορισμένα δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτε. Σε φορείς που καταργήθηκαν με τον νόμο 3895/2010 οι διαδικασίες εκκαθάρισης δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Οι δαπάνες που οφείλονται σε τρίτους –σε προμηθευτές, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ –δεν προσδιορίζονται και σε ορισμένες περιπτώσεις έρχονται στην επιφάνεια και κρυφές οφειλές. Ορισμένοι φορείς έχουν εμπλοκή με τη Δικαιοσύνη, που σημαίνει απροσδιόριστη καθυστέρηση για τη λύση τους. Από τους υπαλλήλους που υπηρετούσαν στους φορείς που καταργήθηκαν δεν απολύθηκε ούτε ένας, απλώς μετατέθηκαν σε άλλες υπηρεσίες. Το πιο εξωφρενικό παράδειγμα είναι η συγχώνευση ΟΣΚ – Θέμις Κατασκευαστική – ΔΕΠΑΝΟΜ, όπου όχι μόνο δεν καταργήθηκαν οι τρεις διαφορετικές δομές, αλλά δημιουργήθηκε και μία τέταρτη για να τις καλύπτει. Το σημείωμα των υπηρεσιακών παραγόντων περιορίζεται στην ακόλουθη φράση: «Καθυστέρηση ολοκλήρωσης της διαδικασίας λόγω ασφαλιστικών μέτρων που έχουν κατατεθεί». Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τον περασμένο μήνα η Θέμις Κατασκευαστική ενέκρινε δαπάνες για κινητά, αεροπορικά εισιτήρια και αγορά εμφιαλωμένων νερών… Αυτό δεν είναι το μόνο παράδειγμα.
Καταργείται επί τρία χρόνια

Το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ) καταργήθηκε το 2010. Με κοινές υπουργικές αποφάσεις το επόμενο έτος οι 18 υπάλληλοί του (17 ΙΔΑΧ και ένας δικηγόρος) μετακινήθηκαν σε άλλους φορείς. Η διαδικασία κατάργησής του δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς υπάρχουν ανειλημμένες υποχρεώσεις προς αναδόχους έργων. Εχει συσταθεί Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής για τα έργα που είχε αναθέσει το ΙΜΕΠΟ, των οποίων η αποπληρωμή εκκρεμεί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει η διεύθυνση Οικονομικού του υπουργείου Εσωτερικών στην τακτοποίησή τους, ενώ η μεταφορά τραπεζικών λογαριασμών και ταμιακών υπολοίπων βρίσκεται σε εξέλιξη με τη συνεργασία του ΓΛΚ.
Οικονομικές εκκρεμότητες

Η Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδομίας και Στέγασης (ΔΕΠΟΣ ΑΕ) τελεί υπό εκκαθάριση από το 2010. Ωστόσο, με τη διαδικασία της εκκαθάρισης άρχισαν να έρχονται στην επιφάνεια συσσωρευμένες οικονομικές εκκρεμότητες πολλών ετών. Οι σημαντικότερες; Υποχρεώσεις προς πρώην εργαζομένους, προς τεχνικές εταιρείες, προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, για τις οποίες έχουν εκδοθεί ή επίκειται να εκδοθούν δικαστικές αποφάσεις. Επιπλέον αποκαλύφθηκε ότι το λογιστήριο δεν ήταν τακτοποιημένο και η οργάνωσή του για να υπάρξουν αξιόπιστα στοιχεία απαίτησε πολύ χρόνο και τη συνδρομή ορκωτών λογιστών. Παράλληλα με τη ΔΕΠΟΣ, τέθηκαν σε εκκαθάριση δύο κοινοπραξίες στις οποίες συμμετείχε, η μία με τον Δήμο Καβάλας και η δεύτερη με τον Δήμο Ταύρου. Τα ακίνητα της επιχείρησης δεν είναι καταγεγραμμένα, υπάρχουν εκκρεμότητες σε εκμισθωμένα ακίνητα ιδιοκτησίας της ΔΕΠΟΣ, ενώ για το κλείσιμο γραφείων της και των εργολαβιών σε όλη την Ελλάδα οι υπηρεσίες ζητούν πρόσθετο χρόνο.
Η ΑΓΡΟΓΗ είναι ακόμη εδώ

Στο τέλος του 2014 αναμένεται να ολοκληρωθεί και η εκκαθάριση της εταιρείας ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ –το σκάνδαλο με τις παράνομες προσλήψεις 269 ατόμων στη συγκεκριμένη εταιρεία έφτασε ως τη Δικαιοσύνη το 2010. Τι συνέβη στη συνέχεια; Οι συμβάσεις αυτές καταγγέλθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου 2011, αλλά οι εργαζόμενοι προσέφυγαν στα δικαστήρια και οι υποθέσεις τους ακόμη εκκρεμούν. Επίσης, στα δικαστήρια βρίσκονται πολλές υποθέσεις. Υπάρχουν και αγωγές της ΑΓΡΟΓΗ κατά τρίτων. Η μία υπόθεση αφορά την περίπτωση της πρώην διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας για υπεξαίρεση 73.333 ευρώ. Οι δικαστικές αυτές διαφορές έχουν σημαντικό οικονομικό ενδιαφέρον για την εταιρεία και αν δεν περατωθούν δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η διαδικασία της λύσης της.
Οι τέσσερις θυγατρικές του ΟΑΕΔ

