από metereologos.gr
Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017
 

ΒΗΜΑ TV: Δείτε την αποκλειστική συνέντευξη του Στέλιου Ράμφου

Ο έλληνας διανοητής μιλάει στον δημοσιογράφο Γ. Π. Μαλούχο
 ΒΗΜΑ TV: Δείτε την αποκλειστική συνέντευξη του Στέλιου Ράμφου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στο BHMA TV αποκλειστική συνέντευξη του έλληνα διανοητή Στέλιου Ράμφου στον δημοσιογράφο Γ. Π. Μαλούχο.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Στέλιου Ράμφου


Πολιτική περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (77)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Στοχαστής Ράμφος | 22/04/2012 19:07
    Στέλιος Ράμφος. Το έργο του μου είναι γνωστό ιδιαιτέρως από τα δύο του βιβλία „Ο καϋμός του ενός“ και „Το αδιανόητο τίποτα“ καθώς και από τις πολυάριθμες διαλέξεις και συνεντεύξεις. Ας μου επιτραπεί να διατυπώσω την εντύπωσή μου . Ο Ρ. είναι πολύ παραγωγικός και σε μεγάλο βαθμό δημιουργικός. Έτσι διαφέρει κατά πολύ από άλλους Έλληνες επιστήμονες, οι οπίοι εργάζονται άμεσα σε πανεπιστήμια και άλλες ανώτατες σχολές. Τοιουτοτρόπως έχει περισσότερη εσωτερική γαλήνη ως προϋπόθεση για δημιουργική επιστημονική εργασία. Σε σύγκριση με αυτόν είναι οι περισσότεροι Έλληνες πανεπιστημιακοί repetitores (επαναλαμβάνουν τις θεωρίες άλλων). Ο Ρ. έχει κατορθώσει ως πρώτος Έλληνας στοχαστής να διεισδύσει στα κατάβαθα της νεοελληνικής ψυχής . Η άποψή του περί της εικόνας του ανθρώπου του Νεοέλληνα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και πείθει. Κάτι το λογικότερο δεν διάβασα έως τώρα. Αναφβιβόλως είναι οι λίαν επιτυχείς μελέτες του κατάλληλες για να κατανοήσουμε καλύτερα τον βασικό κώδικα συμπεριφοράς του Νεοέλληνα. Για αυτό δέον να ασθανόμαστε ευγνώμονες απέναντί του. Και όμως ας μου επιτρέψει να του κάνω δύο ίσως απαραίτητες συστάσεις, Η πρώτη σύσταση αφορά την εφαρμογή της συγκριτικής μεθόδου όχι μόνον στην εικόνα ανθρώπου του Προτεσταντισμού , αλλα εκτενέστερα και του Καθολικισμού. Η δεύτερη αφορά την ενασχόληση με την εικόνα ανθρώπου και άλλων κύκλων πολιτισμού, π.χ. του Κονφουκιανισμόυ, του Ισλάμ και του Ινδουϊσμού. Το επόμενο έτος θα εκδόσει ένα ειδικό πανεπιστήμιο του Βατικανού ένα βιβλίο μου με τον τίτλο „Η εικόνα του ανθρώπου στα γραπτά ντοκουμέντα των αρχαίων κύκλων πολιτισμού, Μια συγκριτική έρευνα“. Πανεπιστημιακός, Εξωτ. ιστος. : www.panosterz.de
    Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος (Panos Terz)
    απάντηση140
     
     
    Ράμφος | 17/04/2012 18:24
    Ο Hobbes το πείρε από τον Plautus (Asinaria) και αυτός από τον Έλληνα Δημόφιλος "Demophilus scripsit P. vortit".
    Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος
    απάντηση00
     
     
    Λίγος | 14/04/2012 17:54
    Πολύ ρηχή ανάλυση.
    Papatsakalos
    απάντηση1327
     
