Ολα τα «τέρατα» επί σκηνής: μπράβοι νυχτερινών κέντρων, σατανιστές, αθεϊστές, δωδεκαθεϊστές, φασίστες, ρατσιστές, θεούσες, παραχριστιανικές οργανώσεις, οπαδοί του Καιάδα, όλος ο θίασος μαζί, σε μια κοινή συγκέντρωση, σε μια αταίριαστη συμμαχία εναντίον μιας θεατρικής παράστασης, του «Corpus Christi», αμφιλεγόμενης μεν, πλην όμως καθ’ όλα νόμιμης να πραγματοποιηθεί με άδεια των δικαστικών αρχών. Ηταν εκεί και ο επονομαζόμενος «Καιάδας», ο ακραίος σταρ της Χρυσής Αυγής Γ. Γερμενής, μέλος του σκληροπυρηνικού black metal συγκροτήματος Naer Mataron – με αναφορές στον Εωσφόρο – ως υπερασπιστής της ορθόδοξης θρησκευτικής καθαρότητας.

Ο βουλευτής Ευβοίας της Χρυσής Αυγής Ν. Μίχος, πρώην πορτιέρης σε νυχτερινό κέντρο, ο οποίος βρισκόταν στην πόρτα του θεάτρου Χυτήριο, με τα χέρια σταυρωμένα και με αυστηρό ύφος απαγορεύοντας την είσοδο στο θέατρο στη βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση και στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Π. Τατσόπουλο. Επικεφαλής όλων αυτών ήταν ο γνωστός βουλευτής Ηλ. Παναγιώταρος, ο οποίος προχώρησε σε φραστικό λιντσάρισμα κατά του σκηνοθέτη της παράστασης Λαέρτη Βασιλείου.
Ηταν ακόμα ο λεγόμενος θεωρητικός του Συνδέσμου Χρ. Παπάς, ο οποίος με το έτσι θέλω πήγε στην κλούβα της Αστυνομίας και απελευθέρωσε έναν συλληφθέντα από τα σοβαρά επεισόδια που είχαν προηγηθεί. Τώρα πώς ενώθηκαν όλοι αυτοί με τους παπάδες και τις παραχριστιανικές οργανώσεις είναι ένα ερώτημα, όπως αναφέρει η κυρία Ρεπούση, η οποία ζητεί τώρα την επέμβαση της Εκκλησίας για την αταίριαστη αυτή συμμαχία. Αλλο ένα παράδοξο. Η κυρία Ρεπούση, η οποία έχει ταχθεί εναντίον του υποχρεωτικού εκκλησιασμού των μαθητών, προκαλώντας την αντίδραση της Εκκλησίας, ζητεί τώρα από την Εκκλησία να αποδοκιμάσει τη στάση των παραχριστιανικών οργανώσεων που ενώθηκαν με φασίστες, όπως λέει, για να εμποδίσουν την παράσταση ενός έργου.

Τα επεισόδια ήταν σοβαρά και προγραμματισμένα. Το θέατρο Χυτήριο βρέθηκε σε κατάσταση πολιορκίας, όπου είχε προγραμματισθεί η πρεμιέρα της παράστασης «Corpus Christi» του Τέρενς Μακ Nάλι. Περίπου 200 άτομα, όλος αυτός ο θίασος που περιγράψαμε παραπάνω, διαδήλωσαν, χαρακτηρίζοντας το έργο του Λαέρτη Βασιλείου «βλάσφημο», παρεμποδίζοντας έτσι το ανέβασμά του. Υπήρξαν ξυλοδαρμοί, κατάρες, βλασφημίες, προκαλώντας την επέμβαση των ΜΑΤ που έκαναν περιορισμένη χρήση χημικών. Μέλη του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών εγκλωβίστηκαν στο θέατρο, ενώ αντιπροσωπεία βουλευτών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ πήγαν στο θέατρο και αντιπαρατέθηκαν λεκτικά με τους χρυσαυγίτες. Για «ναζιστικό θίασο ο οποίος μαζί με παραεκκλησιαστικούς κομπάρσους επιδιώκει να επιβάλει καθεστώς λογοκρισίας στις καλλιτεχνικές παραγωγές, αποκαλύπτοντας τον συστημικό και βρώμικο ρόλο της Χρυσής Αυγής» έκανε λόγο το ΚΚΕ. «Γίναμε μάρτυρες άλλης μιας οργανωμένης «οπερέτας» από τραμπούκους βουλευτές και μέλη της ναζιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής» σχολίασε η νεολαία της ΔΗΜΑΡ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επέρριψε ευθύνη στην Αστυνομία. Την ίδια ώρα με απειλητικές δηλώσεις του ο Ηλ. Κασιδιάρης έλεγε ότι «οι μαϊντανοί του ανθελληνισμού και οι συριζέοι βουλευτές θα τρώνε πόρτα». Και συμπλήρωσε: «Αν κάποιος σε μουσουλμανική χώρα κάνει θεατρικό έργο υβριστικό για τον Μωάμεθ θα του πάρουν το κεφάλι».
