Να αναδείξει την ανακολουθία θέσεων στο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο σε επίπεδο ηγεσίας, όσο και στελεχών, θα επιχειρήσει και αυτή την εβδομάδα η Νέα Δημοκρατία, παράλληλα με την εκστρατεία «πόρτα-πόρτα» και «καφενείο-καφενείο» που ζήτησε και ο ίδιος ο κ. Αντ. Σαμαράς από το βήμα της Εθνικής Συνδιάσκεψης το περασμένο Σάββατο.

Ήδη, η επιχειρηματολογία της Ν.Δ. έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τα ηγετικά στελέχη που θα εμφανίζονται στα ΜΜΕ θα τονίζουν το υπαρκτό κατ’ αυτούς δίλημμα «ευρώ ή δραχμή», ώστε να ξεφύγουν από το ιδεολογικό δίπολο «αριστερά – δεξιά» και να μην γίνεται αναπαραγωγή από στελέχη του της αντιαριστερής λογικής που διχάζει την κοινωνία.

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση του ευρωπαϊκού πατριωτικού μετώπου, το οποίο τονίζει συνέχεια, αφήνοντας στην άκρη τη ρητορική περί κεντροδεξιού μετώπου.

Ο στόχος είναι η Ν.Δ. να κερδίσει την εμπιστοσύνη και των μετριοπαθών και κεντρώων ψηφοφόρων που τρομάζουν στην ιδέα της ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ και θεωρούν ότι πρέπει να διασφαλιστεί με οποιοδήποτε τίμημα και τρόπο η παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, ο κ. Σαμαράς δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στους «νοικοκυραίους», όπως τους αποκάλεσε προ ημερών, και στη μεσαία τάξη που έχει πληγεί από τα δυο μνημόνια.

Οι εντολές του είναι σαφείς: να ξετυλιχθεί η προεκλογική εκστρατεία της Ν.Δ. «σπίτι-σπίτι», «καφενείο-καφενείο» και στους χώρους εργασίας, ώστε να αποσαφηνιστούν οι θέσεις του κόμματος, να πείσουν ότι υπάρχει εναλλακτική, ρεαλιστική πρόταση εξουσίας έναντι των ανεδαφικών προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα θα καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια, με τη βοήθεια όλων των στελεχών που έχουν συστρατευτεί, να ακυρωθεί στην πράξη, ο χαρακτηρισμός ότι η Ν.Δ. έχει γίνει μνημονιακό κόμμα.

Επίσης θα δίνεται προβολή στο επιχείρημα ότι ο κ. Σαμαράς με τις επαφές του, όπως πρόσφατα στο ΕΛΚ, θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για επαναδιαπραγμάτευση των όρων του μνημονίου και την αλλαγή του μείγματος πολιτικής, ώστε να μπει ένα τέλος στην ύφεση.

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επιθυμεί αυτή την εβδομάδα, πριν σταματήσουν οι δημοσιεύσεις των δημοσκοπήσεων και εισέλθουμε στο τελευταίο δεκαπενθήμερο, να παγιωθεί η αναστροφή του κλίματος που παρατηρείται στο εκλογικό σώμα.

Ο κ. Σαμαράς έχει δώσει σαφείς οδηγίες, με βάση και την ανάλυση των ποιοτικών στοιχείων, να διατηρηθεί η δυναμική που καταγράφει η Ν.Δ. έως την ημέρα της κάλπης, σταθεροποιώντας το προβάδισμα που έχει έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ηγετική ομάδα της Ν.Δ. έχουν αναλύσει τα ποιοτικά στοιχεία των τελευταίων δημοσκοπήσεων και θεωρούν ότι οι πολίτες επιθυμούν να διασφαλιστεί την επόμενη ημέρα ένα κυβερνητικό σχήμα με ευρωπαϊκό προσανατολισμό και αλλαγή της οικονομικής πολιτικής.

Ιδιαίτερα σημαντική για τις αναλύσεις τους είναι η διαπίστωση ότι η κοινή γνώμη καθημερινά κατανοεί την αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να προβάλλει αξιόπιστες προτάσεις και εστιάζουν στις πολλές συνιστώσες και στις ετερόκλητες και αντιφατικές απόψεις που υπάρχουν στο εσωτερικό του.

Ικανοποίηση υπάρχει μέχρι στιγμής και από την πανστρατιά που έχει κηρύξει ο κ. Σαμαράς, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι πριν δυόμιση εβδομάδες η ΝΔ κατάγραψε το ιστορικό χαμηλό του 18% και πλέον ανακάμπτει σε όλες τις δημοσκοπήσεις και πουθενά δεν εμφανίζεται κάτω από το 23%.

Αναγνωρίζουν ότι τους στοίχισε η μνημονιακή στροφή που δεν εξηγήθηκε με επάρκεια στο εκλογικό σώμα, αλλά θεωρούν ότι οι πολίτες τις 6 Μαϊου τιμώρησαν και τη Ν.Δ., αλλά στις 17 Ιουνίου θα ψηφίσουν για το αύριο του τόπου και ζητάνε σταθερή κυβέρνηση με φιλοευρωπαϊκό προφίλ και πραγματική δυνατότητα να διαπραγματευθεί το μνημόνιο.

Για να πείσουν τους πολίτες, τα στελέχη θα επιχειρηματολογούν με απλή γλώσσα και θα τονίζουν τι σημαίνει έξοδος από την ευρωζώνη, ενώ σε αυτή την κατεύθυνση θα υπάρξει και διαφημιστική καμπάνια του κόμματος. Ήδη, ο κ. Σαμαράς το περασμένο Σάββατο στην Εθνική Συνδιάσκεψη περιέγραψε τι σημαίνει επιστροφή στη δραχμή, όπως υποβάθμιση των περιουσιακών αξιών, μεγάλη υποτίμηση, έλλειψη καυσίμων, φαρμάκων, κ.α.

Σε αυτό το κλίμα οι επιτελείς του κ. Σαμαρά συζητούν και τα σενάρια της επόμενης ημέρας, βάζοντας στο τραπέζι όλα τα δεδομένα και τις παραμέτρους, όπως κομματικά ποσοστά, δυνατότητες συνεργασίας, προγραμματικές και μετεκλογικές συγκλίσεις, πρόσωπα για τα ηγετικά αξιώματα κ.λπ.