     
    HOMO HOMINI LUPUS... | 14/04/2012 14:18
    Ανώνυμοι, καθηγητές, δημοσιογράφοι, φιλόσοφοι και υπήκοοι. Ο συμπαθής κ. Ράμφος έκανε μιά ελλιπή αλλά σημαντική αναφορά, στην σχέση μας με τον Χωρόχρονο. Εκεί στον Βορρά σε εχθρικό κλίμα ζούν με στόχο το αύριο, εμείς στον Νότο με Ξένιο Δία, ζούμε στο τώρα. Εκεί βασιλεύει η ψυχρή λογική του μελλοντικού κέρδους και εδώ η θερμή συναισθηματική έκφραση της παιδικής ηπιότητας. Κάποιοι αρέσκονται στην έκφραση πολύπλοκων διανοημάτων και άλλοι στην ενατένιση του έναστρου ουρανού με ανοιχτό το στόμα, σιωπώντας, ή καλύτερα συνομιλώντας με αγαπητούς φίλους τρώγοντας στραγάλια. Μα τον Δία, Φίλτατοι πολυώνυμοι και ποικιλόνοοι, πιό στέρεη φαίνεται η τελευταία επιλογή, η ανάλωση στην πληθώρα των απλών καθημερινών ηδονών και πόνων, όχι στην τρικυμία του Ράμφιου λόγου, που δεν εστιάζει στο εφικτό. Πιό πρέπουσα στον Άνθρωπο η ηπιότητα από την σκληρότητα, αλλά με αξιοπρέπεια, χωρίς δανεικά. Αν βρισκόταν ένας Αλέξανδρος να αποκόψει τα καρκινώματα, θα ήταν ευχής έργο. Πιό λογικό η ανάσταση της ορθής παιδείας και από την νηπιαγωγό μέχρι τον πρόεδρο της Δημοκρατίας να καλλιεργείται σε καθημερινή βάση ορθός και φιλάνθρωπος λόγος, για δυό γενιές τουλάχιστον. Ένοχοι είμαστε όλοι, από την ίδια μήτρα. Το κοινωνικό συμβόλαιο εκχωρείται και υπακούει στην ηθική του Ηγεμόνα, όπως έγραψε ο Τόμας Χόμπς. Δεν είναι κοινωνικό ζώο ο άνθρωπος, αλλά ανυπότακτο, με τάση για αχαλίνωτη ελευθερία, έλεγε ο μεγάλος υλιστής. Homo homini lupus.! Τί σημασία έχει η ανάλυση της νοοτροπίας των άλλων; Όλοι παραμένομε εγκλωβισμένοι σε υπερτροφικό Εγώ, χωρίς ειλικρινείς ηθικούς κανόνες. Όλοι έχομε έλλειμμα ανθρωπιάς, όχι αυτοσυνειδησίας, βόμβα στα θεμέλια του κόσμου. Ευρώπη και Αφρική το ίδιο. Μόνο με αυταπάρνηση και φιλαλληλία σώζεται ο κόσμος, αλλά αποδεικνύεται αφύσικο. Ένα καράβι είμαστε και πλέομε απάνω σε βαθιογάλαζα νερά, έλεγε ο μεγάλος Κρητικός. Ποιός είναι ο σκοπός μας; Να ναυαγήσουμε Ο Προμηθέας, ο Σωκράτης, οι Χριστοί υμνούνται, αλλά και σταυρώνονται. Όλα τα άλλα έπεα πτερόεντα. Έρρωσθε και μακροθυμείτε...
    Νικόλαος Μιχάκης
    απάντηση1311
     
     
    Αντιπαραθέσεις | 13/04/2012 23:12
    1. Μάλλον Ερώπη ή Μέση Ανατολή 2. Αγγλία : Μάλλον Πραγματισμός και Ωφελημότητα. 3. Γερμανία : Μάλλον Ανάλυση και πραγματοποίηση.
    Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος (Panos terz )
    απάντηση23
     
     
    Ο καπιταλισμός και οι σοφοί μας | 13/04/2012 21:32
    Οι κατακλυσμιαίες επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις στο β' μισό του 20ου αιώνα και στην πρώτη 10ετία του 21ου αιωνα δρομολόγησαν την πτώση του σοβιετικου μπλοκ και τη μετάλλαξη της ρωσίας και κίνας σε πρωτόγονες καπιτιλαστικές περιοχές του πλανητη. Οι αποφάσεις των G8, 20, 50 (ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, αγαθών, εργασίας) δηλ. η παγκοσμιοποίηση είναι οι πολιτικές αποφάσεις που επιβεβαιώνουν τον θρίαμβο του πλέον ανάλγητου καπιταλισμού με τη μορφή ακραίου φιλελευθερισμού της σχολής του Σικάγου. Δυστυχώς οι μικρές χώρες της περιφέρειας της Δύσης όπως η Ελλάδα με τη θεσμικά υστέρηση και τη δομική στρέβλωση της οικονομίας και το πλήθος των εκφυλιστικών φαινομένων ένα δρόμο μπορούν να επιλέξουν ως βιώσιμη κατάσταση σ' αυτό το περιβάλλον: τον βίαιο αστικό εκσυγχρονισμό. Δυστυχώς-επίσης-η δημοκρατική αριστερά μέσα σ' αυτό το τοπίο στερείται βιώσιμης πρότασης τόσο εδώ όσο και ευρύτερα. Ακόμη και η ενσωματωμένη ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία του μεσιέ Ολάντ ακούγεται ως η πιο αριστερή ελπίδα. Οι επόμενες δεκαετίες, ας ελπίσουμε, να ωριμάσουν τα "αυγά" της κοινωνικής δικαιοσύνης και όχι της χρυσής αυγής τόσο εδώ όσο και διεθνώς.
    πολίτης
    απάντηση103
     