Το 2011 το πόρισμα του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τις τέσσερις θυγατρικές εταιρείες του ΟΑΕΔ προκάλεσε συζητήσεις. Ο έλεγχος αφορούσε τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Αργυροχρυσοχοΐας ΑΕ, του Κέντρου Ελληνικής Γούνας ΑΕ, του ΕΛΚΕΔΕ – Κέντρου Τεχνολογίας και Σχεδιασμού ΑΕ και του Ελληνικού Κέντρου Αργιλλομάζης. Το πόρισμα κατέληξε ότι ενώ οι εταιρείες αυτές είχαν σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, κάλυπταν μέσα από κοινοτικά κονδύλια το σύνολο σχεδόν των λειτουργικών τους δαπανών (85% – 95%), ακόμη και αυτών που δεν συνδέονταν με τα προγράμματα του EUREKA. Το 2010 αποφασίστηκε η κατάργηση των εταιρειών αυτών και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους αρχικά στην ΕΛΚΕΔΕ Κέντρο Τεχνολογίας και Σχεδιασμού ΑΕ και έπειτα στη Διεύθυνση Μικρών & Μεσαίων Επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας. Με τη δημοσίευση του Ν. 4038/2012 άρθηκαν αυτοδίκαια οι αποσπάσεις και καταργήθηκαν οι οργανικές και μη θέσεις του προσωπικού των εταιρειών, το θέμα όμως ουδόλως τακτοποιήθηκε.
Στο Ελληνικό Κέντρο Αργιλλομάζης έχει γίνει καταγγελία των συμβάσεων του προσωπικού από τον εκκαθαριστή. Η εταιρεία Θερμοκοιτίδα Νέων Επιχειρήσεων Χανίων δεν απασχολεί προσωπικό. Στις υπόλοιπες εταιρείες όμως εκκρεμεί η καταγγελία των συμβάσεων από τους εκκαθαριστές.
Τι στοιχίζει ένας υπάλληλος

Η Οπερα Δωματίου Θεσσαλονίκης απασχολούσε έναν υπάλληλο αποσπασμένο από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, όπου και επέστρεψε. Ακόμη και με αυτόν τον έναν υπάλληλο δημιουργήθηκαν δαπάνες διαφόρων κατηγοριών (μισθώματα, λογαριασμοί, συμβόλαια συντήρησης, έργα αναδόχων που εκκρεμούν κ.ά.), ενώ εκκρεμούν αγωγές τρίτων εις βάρος της Οπερας Θεσσαλονίκης.
Χρωστά 1.500.000 ευρώ στην ΕΥΔΑΠ

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», μαζί με τον Οργανισμό Ανάπτυξης και Διαχείρισης Ελαιώνα Αττικής και τον φορέα Διαχείρισης και Ανάπλασης του ποταμού Κηφισού Αττικής και των παραχειμάρρων, καταργήθηκε και συγχωνεύθηκε στον Μητροπολιτικό Φορέα Ανάπλασης Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής. Σε ό,τι αφορά το πάρκο «Αντ. Τρίτσης», βρίσκονται σε εκκρεμότητα δαπάνες διαφόρων κατηγοριών (μισθώματα, λογαριασμοί, συμβόλαια συντήρησης, έργα αναδόχων που δεν έχουν ολοκληρωθεί κ.ά.). Η μισθοδοσία του προσωπικού ανέρχεται σε 7.000 ευρώ μηνιαίως, η ΔΕΗ φτάνει τα 10.000 ευρώ τον μήνα, επίσης απαιτούνται δαπάνες για λογιστή, δικηγόρους, συντήρηση του πάρκου, ΟΤΕ, αναλώσιμα γραφείου. Οι οφειλές στην ΕΥΔΑΠ ξεπερνούν το 1.500.000 ευρώ. Για τους τρεις φορείς αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης του κανονισμού με την έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, η οποία στηρίζεται σε νόμο του 2011, αλλά δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το 2013.
Καταργήθηκε αλλά επιζεί

Ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ΑΕ καταργήθηκε το 2011. Εξακολουθεί να έχει ακίνητη περιουσία, όπως και εξοπλισμό και αρχειακό υλικό που έχουν αποθηκευτεί σε μισθωμένες αποθήκες του Ελληνικού. Η κινητή περιουσία που αφορά καλλιτεχνικές συλλογές έχει παραχωρηθεί με παρακαταθήκη φύλαξης στο Μουσείο Φωτογραφίας και στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Απομένει να διακανονιστούν δαπάνες από μισθώματα, λογαριασμούς, συμβόλαια συντήρησης, έργα αναδόχων κ.ά. Η εκκαθάριση βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά εκκρεμούν η επικύρωση διοικητικών πράξεων από τη Γενική Συνέλευση του Μετόχου, η ολοκλήρωση από το υπουργείο Οικονομικών του φορολογικού ελέγχου για την επιστροφή του ΦΠΑ προς προμηθευτές και πιστωτές και η έκδοση αποφάσεων για την αξιοποίηση και εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού, καθώς και για τη διευθέτηση της κυριότητας των περιουσιακών στοιχείων πολιτιστικού περιεχομένου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