Η γερμανική κληρονομιά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξακολουθεί να προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία τους, αλλά και στην ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος αποφάσισε να στείλει στους υπουργούς Οικονομικών και Αμυνας της Γερμανίας κκ. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και Τόμας ντε Μεζιέρ επιστολή με την οποία ζητάει τη συνδρομή τους για την παροχή πιστοποιητικού διαφάνειας για να προχωρήσει η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214 που έχει αναλάβει ο Σκαραμαγκάς υπό τη διοίκηση πλέον του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα.

Στις δύο επιστολές, ο κ. Βενιζέλος επισυνάπτει και την επιστολή που έστειλε και στην εταιρεία HDW που είχε αρχικώς αγοράσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πριν τελικά η ίδια ενταχθεί στον όμιλο της Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS). Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας επιθυμεί την παροχή του πιστοποιητικού διαφάνειας, έτσι όπως προβλέπεται μετά την υπογραφή της τελευταίας σύμβασης με την οποία ο έλεγχος του 75% του Σκαραμαγκά πέρασε στα χέρια της Abu Dhabi Mar και του κ. Σάφα. Το πιστοποιητικό διαφάνειας αφορά σε θέματα παρανόμων προμηθειών, συνεργασίας με υπεράκτιες εταιρείες και αποδοχής ελέγχων στα λογιστικά τους βιβλία από τις ελληνικές αρχές.

Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι μέχρι τις 15 Μαϊου, δηλαδή την προσεχή Κυριακή, η κυβέρνηση θα πρέπει να καταβάλει μία δόση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο της ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων.

Σύμφωνα πάντως με όλες τις ενδείξεις, η ελληνική πλευρά δεν εμφανίζεται διατεθειμένη να καταβάλει τα χρήματα αυτά, όσο διατηρείται η εκκρεμότητα με το πιστοποιητικό διαφάνειας. Επιπλέον, φαίνεται ότι έχουν βγει τα μαχαίρια μεταξύ του κ. Σάφα και των Γερμανών, μεταξύ άλλων για το θέμα της αποπληρωμής ενός παλαιότερου δανείου ύψους 20 εκατ. ευρώ προς τα ναυπηγεία που καμία πλευρά δεν θέλει να πληρώσει.