     
    Στέλιος Ράμφος | 13/04/2012 17:19
    Κατά τη γνώμη μου είναι ο΄κ Ράμφος ο ποιό δημιουργικός στοχαστης της Ελλάδφας. Τον ευχαριστώ πολύ για τις υπέροχες ιδέες του. Συνιστώ μόνον να εφαρμόζει την διαλεκτική μέθοδο του Εγέλου και εκτός τούτου να ξεπεράσει τον ευρωκεντρισμό.
    Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος (Panos Terz)
    απάντηση138
     
     
    Απαλλαγή εδώ και τώρα | 12/04/2012 09:05
    Και πριν τον Νίκου Δήμου, έγραψε ο Γιώργος Σεφέρης, ότι στην Ελλάδα υπήρχαν πάντα οι δύο ράτσες, η ράτσα του Σωκράτη και η ράτσα του Ανυτου.Προσπάθησε μάλιστα να μας προτρέψει να απαλλαγούμε από τον Ανυτο,δηλαδή να παραμερίσουμε την κυριαρχία του Ανυτου στο εγώ μας . Εφυγε αυτός, αλλα δεν χάρηκε την επιτυχία του, ότι σχεδον όλος ο ελληνισμός τραγουδάει το ποιημά του: Με τι καρδιά,με τι πνοή, τι πόθους και τι πάθος ΠΗΡΑΜΕ τη ζωή μας λάθος! ΚΙ ΑΛΛΑΞΑΜΕ ΖΩΗ. Κανένας μας και πρωταρχικά τα λαοπλάνα κόμματα ανεξάρτητα χρώματος και υποσχέσεων δεν καταφέραμε,δεν θελήσαμε να απαλλαγούμε από το παθολογικό Εγώ μας της νοοτροπιάς του Ανυτου,για να δοκιμάσουμε, έστω και λίγο τη νοοτροπία του Σωκράτη
    Γεώργιος Α. Βλάχος
    απάντηση243
     
     
    Συμπεράσματα για τον Μ. | 11/04/2012 23:41
    Παρότι στα άρθρα του εμφανίζεται να είναι ένας καθυστερημένος κρετίνος, δεν είναι έτσι. Είναι απλώς γραμμένα για να προκαλούν. Στην πραγματικότητα είναι ένας σιχαμερός και ανήθικος υπολοογιστής.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση1924
     
     
    Δεν είναι άσκημη η φιλοσοφία, | 11/04/2012 16:23
    όμως, ως έλεγον οι Αρχαίοι, Primum vivere, deinde philosophare. Κι αυτό που μας κόφτει για την ώρα είναι πώς θα τα βγάλουμε πέρε οι ταλαίπωροι χαμηλοσυνταξιούχοι, πολύ περισσότερο όταν την ηγεσία της χώρας διεκδικούν ένα χοντρογούρουνο κι ένας χοντρομακάκας.
    Έλληνας Ειδωλολάτρης
    απάντηση1818
     
     
     