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος πάντως είχε προτρέψει τους πολίτες να αποδοκιμάσουν το «Corpus Christi». Το ανατρεπτικό αυτό έργο αναδημιουργεί την ιστορία του Ιησού και των Δώδεκα Μαθητών, τους οποίους τους παρουσιάζει από την εφηβεία ως την ενηλικίωσή τους. Το έργο του Τέρενς Μακ Νάλι παρουσιάζει τον Ιούδα να νιώθει έλξη για τον Ιησού. Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί το έργο «απαράδεκτο διότι ούτε επί ιστορικής βάσεως ερείδεται, ούτε επί των ιερών κειμένων μπορεί να πάρει κάποιος επιχειρήματα ως προς το περιεχόμενό του και ότι αντίκειται εις την μακρά παράδοση της πατρίδας και της Εκκλησίας μας».
Οι συντελεστές της παράστασης επιμένουν ότι θα συνεχίσουν να παίζουν το έργο, προσκαλούν μάλιστα την Ιερά Σύνοδο να παρακολουθήσει την παράσταση. Ο σκηνοθέτης Λαέρτης Βασιλείου αναφέρει ότι «δεν προσβάλλουμε τα ήθη και την παράδοση του λαού μας, ούτε την Ορθόδοξη Εκκλησία» και σημειώνει ότι «στο έργο υποστηρίζουμε τη διαφορετικότητα και την ελευθερία της επιλογής». Η ηθοποιός και μεταφράστρια του «Corpus Christi» Βάσια Παναγοπούλου δήλωνε ότι «δεν θέλω να πιστεύω ότι ως ηθοποιός θα παίζω φρουρούμενη από τα ΜΑΤ» ενώ η ηθοποιός και πρώην βουλευτής του ΚΚΕ Λίλα Καφαντάρη δήλωνε ότι «δεν μπορεί μια φασιστική οργάνωση να αποφασίζει σε ποια παράσταση θα έχει πρόσβαση το κοινό».
Το ερώτημα που παραμένει είναι πώς ξαφνικά οι χρυσαυγίτες βγήκαν με απειλές και ξυλοδαρμούς να προασπίζονται τις παραχριστιανιακές οργανώσεις, τη στιγμή που από την ίδρυσή της η Χρυσή Αυγή ήταν αδιάφορη ως και εχθρική προς την Εκκλησία. Μόνον όταν πλησίαζαν οι εκλογές και οι χρυσαυγίτες είδαν τα ποσοστά τους να αυξάνονται πλησίασαν την Εκκλησία. Τα γραφεία τους και οι τοπικές οργανώσεις άρχισαν να εγκαινιάζονται από ιερείς, έσβησαν από τα αρχεία τους κάθε μη χριστιανικό. Μάλιστα στις 27 Απριλίου, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, οι Naer Mataron (το συγκρότημα του «Καιάδα») κυκλοφόρησαν το νέο τους ΕP με τίτλο «I’m the light of the world» και εξώφυλλο που θυμίζει χριστιανική εικόνα. Ωστόσο, το εικονιζόμενο πρόσωπο μόνον ο Χριστός δεν είναι.
Παλαιότερα σε μια λογοτεχνική του αναζήτηση ο «Αρχηγός» Ν. Μιχαλολιάκος έγραφε σε βιβλία, αλλά και σε ποιήματά του για τον ερχομό τού… Αντίχριστου. Στο βιβλίο του «Η εξομολόγηση ενός εθνικού» (εκδόσεις Ελεύθερη Σκέψη) δημοσιεύεται το ποίημά του (εθνικής ανατριχίλας) «Ο Μέγας Παν». Στίχοι; «Σιγή στο δάσος, παγερή οσμή εγκλήματος/ σύλληψη της στιγμή και ανθρωποθυσία/τραγόμορφος επρόβαλε του μύθου νοσταλγός/ σατανικά υπέροχος, ο Μέγας Παν…».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