Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι ως το Πάσχα να λειτουργήσει και πάλι η Εθνική οδός στα Τέμπη με απόλυτη ασφάλεια για τους διερχόμενους οδηγούς. Ωστόσο ο παραχωρησιούχος, στην πρώτη προσέγγιση αποκατάστασης του προβλήματος που απέστειλε προς το υπουργείο Υποδομών, εκτιμά ότι οι εργασίες θα απαιτήσουν διάστημα 16 εβδομάδων, δηλαδή τέσσερις μήνες από την ώρα που θα αρχίσουν. Το υπουργείο εκτιμά ότι αρκούν τρεις εβδομάδες. Εντός των ημερών αναμένεται η αναλυτική μελέτη του παραχωρησιούχου για την αποκατάσταση του δρόμου στα Τέμπη. Οσο για το ποιος θα πληρώσει τη ζημιά, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας είπε ότι, αν δεν βρεθεί λύση, το θέμα θα επιλυθεί από τη διαιτησία.

Ο κ. Ρέππας είπε χθες ότι και η εταιρεία παραχώρησης συμφωνεί να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες, ενώ από τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι τις εργασίες θα εκτελέσει η κοινοπραξία. Πάντως ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι οι εργασίες αποκατάστασης δεν είναι εύκολες από τεχνικής πλευράς. Οσο για το ποιος θα πληρώσει το κόστος, ο κ. Ρέππας είπε ότι θα το πληρώσει όποιος έχει την ευθύνη, κάτι που θα αποφασίσει η διαιτησία. «Εμείς», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, «θα εφαρμόσουμε τη σύμβαση και τα προβλεπόμενά της και δεν πρόκειται να επιβαρύνουμε το ελληνικό Δημόσιο. Η διαιτησία θα μας δώσει την απάντηση».

Σε ερώτηση αν υπήρξαν παραλείψεις του παραχωρησιούχου, τις οποίες επεσήμανε η Εγνατία Οδός ΑΕ που εποπτεύει το έργο, ο κ. Ρέππας είπε ότι από τις 5 Νοεμβρίου 2009 η Εγνατία Οδός ΑΕ έστειλε πολλές επιστολές στον παραχωρησιούχο, επισημαίνο ντας την ανάγκη αντιμετώπισης της επικινδυνότητας στην περιοχή των Τεμπών. Μάλιστα είπε ότι οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου αναζητούν τελικές απαντήσεις στα θέματα που απασχολούν τον κόσμο, όπως αν οι ανατινάξεις για την κατασκευή της σήραγγας έχουν επιδράσει στην κατάπτωση βράχων, αν ο παραχωρησιούχος μπορούσε να προλάβει το πρόβλημα, πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την αποκατάσταση, ποια ήταν τα αίτια και ποια θα είναι η ασφάλεια του δρόμου στο μέλλον. Αν σε αυτά τα ερωτήματα δεν υπάρξει ταυτότητα απόψεων μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχου, τότε θα προσφύγουν στη διαιτησία.

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ακόμη ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι άλλοι φορείς του οργανισμού μελετούν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν ειδικές αυτοκινητάμαξες-πλατφόρμες στο υφιστάμενο δίκτυο, ώστε να μεταφέρονται εκατέρωθεν φορτηγά και λεωφορεία, αφού κατασκευαστούν κάποια έργα πρόσβασης στις πλατφόρμες στον Ευαγγελισμό και στη Ραψάνη. Ηδη στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονται σε αναζήτηση των συγκεκριμένων πλατφορμών σε ευρωπαϊκές χώρες.

Επίσης, έχει ζητηθεί από τον παραχωρησιούχο να αξιολογήσει πρόταση του καθηγητή Σεισμολογίας κ. Ακη Τσελέντη για εγκατάσταση συστήματος παρατήρησης και καταγραφής των δονήσεων και των άλλων φαινομένων σε μόνιμη βάση στην κοιλάδα των Τεμπών με σεισμογράφους, ταχύμετρα κτλ.

Τέλος, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι έχει μελετηθεί όλο το εναλλακτικό δίκτυο που χρησιμοποιείται σήμερα, μήκους 400 χιλιομέτρων, και αναβαθμίζεται προκειμένου να χρησιμοποιείται ως παράλληλο δίκτυο για τους κατοίκους της περιοχής της Θεσσαλίας και ευρύτερα.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής
Στο τέλος του έτους θα επαναδημοπρατηθούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής, οι οποίοι αποτελούν επεκτάσεις της Αττικής οδού και θα είναι διαφορετικοί από τη δημοπράτηση του κ. Σουφλιά, που είχε προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, είπε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ενώ για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης είπε ότι θα δημοπρατηθεί το καλοκαίρι. Οπως είπε ο κ. Ρέππας, το έργο των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής θα επανασχεδιαστεί και θα αλλάξει το φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού, προκειμένου οι νέοι δρόμοι να είναι ενταγμένοι στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της πρωτεύουσας. Την ακύρωση του διαγωνισμού είχε ανακοινώσει ο κ. Ρέππας στις 16 Δεκεμβρίου. Ο υπουργός είχε χαρακτηρίσει «φάντασμα» το έργο, εξηγώντας ότι το τμήμα του Μεσογείων- Καλύβια βρίσκεται εκτός του νέου ρυθμιστικού Αττικής, ενώ για το τμήμα Σπάτα- Αεροδρόμιο δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες. Ο επανασχεδιασμός του διαγωνισμού θα γίνει με βάση τις αλλαγές που θα γίνουν στο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, όπου θα καθορίζονται οι χρήσεις γης ανά περιοχή και με στόχο την καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ο κ. Ρέππας είπε ότι το έργο θα επαναδημοπρατηθεί ως τα μέσα του έτους.