    δει δη Αλεξανδρων ( β μερος) | 11/04/2012 02:16
    θα τα ελεγε αλλοιως κι ισως να μας ηταν χρησιμος, φυσικα ομως τοτε δεν θα ηταν ενας φιλοσοφος. Τωρα ομως θα πεθανει σαν δειλος φιλοσοφος των λαθων του παρελθοντος πριν η μετα την Ελλαδα που αργοπεθαινει σαν χωρα.
    puf
    απάντηση831
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    δει δη Αλεξανδρων κι' ουχι φιλοσοφων | 11/04/2012 02:12
    Εδω που φτασανε την Ελλαδα κανενας Ραμφος ουτε καν ο Καστοριαδης αν ζουσε δεν μας σωζει με θεωριες περι λαικισμιου και λοιπων εθνικων ελλατωματων. Αυτα τα ειπε ο Δημου πριν 30 χρονια στην δυστυχια του να εισαι Ελληνας δεν μας χρειαζοταν η κριση για να το μαθουμε. Καλος ο ανθρωπος αλλα η απαισιοδοξια του δεν βοηθαει ιδιως τους νεους που εχουν αναγκη απο δραση αλλα οχι στα τυφλα οπως συνηθως. Εδω , τον γορδιο δεσμο της Ευρωποιησης ή Αφρικανοποιησης μονο ενας τυπος σαν τον Αλεξανδρο -που ηξερε πως να ρισκαρει χωρις να κραταει πισινές-μπορει να λυσει με το σπαθι. Αλλα εχουμε γεμισει δειλους πολιτικαντηδες , μπαγαποντες Μαυρογιαλουρους και αισχρους δημαγωγους και λαοπλανους , τοσους που πια η λεξη λαος δεν εχει κανενα νοημα, αλλα ολοι την βαζουν μπροστα για ..συγκινηση. Κανεις δεν παιρνει ρισκα κοιταζοντας ΜΟΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ. Το λαθος του Ραμφου οπως ολων των φιλοσοφων ακομη και των κολοσσων οπως ο Πλατωνας ειναι πως εξεταζοντας πολυ τις αμαρτιες του παρελθοντος δεν μπορουν να αρπαξουν το σημερα και να αναμετρηθουν με το αγνωστο αυριο. Ο Πλατωνας απετυχε ως πολιτικος κι η Πολιτεια του οπως και οι Νομοι του ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΟΥΤΟΠΙΑ. Ουτε σαν συμβουλατορας του Διωνα στις Συρακουσες πετυχε. Στο τελος καταλαβε πως οι φιλοσοφοι δεν μπορουν να κυβερνησουν στην ιδανικη Πολιτεια, δηλαδη να κανουν κατι σαν τον Περικλη απλα μπορουν να αντιμαχονται τους σοφιστες. Ο Ραμφος δεν καταλαβε το στερνο μαθημα του δασκαλου. Η συγχρονη Ελλαδα χρηζει Αλεξανδρων μαλλον παρα Περικλεων γιατι καπως το ο,τι καλο εχουμε πρεπει να το βγαλουμε προς τα εξω, και ειδικα προς τα ανατολικα. Τι την θελουμε αυτην την καταρα της Ευρωπης οταν οι Περσες ας πουμε μας δινουν την φτηνοτερη τιμη στο πετρελαιο κι εμεις το κρυβουμε την στιγμη που οι νεοΟυνοι του Αλαριχου μας δανειζουν τοκογλυφικα για να μας παρουν τελικα και την γη μας κι εμεις τους προσκυναμε σαν ραγιαδες εισαγωντας τα πανακριβα προιοντα τους ? Αν ο φοβισμενος φιλοσοφος Ραμφος ειχε το ενα δεκατο της δυναμης ψυχης του συνονοματου του μεγα Στελλαρα
    puf
    απάντηση1729
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Απολαυστικός! | 10/04/2012 23:10
    Ελπίζω, όσοι σχολίασαν είτε αρνητικά είτε θετικά να παρακολούθησαν ολόκληρη τη συνέντευξη. Όπως πάντα, έτσι και τώρα, ο φιλόσοφος Στέλιος Ράμφος αναλύει την ελληνική πραγματικότητα. Απολαυστικός! Από μία τέτοια συζήτηση μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις παρακολουθώντας την.
    Γιάννης
    απάντηση374
     
     
    Πολύ καλή επιλογή | 10/04/2012 20:36
    ο κ. Ράμφος! Πολύ άστοχη επιλογή να πάρει τη συνέντευξη ο Μαλούχος..
    Περπελάς
    απάντηση4117
     
     
    ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ''ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ'' | 10/04/2012 19:33
    Όποιος θέλει εναλλακτικές προτάσεις, ας πάει σε κάνα κεντρικό βιβλιοπωλείο και ας αγοράσει μερικά βιβλία, απ' τα πολλά που κυκλοφορούν, Marios. Όσο για το κράξιμό σου, θα έλεγα ότι με αφήνει παντελώς αδιάφορο.
    Ναυτίλος
    απάντηση69
     
     
    φενάκη.! | 10/04/2012 18:21
    ...ένας παρουσιαστής που δεν κατάφερε να αποστεί των εμμονών του , .. μια κάμερα, του βήμα tv, ο διάλος να την πάρει , ..κι ένας Στέλιος Ράμφος που πολιτικολόγησε αγχοτικά και φιλοσόφησε "νευρικά"..!
    Ιωνάς
    απάντηση2319
     
     
    ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ | 10/04/2012 18:16
    ΑΝ ΟΛΟΙ ...ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ...ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΥΡΙΟ...ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΑΗΔΙΑ ....ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ...ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ...Ο ΡΑΜΦΟΣ ...ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ...ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ...ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ...ΛΑΤΡΕΙΑ ...ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ....ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ....ΤΟΝ ΠΑΣΟΚΙΣΜΟ...ΤΗΝ ΝΕΟΔΕΞΙΑ...ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ...ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΑΚΟΛΑΣΙΑ ...
    ΡΕΠΡΟΒΟΣ
    απάντηση1783
     
     
    Δουλειά και νομιμότητα όλα τα άλλα περριτεύουν | 10/04/2012 18:03
    Σε αυτή τη νέα φάση όπου το παλιά τάξις πραγμάτων συγκρούεται με τη νέα παγκοσμιοποιημένη κοινωνία δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι θα κερδίσει το νέο.. σχεδόν πάντα σε όλες τις συγκρούσεις και διαφωνίες κερδίζει το νέο. Το θέμα είναι η θετική εξέλιξη της Ελληνικής κοινωνίας (αυτή μας ενδιαφέρει σήμερα) να γίνει μέσα από κανόνες και αξίες. Όσοι ταξιδεύουν – συνναλάσονται το βλέπουν, επί της ουσίας λοιπόν έχω κάποιες διαφωνίες περί ετικετών Ευρώπης ή Αφρικής δεν μου αρέσουν τα ατεκμηρίωτα τσαλαβουτήματα και οι γενικότητες, θα προτιμούσα να ακούσω για την προσήλωση και την αφοσίωση στη νομιμότητα με πρακτικά παραδείγματα πχ. Εάν εφαρμοστούν οι νόμοι θα είχαμε εξοικονόμηση πάνω από 40Δις ετησίως. Το θέλουμε ? Ναί ή Ού? Πώς θα γίνει αυτό; Απλά - απλούστατα το παλιό πρέπει να εκδιωχθεί.. ενοείται με νόμιμες διαδικασίες, δηλαδή με τις επικείμενες εκλογές, δηλαδή καμμία ψήφος στα κόμματα που είναι υπεύθυνα άμεσα ή έμεσα για την κατάσταση. Ο νοών νοήτω.. Τα υπόλοιπα είναι φιλολογικές ντρίμπλες άνευ αποτελέσματος.
    Katsikis
    απάντηση282
     
     
    Ελλάδα ή Αφρική | 10/04/2012 17:32
    Υπέροχη συνέντευξη. Με λόγο και δομή. Με επιχειρήματα. Ο κ Ράμφος μας λέει που βρισκόμαστε, ποια είναι τα ουσιαστικά διλήμματα και οι παρενέργειες από μια « σπασμένα φρένα» πορείας που κάποιοι την θεωρούν βολτίτσα. Οι γύρω μας αλβανοί ,βούλγαροι ,σέρβοι, βλέπουν ότι εμείς που ξεκινήσαμε μαζί(κατάρρευση οθωμανικής αυτοκρατορίας ,βρισκόμαστε από τύχη ,από μαγκιά ,από εξυπνάδα τσάμπιονς Λιγκ(Ευρώπη). Και μας ζηλεύουν ακόμη και σήμερα.Παρ΄όλα αυτά εμείς έχουμε α-νόητους που θέλουν να γυρίσουμε στο πουθενά μόνοι μας. Για να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας δήθεν ανεξάρτητοι ,για να έχουμε τον Τσάβες μας (δυστυχώς χωρίς πετρέλαια ).Το ανάρτησα στο fc και πιστεύω νε την διάδοση του, να έχουμε ένα μπούσουλα Να γνωρίζουν κάποιοι που λένε εύκολα λόγια ότι ο λόγος έχει απαιτήσεις. ΄Εχει κανόνες. Το κυριότερο έχει περιεχόμενο. Δεν γίνεται το τίποτα να « γεννήσει» .Είναι ανεμογκάστρι.
    Βασίλης Κωνσταντίνου- Καστοριά.
    απάντηση5412
     
-