Στο στόχαστρο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης τίθενται, και πάλι, τα κρατικά αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών. Προωθείται η απόσυρσή τους, με προτεραιότητα στα μεγαλύτερα σε κυβισμό και στα παλαιότερα οχήματα, και η αντικατάστασή τους, προκειμένου να επιτευχθεί εξοικονόμηση δημόσιων πόρων μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων και των δαπανών για ανταλλακτικά και επισκευές.
Η αποτυχία εφαρμογής ανάλογης απόφασης που είχε ληφθεί από το 2010, οδήγησε το υπουργείο να ζητήσει , με αυστηρά χρονοδιαγράμματα, την επικαιροποίηση του μητρώου υπηρεσιακών οχημάτων , όχι μόνο από τις κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων, αλλά και από τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θεωρεί ότι το μέτρο της απόσυρσης θα συμβάλλει ώστε οι υπηρεσίες του δημοσίου τομέα να συνεχίσουν τη λειτουργία τους απαλλαγμένες από την «ανώφελη επιβάρυνση του κόστους χρήσης και συντήρησης πολυτελών ή τεχνολογικά απαξιωμένων δαπανηρών οχημάτων».
Στο πλαίσιο αυτό, με έγγραφό του (Αρ.πρωτ. οικ.2196/20936-24.7.2013) το υπουργείο καλεί τις Κεντρικές Υπηρεσίες Υπουργείων και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία που αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους, καθώς και στην κυριότητα όλων των φορέων που εποπτεύουν (Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, ΟΤΑ α΄ και β’ βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.). Όλα τα δεδομένα θα σταλούν στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ζητείται να καταγραφούν:
Όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας εξαιρουμένων:
«i) των μηχανημάτων έργου
ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές
μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ».
Ταυτόχρονα, κατά τη διαδικασία καταγραφής των οχημάτων, θα πρέπει να
επισημανθούν όλα τα επιβατικά οχήματα άνω των 1400 cc, με διάκριση μεταξύ
εκείνων που θα πρέπει να αποσυρθούν και εκείνων που πληρούν τις
προϋποθέσεις ώστε να εξαιρεθούν από την απόσυρση.
Μάλιστα, τίθενται χρονοδιαγράμματα για τις ενέργειες των υπηρεσιών , όπως μεταξύ άλλων, να έχει γίνει η καταγραφή και των στοιχείων έως τις 31-10-2013, η απόσυρση οχημάτων έως τις 31-01-2014 κ.ο.κ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταδιακή απόσυρση από την κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών, οριζόταν από τις διατάξεις Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2010 (ΚΥΑ 129/2534/2010 -ΦΕΚ 108β’) και η προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσυρσης είχε εκπνεύσει στις 31-12-2010.
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαπίστωσε ότι αρκετές υπηρεσίες δεν έχουν συμμορφωθεί και συνεχίζουν –παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νόμου – να
χρησιμοποιούν οχήματα τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, ενώ, συγχρόνως,
οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εξακολουθούν να εκδίδουν αποφάσεις που αφορούν
στην κίνηση των οχημάτων (π.χ. αποφάσεις για έγκριση κίνησης) χωρίς
προηγουμένως να έχουν εκδώσει τις αντίστοιχες αποφάσεις εξαίρεσης από την
απόσυρση.
Όπως σημειώνεται στο έγγραφο, το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορείς δεν προχώρησαν στην άμεση εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, οφείλεται –σύμφωνα με τις αρμόδιες για την υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών υπηρεσίες – στο ότι η αντικατάσταση των αποσυρόμενων αυτοκινήτων θα προκαλούσε νέες δαπάνες. Ήταν δύσκολο να ανταποκριθούν στην κάλυψή τους δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, ενώ η χρονική προθεσμία που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας δεν επέτρεπε την έγκαιρη προσαρμογή των υπηρεσιών.
Έτσι, όπως υπογραμμίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης κρίθηκε απαραίτητος ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης…